Senaste filmen du såg

Medlem

RRR.

Indisk action. 3 timmar njutning. SE den!
Bättre och snyggare action än Hollywood gjort på åratal, underbara dans- och sångscener och riktigt manligt vänskap. Finns på Netflix.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har den kommit till någon strömningstjänst än?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Låt den rätta komma in (Netflix).

Mobbad pojke möter flicka
Flickan är vampyr.
Flickans pappa är seriemördare.

Klassisk love story.

5/10.

ZF
Medlem

"Crimes of the future"

Filmen känns ju hyfsat profetisk redan nu med tanke på att det bara var några veckor sen det var en nyhet om larver som äter frigolit...

Inaktiv

The Unbearable Weight of Massive Talent:
Nick Cage och Pedro Pascal. Skoj!

Men:
Enda bra A24 filmen sen Ex Machina.
Fattade inte mycket, men tror budskapet handlade om toxic masculinity? Var iaf fascinerad hela vägen. A24s traditionella "sloooow burn and then a chocking scene at the end" formula fungerade bra.
Bra skådespel.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Har den kommit till någon strömningstjänst än?

Finns på Amazon Prime/Apple.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Håller med, jag är supertrött på superhjältefilmer och serier. Det är samma formel om och om igen. Har därför slutat kolla dem sen ett tag tillbaka. Kanske kommer det något längre fram som gör om formatet och gör det intressant igen.

Har du sett The Boys?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du sett The Boys?

Nej, men den verkar lovande. Får köra Prime ett tag och spana in den.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, men den verkar lovande. Får köra Prime ett tag och spana in den.

Den är mycket bra. Mörk humor och köttig action. Skiljer sig mycket från övriga superhjälte-grejor. Rekommenderas varmt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

IT

(2017)
Den här gillade jag. Skönt med färska skådisar och härligt kuslig. Borde ha sett den för länge sen. Det ända som drar ner betyget en aning är ett par sämre CGI-effekter som såg skit ut tyvärr. Nog lätt en av mina favoritfilmer från förra årtiondet.

9/10

Day of the Dead

(1985)
Har letat efter den här ett tag och fick äntligen tag i ett ex. Har hört talats om det mixade mottagande den här filmen har fått och första halvtimmen så kunde jag se varför; ena halvan av ensemblen är högljudda, stereotypiska idioter. Känner att nertoning av den gruppen (militärer förövrigt) hade hjälpt filmen lång väg. Annars är resten av filmen jävligt bra. Effekterna är smått fenomenala, kanske dom bästa praktiska nånsin? Det är en slafsig film, om vi säger så;) Rekommenderas så här i sommarvärmen.:)

8/10

Land of the Dead

(2005)
Fortsatte med nästa film i serien. Har inte hört något gott om den här filmen. Men jag tyckte den var helt okej. Det är ju absolut en "zombie-film från tidigt 2000-tal" och filmen kanske drunkna i all dynga som släpptes då. Men som sagt, tyckte den var helt okej. Hade förväntat mig en riktig kalkon men den här var helt klart sevärd.

7/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

RRR.

Indisk action. 3 timmar njutning. SE den!
Bättre och snyggare action än Hollywood gjort på åratal, underbara dans- och sångscener och riktigt manligt vänskap. Finns på Netflix.

Tackar
Indisk film är tyvärr en väldigt nischad genre.. inte många som kommer se ditt filmtips

Själv älskar jag bollywood så den kommer hamna i min backlog...
Inte bara spel man har i sin backlog 😁

Fragtjuv

Jag såg om Tremors 3 igår. Den är helt okej men inte lika bra som de två första som jag alltid har uppskattat väldigt mycket.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

The Lighthouse. Konstig men bra film! Helt svartvit, filmad med 35mm kamera så kändes som en gammal film. Fick samma vibes som The Shining som jag älskar. En hel del Cthulhu vibes också. Sjukt bra skådespeleri av Willem Dafoe och Robert Pattinson!

