LäskClockers testar Trocadero Zero

Skägg.
10 Chambers
LäskClockers testar Trocadero Zero

Jag kunde inte låta bli att delta i LäskClockers ”årliga” test av Trocadero. Denna gång blindtest med nya Zero-versionen.


signatur
Medlem

Inte vågat testa Zero-versionen, känns lite hädelse över det.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Detta måste räknas som viktig information till allmänheten.

Det faktum att TrocaZero smakar blä, alltså.

(Jo, jag gjorde spoilerruta för att inte avslöja blindtestet för dem som gillar att titta själva.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ett bra alternativ för oss diabetiker.

Medlem

Trocadero Light har funnits länge, men har varit lite svår att hitta i de flesta mataffärerna. Så vad är skillnaden mellan gamla Light och nya Zero?

https://www.producentportalen.se/trocadero-light-pet-50cl

Skägg.
10 Chambers

@Akronym: Ja, blindtestet var ju ganska tydligt


signatur
Geeks Gaming

Första gången jag ser någon dricka Trocadero utan att blanda det med....”sportdryck” 😱

Moderator | Testpilot

Tyckte den var sådär. Går att dricka men man föredrar ju annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alltså...varför använder bryggeriet inte namnet från reklamen. Trocazero funkar ju klockrent

Geeks Gaming
Skrivet av waeress:

Alltså...varför använder bryggeriet inte namnet från reklamen. Trocazero funkar ju klockrent

Och varför heter inte stora flaskor med ”Mer” ”Ännu Mer”?
Vi får slå oss in i reklambranschen!

Medlem

@NordhNet: Hahaha, ja jag tror vi skulle göra underverk

Medlem

Portello ska det va!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Portello ska det va!

Det är också gott! Norge har ju något som heter champagnebrus, typ samma.


signatur
Medlem

Men överlägset godast är Pommac.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Har inte vågat testa den än. Är inte mycket för sockerfri läsk då jag tycker att det är så vansinnigt gott med socker. Men det är bra att det kommer alternativ!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag gillade den inte, originalet är bra mycket bättre
Om det nu inte är placebo för att jag vet att det är sötningsmedel.

Pepsi Max med smak av lime är den enda lightprodukten som jag tyckt varit god så här långt.

Medlem

Köpte en idag, sitter och smuttar lite i den tropiska värmen som råder i min lägenhet. Inte god, inte ens nära. Men inte alls så illa som många jag pratat med påstår.

Men sen drack jag också världens äckligaste juice igår så allt är supergott i jämförelse. Och jag är diabetiker sen 25 år så aspartam är en smak jag vant mig vid.

Medlem

Trocadero, Champis , Pommac. Listan på de godaste läsken i Världen !

Medlem

Mer aspartam åt folket!
Kan rekommendera Sprite Zero Lemon Lime & Cucumber.
Smakar som gurksaft, riktigt god när det är varmt ute!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Mer aspartam åt folket!
Kan rekommendera Sprite Zero Lemon Lime & Cucumber.
Smakar som gurksaft, riktigt god när det är varmt ute!

Den tyckte inte jag alls om. Smakade som att dricka inlagd gurka med det sura från Sprite och det gurkiga från gurkan.

Medlem

@Bennii:

Ja precis, man lär ju förstås gilla gurka ifall man ska dricka en läsk med gurksmak.

Det är ju det gurkiga i gurkan som gör gurkan, annars är det ingen gurka!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

@Kimpur: Jag gillar gurka, både inlagd, från Boston eller gurkigt neutral. Men det betyder inte att jag vill dricka den. Pizza är också gott, men inte i läskglaset.

Medlem

Själv tycker jag Trocadero Zero är asgod


signatur

I drank what?

Medlem

@xScaryKidx:

Håller med. Dricker inte så mycket vanlig Trocadero av förklarliga skäl, men gillar det. Gissar däremot att om man inte är van att dricka zeroprodukter så märker man en större skillnad.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Allt med light eller zero i namnet går bort för mig. Det mesta med sötningsmedel smakar inte alls lika gott. Sedan så är det väl fortfarande oklart hur nyttigt/skadligt det är jämfört med helt vanligt socker... eller ännu hellre fruktsocker.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Allt med light eller zero i namnet går bort för mig. Det mesta med sötningsmedel smakar inte alls lika gott. Sedan så är det väl fortfarande oklart hur nyttigt/skadligt det är jämfört med helt vanligt socker... eller ännu hellre fruktsocker.

Ja det är aningen oklart om effekterna kring sötningsmedel då det saknas långtids studier. Däremot vet vi till 100% att socker är skadligt och leder till massa folksjukdomar.

Själv föredrar jag Pepsi Max, köper på tok för mycket.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Trocadero, Champis , Pommac. Listan på de godaste läsken i Världen !

Helt rätt, min ordning är Champis > Trocadero > Pommac!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Som diabetiker var det här första gången någonsin jag smakat Trocadero (jag är 37 år gammal), och jag gillade den.

Medlem

Jag har grymt svårt för smaken av lightläsk. Men Sprite Zero går ner av nån anledning. Nåt i smaken som döljer den där skumma smaken. Jag är däremot skeptisk til Trocazero, jag gillar inte ens vanliga Trocadero

1
Skriv svar