David Cage: "Sony bevisar att singleplayer-spelen inte är döda"

Robot
David Cage: "Sony bevisar att singleplayer-spelen inte är döda"

Heavy Rain- och Detroit-kreatören berättar också att Sony aldrig tvingar på dem beslut.

#detroit-become-human, #playstation-4, #quantic-dream


Medlem

Han har inte fel. Ibland vill inbitna MP spelare köra ett bra SP lir, och vice versa. Det finns plats för alla. Att försöka trycka ner endera genren är bara dumt.


signatur

I drank what?

Medlem

Både Sony och Nintendo visar att single-player inte är i närheten av att dö.

Medlem

Ja, GoW och höstens RDR2 blir väl årets starkaste motbevis gentemot Söderlunds korkade uttalande.
"Games as a service", up yours EA, Activision m fl.

Medlem

Kan vi inte bara sluta säga att sp är dött? Bara för att EN person på ETT spelföretag tror det betyder det inte att det är sant


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Den gamle volleybollspelaren Söderlund har ju blivit utsedd till chief design officer för EA. Hoppas att EA med Anthem floppar totalt och att hela ledningen sparkas. När man ser hur hjärndöda spel som PUBG och Fortnite hyllas på spelsidor som denna blir man lite gråtfärdig. Hoppet står väl till Sony och Bethesda.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Den gamle volleybollspelaren Söderlund har ju blivit utsedd till chief design officer för EA. Hoppas att EA med Anthem floppar totalt och att hela ledningen sparkas. När man ser hur hjärndöda spel som PUBG och Fortnite hyllas på spelsidor som denna blir man lite gråtfärdig. Hoppet står väl till Sony och Bethesda.

kan inte mer än hålla med. Jag förstår inte hur folk kan gilla att spela så hjärndöda spel som PUBG eller Fortnite. Kanske en personlig smak för mig, men jag har aldrig gillat MP. Att göra samma sak på samma bana om och om igen är ju skittråkigt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Vem är det som säger att single player spel är döda? Läser att det sägs och dementeras överallt.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

kan inte mer än hålla med. Jag förstår inte hur folk kan gilla att spela så hjärndöda spel som PUBG eller Fortnite. Kanske en personlig smak för mig, men jag har aldrig gillat MP. Att göra samma sak på samma bana om och om igen är ju skittråkigt.

Bekvämlig lätt tillgång till stimuli, som en rökare fortsätter röka, även om den vet att det är repetitivt.

Medlem

Löjligt det här om att SP skulle vara döende. 90% av allt jag spelar är SP.

GTA V som har försäljningsrekord, The Witcher 3, Skyrim m.fl. är och har varit populära på grund av just dess SP.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Sådant jävla tjafs i spelbranchen om singleplayer. Klart som korvspad singleplayer inte är dött. Har de märkt hur många singleplayer spel i alla möjliga former det kommer ut varje år? Och jag antar det gör pga folk faktiskt spelar dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

@Earthscum: hjärndött håller jag inte alls med om. Då kan man likväl argumemtera att många SP-spel är mer hjärndöda med sina nästa på riktigt hjärndöda AI-karaktärer som springer omkring som yra höns medans i MP-spel möter du faktiskt människor som anpassar sig och tar beslut hela tiden på ett sätt AI inte är kapabla till än.

Sen i spel som PUBG så är det ett enormt nummer av variabler som gör att två omgångar sällan är sig lika.

Jag tar ingen sida för jag spelar lika mycket SP som jag gör MP men jag tycker det är onödigt att pissa på ett läger bara för att man själv föredrar det andra. Vissa spelar för en utmaning, andra för en berättelse osv och inget är mer rätt eller fel. Isf kan vi lika gärna diskutera vilken sorts musik som är "bäst".

Medlem

Mest tröttsamma diskussionen ever... Singelplayer is the shit

Medlem

Jag tror att allt det här handlar om att man kan kamma hem stora mängder pengar på multi player spel. Inte att singel player försvinner. Snarare att balansen tippar åt olika håll hela tiden.

Medlem

Död? Visste inte ens att han var sjuk.

Medlem

haha va fan det va dumaste jag hört vadå single player är döende Visst skulle dom gnida händerna och slippa göra singel spel och att bara fokusera på multi jävlar va pengar dom skulle dom dra in i en ding ding värd

Han borde nomineras till veckans klubba

Avstängd

Patrik ångrar det där larviga uttalandet. Det har blåsts upp till galna proportioner. Patrik spelar på sin höjd lite sport och bilspel. Han tycker inte så där egentligen. FZ, sluta sprida denna fake news.. Ni är delvis ansvariga för att folk tror att Patrik tycker så där.

Om nåt håller på att dö är det MP

Medlem

@cyprus: Låter snarare som sådana spel inte är för dig, du kanske ska spela schack eller något, med den inställningen.

Skrivet av iTax_Not:

Patrik ångrar det där larviga uttalandet. Det har blåsts upp till galna proportioner. Patrik spelar på sin höjd lite sport och bilspel. Han tycker inte så där egentligen. FZ, sluta sprida denna fake news.. Ni är delvis ansvariga för att folk tror att Patrik tycker så där.

Om nåt håller på att dö är det MP

Känner du honom eller? Annars är det bara spekulationer, och nej FZ sprider inte fake news. Det är Patriks citat.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Känner du honom eller? Annars är det bara spekulationer, och nej FZ sprider inte fake news. Det är Patriks citat.

"citat". Blown out of proportion + taget ur sitt kontext = fake news.

Du har inte att göra med vem jag känner, men har läst allt fz och andra sidor skrivit, och det enda de gjorde var att total-nappa på (delar av) Patriks uttalande och blåsa upp det till att "EA tycker" eller att "Singleplayer döden!!" enbart i syfte att få läsare.

Svårt att acceptera? Svälj hårdare. Nu vet du iallafall hur det ligger till: Patrik är inte emot SP spel, han gillar dem. EA satsar extremt mycket på SP spel. Dags att höja nivån lite på diskussionerna? Varsågod jag höjde ribban ett snäpp, resten får ni sköta själva.

Medlem

@iTax_Not: Alltså, bara för du säger det betyder inte att det är sant. Svårt att svälja? Jag behöver inte svälja. Vem du känner är helt irrelevant, förutom i just detta specifika fallet om denna specifika personen eftersom du påstår att det du säger är sant, och du skriver som om du känner honom. Jag skulle säga att det är din personliga åsikt (fine, alla bör ha en sådan) men det betyder inte det är sant. Han har sagt vad han har sagt, vi kan lämna det därhän.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

kan inte mer än hålla med. Jag förstår inte hur folk kan gilla att spela så hjärndöda spel som PUBG eller Fortnite. Kanske en personlig smak för mig, men jag har aldrig gillat MP. Att göra samma sak på samma bana om och om igen är ju skittråkigt.

Att köra korridorspel mot 100 eller ännu fler AI dummare än en 3:åring är inte hjärndött?

Spelar inte PUBG eller från Fortnite (bara som notis).

Ser liten anledning att köra kampanjen i ett spel, ger ingen inlevelse längre (mer film och serier som gör det). Varför spela ett spel där man ser liten poäng att köra en utstakad bana och bara stressar igenom för att se den efterlängtade cutescenen (men ändå glömma viktiga detaljer på vägen och missar poängen med historien).

1
Skriv svar