Vi räknade fel - Ninja tjänar 4 miljoner kr i månaden

Medlem

@conthox: Man kan fixa Amazon prime provperiod och då får man en gratis prenumeration på en valfri Twitch kanal. Man kan därefter avbryta Amazon prime och göra om detta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@sturish: tänk vad det svänger.
Spel som halo och h1z1 ansågs ytterst casual förr
Men det har vuxit fram en scen där också och en proffsscen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Tycker du samma sak om de som kollar på ishockey, fotboll, snooker, basket, golf, m.m?

Det har föga att göra med kulturfenomenet i fråga.

Medlem

Aldrig hört talas om pojkvaskern


signatur

Meep!

Medlem

Hur är hans personlighet?

Medlem

Jösses vilka summor dom drar in, inget man själv kommer se röken av under en livstid.
Blev dock nyfiken på vem denne Ninja är!

KoP
Medlem
Skrivet av sturish:

Som en inbiten gamer man är vet man ju självklart vem detta är, Quake gud i tidig ålder och sen rullat på, World Rank 1 i iallafall En säsong minst i h1z1 när spelet var som mest populärt..
Lite väl mycket casuals här fan vad trist..

Haha, det behöver absolut inte ha något att göra med att man skulle vara casual bara för att man inte har koll på nån snubbe som streamar spel. Det kan helt enkelt vara så att man har ett större intresse av att spela spelen själv än att sitta och titta på när andra gör det. Jupp.

Medlem

Att flertalet inte vet vem han är, är väl inte så konstigt.
Vi har alla olika spel vi gillar att titta på.

Jag tittar varken på LoL eller Fortnite på twitch för de spelen tilltalar mig inte. Så självklart har man noll koll på de jättar som bor i dom kanalerna.

Dock snokade jag lite efter förra nyheten om hans månadsinkomst. Finns en hel del youtube klipp där stora twitch personligheter snackar om hur många av hans senaste subs var "freshly made".


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hur är hans personlighet?

Han är säkert normal när kameran är avstängd, men han kan vara riktigt riktigt dryg och hispig när streamen är igång. Hans målgrupp är väl barn i 10-16 års ålder. Han är sjukt duktig på Fortnite och lyckas med rätt galna saker.. men man klarar inte av att titta så länge när han börjar skrika och fjanta.

För att inte nämna hans förbannade cringe-dans som han gjorde varje dag efter sin första win.... usch..

Medlem
Skrivet av Phobo:

Aldrig hört talas om pojkvaskern

Besvärar det dig att han har lyckats? "Pojkvaskern" är 27 år gammal och gift.

Medlem

Kul för honom (ingen sarkasm!)! Hoppas det går bra för honom och att han njuter av livet, samt uppskattar den situationen han är i!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@conthox: Man kan fixa Amazon prime provperiod och då får man en gratis prenumeration på en valfri Twitch kanal. Man kan därefter avbryta Amazon prime och göra om detta.

Svarade på fel inlägg eller är det jag som inte fattar hur det hänger ihop med det jag skrev? Känns mer som ett svar till inlägget angående subscriber-bottar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Förmodligen det minsta getögat i spelbranchen isåfall Eller så sover du under en sten

Avstängd

Undrar om inte folk som glor på sånt där innerst inne inte känner sig lite som själlösa drones ändå. Tanken måste ju ha slagit dem.. Ofta man skulle sitta och glo på nån som gejmar med vetskapen att man bidrar till att han tjänar pengar på det, lol!
Om han betalar mig per minut jag glor, då kanske.

@Deliverans: nästa steg är att man kollar på en som kollar på andra som spelar...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

@Deliverans: nästa steg är att man kollar på en som kollar på andra som spelar...

Som Jimmy sa, ja. lol

Medlem

Jag kollar sällan på live streams, och då aldrig på twitch, så att om jag aldrig hört namnet förut så är det inte så jäkla konstigt. Han spelar säkert inget spel som jag lirar heller.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Undrar om inte folk som glor på sånt där innerst inne inte känner sig lite som själlösa drones ändå. Tanken måste ju ha slagit dem.. Ofta man skulle sitta och glo på nån som gejmar med vetskapen att man bidrar till att han tjänar pengar på det, lol!
Om han betalar mig per minut jag glor, då kanske.

Det mesta man gör här i livet bidrar ju till någon annans inkomst, på ett eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Undrar om inte folk som glor på sånt där innerst inne inte känner sig lite som själlösa drones ändå. Tanken måste ju ha slagit dem.. Ofta man skulle sitta och glo på nån som gejmar med vetskapen att man bidrar till att han tjänar pengar på det, lol!

Ungefär som drönarna som tittar på fotboll och hockey eller varför inte fångarna på fortet?

Medlem

Äsch inte såå konstigt att folk inte vet vem alla är, kollar ibland på streams men sällan på dom mer populära. Big whoop. Try hardar för mycket själv på spel för att orka sitta o glo och hålla koll på alla andra som spelar.

Inte intresserad av fortnite heller, men kul för han.
Inte så intresserad av att idolisera folk överlag heller.

12
Skriv svar