Kinesisk speljätte köper majoriteten av Path of Exile-studion

Robot
Kinesisk speljätte köper majoriteten av Path of Exile-studion

Grinding Gear ska dock fortsätta vara oberoende.

#grinding-gear-games, #path-of-exile, #tencent


Medlem

Vi får väl se, är lite skeptisk men samtidigt har jag förtroende för att Chris Wilson vet vad han gör.

Medlem

80% av företaget köptes upp.. Vi får se hur det går. Men jag har köpt mitt sista "Supporter Pack" iallafall.

Moderator | Testpilot

Tencent är on a roll nu. Var väl inte länge sedan de köpte upp något annat också?

De har majoritet i Riot Games också som står för League of Legends.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

så säger man alltid i början sen kommer det hända andra grejer.. lite tråkigt dock.
Det är oklart ifall Tencent kommer tvinga GGG att implementera mer p2w eller dylikt, troligtvis kommer de göra det till slut.

Medlem

Tencent äger väl 20-30% av Paradox också ?

Medlem
Medlem

Det är väl bara säga grattis till GGG ägare snyggt jobbat!

Medlem

Med den informationen som Chris och gänget gick ut med i samband med detta gör ju att man känner lite trygghet... ett tag. Det enda jag hakade mig upp på var att Tencent kunde ha fingret i spelet att Kina skulle ha vissa saker som internationella inte skulle få, sånt gillar jag inte.

Medlem

Vi kommer få ett permanent ARPG Battle Royal-spel som resultat av det här, tencent betalar för serverkostnaderna som "GGG inte har råd med". Garanterat.

ARPG Battle-Royal in Asia?
Win?
win?
win?

*Guldhus

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så säger man alltid i början sen kommer det hända andra grejer.. lite tråkigt dock.
Det är oklart ifall Tencent kommer tvinga GGG att implementera mer p2w eller dylikt, troligtvis kommer de göra det till slut.

"mer p2w"? Finns det ens något p2w element i poe i dagsläget?

Medlem
Skrivet av Striva:

"mer p2w"? Finns det ens något p2w element i poe i dagsläget?

det närmsta är nog mer flikar i ens storage, men det skulle nog krävas lite hjärn-gymnastik för att kalla p2w.

I bästa fallet så leder detta till mer pengar/resurser och vi ser mer roligt content i spelet.
I värsta fallet så kommer profit krävas maximeras och spelet måste skjuta sig i foten för short time gain.

Medlem

@uberpwnage2.0: Äger en del av Epic Games också, så Fortnite pengarna går nog fint.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

@uberpwnage2.0: Äger en del av Epic Games också, så Fortnite pengarna går nog fint.

Ah juste! Det som var senaste nyheten innan denna. Tack för att du påminde mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: vet inte om du är ironisk nu eller inte haha!

Moderator | Testpilot

@Maysay Helt seriös! Visste att det var någon tidigare nyhet med Tencent men minns inte vad


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tencent är on a roll nu. Var väl inte länge sedan de köpte upp något annat också?

De har majoritet i Riot Games också som står för League of Legends.

Glöm inte deras propaganda spel

Är nog ett utav de absolut vidrigaste spelbolagen i världen idag. Får mig att må illa hur spel mer och mer nyttjas idag för att manipulera och kontrollera människor. Illa nog när utvecklare blir uppköpta av större företag men i sådana här fall är det ju förjävligt rent ut sagt, Blir knappast sugen att köpa något Epic, Riot Games eller nu Grinding Gear längre.

Medlem
Lugna eder

Kan ju säga såhär: Om dom skulle implementera p2w i poe så kommer garanterat minst 50-60% av communityn sluta spela.
Har väldigt svårt att tro att dom kommer göra det. Finns kanske redan i kina men kommer nog aldrig visa sig i EU.
Dock är det bra att folk vevar med armarna, vrålar och höjer ett varningens finger mot Tencent för att visa att vi inte vill ha sådant trams i EU. Mushjoooooooortar!

Rip


signatur

New life, New hope

Medlem

@Sapiens: Herregud.....!!!!!!!

Medlem

Alltså ett företag köper inte ett annat för att inte kontrollera en enda detalj. Självklart måste dom säga detta men det håller inte i evigheter...

Medlem

Eller hur, dom har ju köpt upp dom av en anledning. En kan vara att köpa in sig innan någon annan gör det, GGG drar nog in bra med pengar dessutom och har säkert en bra plan och har ett stabilt produktions-team.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar