Epic lägger 100 miljoner dollar (!) i Fortnite-prispotten första året

Robot
Epic lägger 100 miljoner dollar (!) i Fortnite-prispotten första året

Stora plånboken kryddar kommande Fortnite-turneringar.

#battle-royale, #e3, #e3-2018, #epic, #fortnite, #fortnite-battle-royale


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det är helt galet vad mycket pengar esporten har i sina prispotter nu. Varje år av Dota 2's The International har prispotten ökat, senast över 24 miljoner dollar. Det är visserligen crowdfundat, så att samma företag lägger in 100 miljoner i prispengar är helt sjukt.

Det visar på att de tror på sin produkt som esport. Jag har ingen koll om Fortnite är ett bra tittarspel, men det får vi snart se!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Fel bild va!?


signatur

Den lättjefulla spelaren. Som även bygger hemsidor.
Billig hemsida till företag

Medlem

Helt galen prispott för fortnite! Men vad är det för spel på bilden?

Releasehästryttare
Skrivet av jondoe:

Fel bild va!?

Skrivet av alllle123:

Helt galen prispott för fortnite! Men vad är det för spel på bilden?

Battlerite

Medlem
Skrivet av alllle123:

Helt galen prispott för fortnite! Men vad är det för spel på bilden?

Spelet på bilden (om den är kvar) är från Battlerite: Battle Royal, deras kommande spelläge.

Redaktör

Bild fixad, tack alla!


signatur

Hoppla. Det var mycket pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fy fan va rika 12 åringar vi kommer ha snart då! Wink wink /27-årig fortnite fantast

Haha fan va kul!

Medlem

Galet, om man ändå vore lite bättre på spelet..

Gen
Medlem

@Prixm: Håller med, det är inte lätt. Sen är man ju knappast ung heller så reflexerna sitter ju inte i som förr i tiden

Medlem

Det får Overwatchs prispott på 3 miljoner dollar att te sig rätt patetisk i jämförelse.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spelet är jävligt roligt! Men det kräver sjukt mkt övning för att bli någorlunda bra. Det är rätt speciellt på många sätt; man skall bygga, skjuta snipra, lurka…..allt skall sitta perfekt + lite tur

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Det får Overwatchs prispott på 3 miljoner dollar att te sig rätt patetisk i jämförelse.

Activision ^^

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Spelet är jävligt roligt! Men det kräver sjukt mkt övning för att bli någorlunda bra. Det är rätt speciellt på många sätt; man skall bygga, skjuta snipra, lurka…..allt skall sitta perfekt + lite tur

Haha ibland känns det dock som man ska ha lite för mycket tur i spelet. När man står och siktar rakt i huvudet på en kille och man ser bara kulorna sprayas runt omkring huvudet/kroppen och man träffar 1/10 kulor med en AR

Inaktiv
Skrivet av Rydell1986:

Haha ibland känns det dock som man ska ha lite för mycket tur i spelet. När man står och siktar rakt i huvudet på en kille och man ser bara kulorna sprayas runt omkring huvudet/kroppen och man träffar 1/10 kulor med en AR

Visst finns det turmoment i Fortnite, speciellt looten. Men skill är fortfarande extremt avgörande på grund av allt som man måste kunna hantera samtidigt.

Såhär kan det se ut när en väldigt bra spelare kör:

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Visst finns det turmoment i Fortnite, speciellt looten. Men skill är fortfarande extremt avgörande på grund av allt som man måste kunna hantera samtidigt.

Såhär kan det se ut när en väldigt bra spelare kör:
https://www.youtube.com/watch?v=_T6Xqv155aI

Eller så förlitar man sig på turen:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Visst finns det turmoment i Fortnite, speciellt looten. Men skill är fortfarande extremt avgörande på grund av allt som man måste kunna hantera samtidigt.

Såhär kan det se ut när en väldigt bra spelare kör:
https://www.youtube.com/watch?v=_T6Xqv155aI

Jag säger absolut inte emot dig. Jag menar bara att det finns mycket att önska med hur vapen reagerar. Ibland känns det som att man knappt kan träffa en spelare även fast siktet är rakt på kroppen.

Sen tycker jag personligen att de bör göra något åt shotguns. De är alldeles för effektiva på långt avstånd. SMGs är helt värdelösa för man kan lika gärna dra iväg två shotgun skott från 30 m och ha ihjäl en fiende.

Inaktiv
Skrivet av AkirA:

Eller så förlitar man sig på turen:
https://youtu.be/N7A0B4wZe_A

Har själv vunnit en match utan att döda en enda motståndare. Men det var en match på kanske 500-600 spelade, så nej du vinner inte på tur. Det finns en anledning till att spelare med skill har så hög andel wins.

Inaktiv
Skrivet av Rydell1986:

Jag säger absolut inte emot dig. Jag menar bara att det finns mycket att önska med hur vapen reagerar. Ibland känns det som att man knappt kan träffa en spelare även fast siktet är rakt på kroppen.

Sen tycker jag personligen att de bör göra något åt shotguns. De är alldeles för effektiva på långt avstånd. SMGs är helt värdelösa för man kan lika gärna dra iväg två shotgun skott från 30 m och ha ihjäl en fiende.

Ja det stämmer att man har lite mindre kontroll över träffarna i Fortnite jämfört med andra shooters. En bra aim är fortfarande ett krav men det är svårt att styra var skotten går med t.ex. Assault Rifles. Menade bara att Battle Royale läget i Fortnite som helhet kräver mycket skill.
Håller med dig till fullo angående shotguns, de är alldeles felbalanserade.

Medlem

Ah, den klassiska vårt-spel-är-inte-esports-anpassat-så-vi-slänger-sjuka-prispengar-för-att-tvinga-fram-en-scen strategin!

Ambassadör
Xbox

Det är tråkigt att spela så jag kan bara föreställa mig hur fruktansvärt ointressant det är att titta på.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Exakt, ~250000 twitch-tittare kan inte ha fel. 😉

(Jag tycker att det är skitskoj att titta på, bara SC2 som är roligare)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

@Nomman: 62 miljoner människor röstade på Trump...


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Och Trump kan knappast beskyllas för att vara vare sig tråkig eller ointressant 😉


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har svårt med fortnite tecknade stilen.
Gillar mer pubg med sitt lite mer verkliga.
Men finns en dimension extra o fortnite, imponerande hur endel kombinerar byggande och skjutande snabbt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

@Nomman: Haha, förvisso sant!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar