Ni har talat - idag streamar vi vikingastrategi

Robot
Ni har talat - idag streamar vi vikingastrategi

Northgard vann en övertygande seger även om grävande rymddvärgar också var med i slutstriden.

#northgard, #onsdagsstream, #tunkur-knivur, #vikingar


Moderator | Testpilot

När kör streamen i gång? Vid lunch antar jag?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Nej, strax! Blev lite tidgare idag pga FZ Bootcamp i eftermiddag.


signatur
Medlem

Lurigt nog så står det inte i nyheten men i ingressen på startsidan. "vi ses 10:30!"

/ LordDaimos

Skägg.
10 Chambers

@LordDaimos:

La till detta. Tänkte att det stod i det inbäddade klippet men var inte tydligt nog


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av LordDaimos:

Lurigt nog så står det inte i nyheten men i ingressen på startsidan. "vi ses 10:30!"

/ LordDaimos

Ah. Var nog bara jag som missade det när jag var på mobilsajten.

Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar vara ett bra spel. Såg riktigt mysigt ut. Kan vi få se en recension kanske?

Medlem

Ni som har koll, kan man likna detta vid Settlers men med vikingar?

Skägg.
10 Chambers

@Wolfkin: Mer tidiga Warcraft, fast med Settlers-vibbar.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Wolfkin: Mer tidiga Warcraft, fast med Settlers-vibbar.

För oss som inte har möjlighet att kika streamen, kan du sammanfatta första intrycket av spelet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Wolfkin: Mer tidiga Warcraft, fast med Settlers-vibbar.

Tackar, då har jag lite mer hum om vad jag kan förvänta mig, såg rätt kul ut så kan mycket väl bli ett köp.

Medlem

Villagers spanas alltså i en viss rate? Och dessa tränar man sen till andra units? Det går alltså inte att träna en viss typ av unikt direkt i en annan byggnad?

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Köpte spelet för någon månad sedan. Har spelat kanske 5-6 rundor, förlorat samtliga. -_-


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av tricky:

För oss som inte har möjlighet att kika streamen, kan du sammanfatta första intrycket av spelet?

Jag spelade ett par timmar för två veckor sedan, så jag kan komma med mina första intryck.

Helt okej! Jag hann förvisso bara skrapa lite på ytan, men de första uppdragen lade en bra grund för hur spelet fungerar. Grafiken är mysig men imponerar inte, ljudet likaså. Jag hade gärna spelat multiplayer, tror att det är roligare när tempot är högre. Svårt i nuläget att svara på hur en omgång ser ut över längre tid då uppdragen var små och bjöd på lite motstånd.

Jag spelar hellre Warcraft 3, Red Alert 2 (lite snabbare) eller Civilization V (långsamt) än Northgard, men hybridapproachen känns spännande.

Edit: Inser att jag inte förklarar något om hur spelet fungerar, hehe. Skyller på den sena timmen!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Gnällkuk

@Gustav Höglund: kudos, gosling!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Frågan alla vill ha svar på.
Vilket spel uppskattades mest, Farm Manager 2018 eller Northgard?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Frågan alla vill ha svar på.
Vilket spel uppskattades mest, Farm Manager 2018 eller Northgard?

Haha, jag tänkte nog mer på Farm Manager efter avslutat stream än Northgard.


signatur
1
Skriv svar