8/10

Medlem

Kate (Netflix) 7/10

Tjej som jobbar som yrkesmördare tillsammans med Woody H's karaktär hamnar i problem med Yakuza och därifrån tar storyn fart. Hon har begränsad tid på sig och släpar med någon Yakuza boss dotter genom halva filmen. Mycket välgjord action och få lugna stunder i filmen. Filmen känns lite Hitman/Lucy/Cyberpunk 2077. Sevärd!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

The Unbearable Weight of Massive Talent:
Nick Cage och Pedro Pascal. Skoj!

Älskade den! Har kollat på den två gånger


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Blasted: Gutta vs aliens (2022) - Finns på Netflix

Norsk film om en svensexa som stöter på Aliens mitt under en paintballbatalj. Två vänner, med rostiga vänskapsband tar därefter upp jakten med sina forna Laserdome skills för att rädda dagen.

Norge har gjort en del kul filmer med zombies och diverse, där det blir charmigt, lite tramsigt och roligt. Läste MovieZine recensionen som gav den 4/5, lät som blivande kultklassiker. Det kommer inte det här bli. Gillar tramsiga skräck-komedier men humorn fanns inte där och allt kändes bara barnsligt och det klickade aldrig. Effekterna är barnanpassade, inget blodigt splatter här.

1/5 - Synd, hade på känn att jag skulle gilla den här men här fanns det inget att hämta för mig.

https://www.imdb.com/title/tt14866710/?ref_=nv_sr_srsg_0

FM-guru
F.d. Sisyr

Once Were Warriors (1994)

En kultfilm jag av någon anledning inte sett förrän nu, och jag kan inte göra annat än stämma in i hyllningskören. Rå, rak och rälig rulle som framför allt avhandlar våld i hemmet. Sjukt bra insatser av huvudrollsinnehavarna (Owen och Morrison). 4/5.

Gnällkuk

Oj, såg den på bio och jag hade gett den 2/5. Filmen visste aldrig om den ville vara seriös eller gå helt bananas på mytologi och typ droger. Blev riktigt besviken faktiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av DrDoom:

RRR.

Indisk action. 3 timmar njutning. SE den!
Bättre och snyggare action än Hollywood gjort på åratal, underbara dans- och sångscener och riktigt manligt vänskap. Finns på Netflix.

Typ som Bahuubali-serien? Bollywood-action som är välproducerad slår ofta många på¨fingrarna. Själv har jag dock extremt svårt för de påtvingade kulturella dansscenerna. Man borde ju vara moldad efter att ha sett förtitvå tusen Disney-filmer, men icke.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Pahanhautoja (Hatching, som är den engelska titeln)

En finsk skräckfilm som kom ut tidigare under året. Rätt så intressant sådan, med mycket symbolik inblandat. Var även roligt att kolla på en film med finskt tal för en gångs skull, då jag tycker om språket. Rent generellt så var filmen helt okej och man undrade hela tiden vad som egentligen höll på att hända och vad som kunde hända härnäst - åtminstone var det så för mig och min partner.

Betygsmässigt så skulle jag ge den en 6.5/10. Värd mer än en 6:a och inte riktigt en 7:a heller, så det får bli på det viset.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, såg den på bio och jag hade gett den 2/5. Filmen visste aldrig om den ville vara seriös eller gå helt bananas på mytologi och typ droger. Blev riktigt besviken faktiskt.

Jadu, smaken är ju delad hehe.

Själv tyckte jag det mytologiska/mysticismen var en av filmens höjdpunkter och passade filmens atmosfär perfekt. Jag tyckte nog filmen visste vad den försökte vara med tanke på den tidiga ritualscenen. Sen är det ju Robert Eggers, jag personligen förväntade mig något annorlunda med tanke på hans tidigare två filmer.

Hade man inte läst något om den eller sett trailern kan jag kanske förstå att man kan bli besviken, om man förväntade sig en mer, hur ska man säga, jordnära/verklighetsförankrad vikingafilm utan några skumma ritualscener med inslag av mytologi/mysticism.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Jadu, smaken är ju delad hehe.

