Senaste filmen du såg

Skribent

"Beavis and Butthead do the universe".

Nådde inte riktigt upp till den fantastiska "Beavis and Butthead do America", men en bra och rolig film helt klart. Gillar man Beavis and Butthead och den typen av skämt så är det ett särkert val, Mike Judge har inte justerat "formeln" sedan slutet på 90-talet. 🙂

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Funderat på det, får se om det blir av. Tyckte Once Were Warriors funkade så pass bra som "egen" story att jag inte vet om jag vill ha en fortsättning, haha.

Ja den e ju grymt bra.. och uppföljaren håller inte samma klass men jag ville se mer av jake the muss 😁
Men sevärd var den men är du nöjd med att bara se 1an så är det också ok 😁

Medlem
Skrivet av Boomer:

Sambon började titta på Doctor Strange 2. Jag klarade av ungefär 30 minuter innan jag himlade med ögonen så hårt att jag föll av soffan. Marvel-utmattningen är verklig. För mig satte den visserligen igång redan med Avengers 2. Men nu, 30 filmer senare, känns det verkligen som att man borde parkera franchisen ett tag. Låta den coola av sig. Ge folk lite sug igen. Och sluta klämma ut samma film 3 gånger om året.

Instämmer, nu har jag aldrig varit särskilt inbiten men det faktum att 3/4 trailers på bion ibland är marvel/dc relaterat får mig att vilja skrika...

Såg för övrigt den nya Jurassic filmen på bio i veckan, förväntade mig inget och känner mig ändå rånad XD
Tur att filmstaden har gott kaffe och sockervadd, det är därför jag går dit!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boomer:

Sambon började titta på Doctor Strange 2. Jag klarade av ungefär 30 minuter innan jag himlade med ögonen så hårt att jag föll av soffan. Marvel-utmattningen är verklig. För mig satte den visserligen igång redan med Avengers 2. Men nu, 30 filmer senare, känns det verkligen som att man borde parkera franchisen ett tag. Låta den coola av sig. Ge folk lite sug igen. Och sluta klämma ut samma film 3 gånger om året.

Jag gillar filmerna, men mycket efter Endgame har känts som filler tyvärr.

Och som alltid. Varför ska de sluta? Du behöver inte titta på filmerna. De tar ju inte plats från någon annan direkt. Bevisligen kan de fortsätta för att allmänheten vill ha mer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar filmerna, men mycket efter Endgame har känts som filler tyvärr.

Och som alltid. Varför ska de sluta? Du behöver inte titta på filmerna. De tar ju inte plats från någon annan direkt. Bevisligen kan de fortsätta för att allmänheten vill ha mer.

Jag tittar inte på dem så länge jag kan hjälpa det. 😙


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boomer:

Jag tittar inte på dem så länge jag kan hjälpa det. 😙

Då är ju allt i sin ordning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har sett 3st filmer nyligen:

Jurassic World Dominion
Absolut skräp. Kan vara något av den sämsta smörjan jag skådat på länge. Att de har lyckats förstöra JP såhär mycket är ju tamef*n en bedrift i sig. På tok för långdragen.

Lightyear
Fullkomligt skit. Känns alldeles för lång och otroligt tjatig och gapig film (ala american style).
Riktigt risig "story".

Everything Everywhere All At Once
Riktigt snyggt gjord och ser väldigt "analog ut", men aaaaalldeles för lång för sitt eget bästa.
Själva upplägget med "multiverse" tycker jag är ganska ointressant. Stundvis briljant skådespel, dock väldigt, väldigt repetitiv och det känns som man tittar på samma scen 20x om genom hela filmen.
Ganska jobbigt att ständigt höra skiftet mellan kinesiska och brytande engelska.
Verkar va hypad till skyarna, men det tycker jag inte alls att den förtjänar, eftersom den var ganska tråkig när den inte blåser till med nåt hysteriskt visuellt emelllanåt. Känns också otroligt rörig.

Tittade om på The Abyss Special Edition nyligen.
Fantastisk film rakt igenom. Dock är slutet den svagaste punkten.
Saknar verkligen sånahär filmer nuförtiden.

Gnällkuk
Skrivet av Razken:

Har sett 3st filmer nyligen:

Jurassic World Dominion
Absolut skräp. Kan vara något av den sämsta smörjan jag skådat på länge. Att de har lyckats förstöra JP såhär mycket är ju tamef*n en bedrift i sig.

Lightyear
Fullkomligt skit. Alldeles för lång och otroligt tjatig och gapig film (ala american style).
Riktigt risig "story".

Everything Everywhere All At Once
Riktigt snyggt gjord och ser väldigt "analog ut", men aaaaalldeles för lång för sitt eget bästa.
Själva upplägget med "multiverse" tycker jag är ganska ointressant. Stundvis briljant skådespel, dock väldigt, väldigt repetitiv och det känns som man tittar på samma scen 20x om genom hela filmen.
Ganska jobbigt att ständigt höra skiftet mellan kinesiska och brytande engelska.
Verkar va hypad till skyarna, men det tycker jag inte alls att den förtjänar, eftersom den var ganska tråkig när den inte blåser till med nåt hysteriskt visuellt emelllanåt. Känns också otroligt rörig.

Tittade om på The Abyss Special Edition nyligen.
Fantastisk film rakt igenom. Dock är slutet den svagaste punkten.
Saknar verkligen sånahär filmer nuförtiden.

Det här är ett fenomen jag inte riktigt har förstått mig på, varför har alla långfilmer blivit så jävla långa? Många har segment som bara känns onödiga och inte tillför något, eller bryter av så hårt att man somnar typ.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Top Gun: Maverick var otroligt bra. Jag har ingen större förkärlek till första filmen, men det här kan ha varit den bästa bioupplevelsen jag haft på väldigt, väldigt länge.

Att alla flygplanscener är riktiga kändes verkligen. Alla skådisar satt verkligen i planen när alla manövrar gjordes och det syntes så väl. Helt makalöst.

Jag skulle vilja likna det här med Terminator 2. En uppföljare som är gudomligt mycket bättre än föregångaren.

Terminator 1 > Terminator 2

Lyssna på denna diskussion, ganska skoj:

Moderator | Testpilot
Skrivet av CosmicPunch:

Terminator 1 > Terminator 2

Lyssna på denna diskussion, ganska skoj:
https://www.youtube.com/watch?v=JE-tKEqEU6I

Nja. Ser ingen anledning till att se en film som försöker berätta för mig varför ett verk är bättre än ett annat när jag bestämde dig för det själv för läääääänge sedan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Terminator 2 är en av de bästa filmer som någonsin gjorts.
Och det säger jag inte bara utifrån nostalgi, varenda scen känns som en spjutspetsproduktion där knappt en sekund känns överflödig. Känns som den sista riktigt bra stora actionfilmen innan allt började bli CGI hysteri.

Älskar den filmen, det må vara en "actionfilm" med Arnold men det är rollen han föddes för, briljantaste castingen som gjorts och filmen känns mycket mer som en thriller än en actionrulle.

Har en handfull filmer jag ser nästan årligen och aldrig tröttnar på, T2 står högt upp på den listan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nja. Ser ingen anledning till att se en film som försöker berätta för mig varför ett verk är bättre än ett annat när jag bestämde dig för det själv för läääääänge sedan.

Det är en kul diskussion mellan en som tycker t1 är bäst och en som tycker t2 är bäst. Själv tyckte jag länge t2 var bäst då det var min favoritfilm när jag var liten men nu håller jag ettan som det riktiga mästerverket.

Skrivet av Soulless:

Terminator 2 är en av de bästa filmer som någonsin gjorts.
Och det säger jag inte bara utifrån nostalgi, varenda scen känns som en spjutspetsproduktion där knappt en sekund känns överflödig. Känns som den sista riktigt bra stora actionfilmen innan allt började bli CGI hysteri.

Älskar den filmen, det må vara en "actionfilm" med Arnold men det är rollen han föddes för, briljantaste castingen som gjorts och filmen känns mycket mer som en thriller än en actionrulle.

Har en handfull filmer jag ser nästan årligen och aldrig tröttnar på, T2 står högt upp på den listan.

True Lies är en bra Arnold-rulle som släpptes några år efter. Lite mer åt det parodiska hållet. Inte lika bra som T2 men jävligt spektakulär ändå.

Medlem

UFO (2018) - https://www.imdb.com/title/tt6290798/

"A college student, who sees a UFO, uses his exceptional math skills to investigate the sighting with his friends while the FBI follows closely behind."

Skådespelare med större roller i filmen: Alex Sharp, Gillian Anderson, Ella Purnell, David Strathairn.

Helt okay skådespelare, Gillian Anderson från X-Files (Scully) har en ganska stor roll i filmen med. De leker lite med idén om hur det skulle vara när utomjordingar börjar kommunicera med mänskligheten, hur det potentiellt skulle gå till.

Handlar inte så mycket om hur utomjordingarna ser ut, hur deras farkoster ser ut. Men mer så, som sagt, hur de försöker kommunicera med oss och se ifall vi är kapabla till att förstå viss information.

Inte den bästa UFO-filmen jag sett, men helt klart sevärd om man gillar temat.

Det finns en film på Netflix som heter "UFO" med, det är en helt annan film, släppt 2022.

Medlem

Terminator Dark Fate
Finns egentligen inte så mycket att säga.
En dålig karbonkopia på Terminator 2... en väldigt medioker sådan.

Känns som man har sett filmen tre gånger om redan.
Ett ganska stort problem jag har med nya filmer är att CGI-animationerna helt saknar tyngd och realism.
Förutom att det ibland inte smälter in i det övriga som visas på bilden, så känns CGI'n så otroligt livlös.

Det är just det jag verkligen älskar med första Jurassic Park tex. Den där fenomenala tyngden och realismen i alla rörelser, som gör animationen levande.
Praktexempel på dagens katastrofala animationer kan ses i nästan alla DC / Marvel filmer där karaktärer hoppar fram och tillbaka i luften som om de vore spjut, helt utan varken tyngd eller realism. Ser bannemej förskräckligt ut.

Dar Fate lider också av samma problem som alla filmer verkar ha nuförtiden - överdriven ColorCorrection.

Tror jag somnade två gånger. Det är väl ett betyg om något. 🐸

FM-guru
F.d. Sisyr

Wolfwalkers (2020)

Jag kanske är bakåtsträvare eller nostalgiker, men fan vad mycket trevligare det är med riktigt vass handritad animering, och det är precis vad man får i Wolfwalkers. Storyns dramaturgiska element känns igen från otaliga andra filmer och är förutsägbar därefter, men likväl underhållande med duktiga röstskådisar.

3/5, nära fyra.

Inaktiv

The Gray Man.
Ryan Gosling agent action. Mycket action.
Underhållande men man får inte ha för höga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Wolfwalkers (2020)

Jag kanske är bakåtsträvare eller nostalgiker, men fan vad mycket trevligare det är med riktigt vass handritad animering, och det är precis vad man får i Wolfwalkers. Storyns dramaturgiska element känns igen från otaliga andra filmer och är förutsägbar därefter, men likväl underhållande med duktiga röstskådisar.

3/5, nära fyra.

Jag ogillar inte 3d animerad film, men oj vad jag saknar gammal hederlig ”ritad” film ibland.

Järnjätten! 😍


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av anon_79617:

The Gray Man.
Ryan Gosling agent action. Mycket action.
Underhållande men man får inte ha för höga förväntningar.

Tycker den blev rejält sämre mot slutet tyvärr.

Fö, ni som sett filmen - där filmen är precis i slutet, är det inte det samma byggnad i Battlefield 1-kartan Ballroom Blitz?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

The Snowman. Psykologisk thriller med seriemördare som drar runt i Bergen området i Norge, med polisen hack i häl. Val Kilmer gör en större roll och Peter Dalle en mindre, men i övrigt inga kändisar. 6/10

Medlem

Uncharted. Riktigt rolig och nice film Ser fram emot IJ5


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

FM-guru
F.d. Sisyr

The Gray Man (2022)

Jag brukar tänka på hur trött jag är på alla superhjältefilmer, men om den här typen av tröttare-än-tröttast-action är dagens alternativ så bänkar jag mig gladeligen vid första bästa trikårulle istället. Det finns absolut ingenting i den här filmen som står ut i positiv bemärkelse. Därmed inte sagt att det är en kalkon - det här är inte en film som är med på listan över årets sämsta filmer utan snarare en som tar plats på listan över årets mest lättglömda filmer. Ja, om man kommer ihåg att ta med den vill säga.

2/5, för en etta minns man.