Själv tyckte jag det mytologiska/mysticismen var en av filmens höjdpunkter och passade filmens atmosfär perfekt. Jag tyckte nog filmen visste vad den försökte vara med tanke på den tidiga ritualscenen. Sen är det ju Robert Eggers, jag personligen förväntade mig något annorlunda med tanke på hans tidigare två filmer.

Hade man inte läst något om den eller sett trailern kan jag kanske förstå att man kan bli besviken, om man förväntade sig en mer, hur ska man säga, jordnära/verklighetsförankrad vikingafilm utan några skumma ritualscener med inslag av mytologi/mysticism.

Ja, kanske Jag vet inte, jag gillar både fornnordisk mytlogi och sci-fi men alla vi som såg filmen tyckte bara det var rörigt. Kändes som det började som helt normalt, bara för att spåra mot slutet. Men som du säger, alla tycker olika och de flesta verkar uppskatta den klart mer än jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

X

Hypad "slasher" om ett gäng frigjorda ungdomar som hyr en lokal av en gammal gubbe för att spela in en porrfilm.
Gillar skräck i allmänhet men förstår verkligen inte hypen kring den här. Snyggt foto visst, och några köttiga scener. Men högst medioker på det stora hela, och inte skrämmande för fem öre.

2/5

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Once Were Warriors (1994)

En kultfilm jag av någon anledning inte sett förrän nu, och jag kan inte göra annat än stämma in i hyllningskören. Rå, rak och rälig rulle som framför allt avhandlar våld i hemmet. Sjukt bra insatser av huvudrollsinnehavarna (Owen och Morrison). 4/5.

Du måste se uppföljaren också

Moderator | Testpilot

Såg just första Top Gun för att förbereda inför uppföljaren jag ska se till helgen.

Annat än flygsekvenserna är filmen i stort skräp ärligt talat. Jag hade för mig det var en toppen film, och även hyllad, men när kollar tillbaka på kritkerrecensioner och läser folks tankar om filmen så var den nog aldrig riktigt bra egentligen.

Top Gun: Maverick är en sådan där film som alla säger är bra dock. Taggad på att få se den på bio.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg Elvis på bio igår. Faktiskt riktigt bra. Bra skådespel av framför allt Austin Butler som Elvis och Tom Hanks som hans manager. Jag är inte den som är särskilt blödig men slutet var starkt och lämnade mig inte oberörd efteråt. Kanske lite för högt tempo och lite spretig emellanåt, men ger den 4/5. Rekommenderas!

Skribent

Klämde hela Divergent trilogin på HBOmax idag, ej sett dem förut. Perfekt tidsfördriv för var lite hängig och inte sugen på att göra någonting. Första filmen var faktiskt oväntat bra, andra ok och tredje ger jag inte mycket för alls. Som trilogi så är det en svag 3/5.

Divergent
Insurgent
Allegiant

Medlem

Jurassic World Dominion.
Ger den på riktigt 0 i betyg. Svag 0a!

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Såg just första Top Gun för att förbereda inför uppföljaren jag ska se till helgen.

Annat än flygsekvenserna är filmen i stort skräp ärligt talat. Jag hade för mig det var en toppen film, och även hyllad, men när kollar tillbaka på kritkerrecensioner och läser folks tankar om filmen så var den nog aldrig riktigt bra egentligen.

Top Gun: Maverick är en sådan där film som alla säger är bra dock. Taggad på att få se den på bio.

Top Gun: Maverick var otroligt bra. Jag har ingen större förkärlek till första filmen, men det här kan ha varit den bästa bioupplevelsen jag haft på väldigt, väldigt länge.

Att alla flygplanscener är riktiga kändes verkligen. Alla skådisar satt verkligen i planen när alla manövrar gjordes och det syntes så väl. Helt makalöst.

Jag skulle vilja likna det här med Terminator 2. En uppföljare som är gudomligt mycket bättre än föregångaren.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dragonflame:

Du måste se uppföljaren också

Funderat på det, får se om det blir av. Tyckte Once Were Warriors funkade så pass bra som "egen" story att jag inte vet om jag vill ha en fortsättning, haha.

Skriv svar