Skrivet av trickeh2k:

Tycker den blev rejält sämre mot slutet tyvärr.

Fö, ni som sett filmen - där filmen är precis i slutet, är det inte det samma byggnad i Battlefield 1-kartan Ballroom Blitz?

Jo, jag kommer inte ihåg vad slottet heter men det är i alla fall ett känt slott utanför Paris. Satt också och tänkte på det när de knallade runt uppe på slottsvallarna - där har man skjutit många intet ont anande tyskar/amerikaner.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

The Gray Man (2022)

Jag brukar tänka på hur trött jag är på alla superhjältefilmer, men om den här typen av tröttare-än-tröttast-action är dagens alternativ så bänkar jag mig gladeligen vid första bästa trikårulle istället. Det finns absolut ingenting i den här filmen som står ut i positiv bemärkelse. Därmed inte sagt att det är en kalkon - det här är inte en film som är med på listan över årets sämsta filmer utan snarare en som tar plats på listan över årets mest lättglömda filmer. Ja, om man kommer ihåg att ta med den vill säga.

2/5, för en etta minns man.

Jo, jag kommer inte ihåg vad slottet heter men det är i alla fall ett känt slott utanför Paris. Satt också och tänkte på det när de knallade runt uppe på slottsvallarna - där har man skjutit många intet ont anande tyskar/amerikaner.

Tyckte det var lite udda att ta med ett känt slott i Frankrike och sen påstå att man är i Kroatien (eller var de nu var) Hade stundtals svårt att foka där och svävade iväg till några matcher, hehe.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg The tomorrow war igår.

Jag visste sedan innan vad den gick ut på men inte sett nån trailer eller läst nån recension eller intryck om den.
Började helt ok men när filmen började på allvar kunde jag inte låta bli att tänka; vilket jävla dravel

3/10


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Day Shift (2022)

Vampyr-actionskräckkomedi. Inte så dålig. En duglig lättsmält, söndagsfilm (som finns på Netflix). Vart sugen på att se om första Blade-filmen efteråt.

https://m.imdb.com/title/tt13314558/?ref_=nv_sr_srsg_0

3/5 - Svag trea

FM-guru
F.d. Sisyr

Rango (2011)

Rapp, underhållande animerad rulle om en ensam kameleont som får en möjlighet att realisera sina drömmar om stordåd. Animeringen är vass men det är manuset och då främst dialogen som är filmens behållning, komplett med inspiration av allt ifrån Fear and Loathing in Las Vegas till spagettivästern till Don Quixote. John Logan är en ojämn författare, men här är en av gångerna han har fått till det. Slutet är lite framkrystat, men i övrigt är det en toppenfilm. 4/5.

Medlem

Nope

Jordan Peele's bästa film imho! En sci-fi/western/horror som börjar för att kunna visas under Black History Month men sen blir någonting eget - och så otroligt mycket större. Inget hat mot informativ historielektion men var lite orolig att hela filmen skulle kretsa kring det och det hade varit lite tunt kanske men oron var helt obefogad. Storm hunting möter alien abduction istället! Rolig, spännande och lite småläskigt. Var otrolig att se på IMAX-biograf med mastigt ljud som kändes i hela kroppen!

Inaktiv

Såg också Nope.
Rätt bra men kändes mer som en komedi än skräck, precis som Peeles alla andra filmer.

Skribent

Såg Valhalla Viking igår. Inte imponerad kan jag säga.

Medlem

Orphan (2009): jäklar i min låda hur annorlunda denna var jämfört med hur jag trodde den skulle vara. Här finns tydlig inspiration från filmen Omen (1976) men kör sin egen twist på det hela. Inte ofta jag blir rädd för skräckfilmer numera men denna kröp verkligen "under skinnet" på en. Starka skådespelarinsatser och spännande rakt igenom. Särskilt bra gjorde Isabelle Fuhrman ifrån sig, galet otäck. Rekommenderas starkt om du gillar psykologisk skräck. Stark 4:a av 5.

Orphan first kill (2022): blir att se härnäst!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Metropolis (1927)

Stumfilm. Överspelad och full av melodrama. (Ja, det är ju en gammal stumfilm.) Smått komisk pga detta, trots att själva intrigen är någolunda mörk.
Alldeles för lång för sitt eget bästa. Den har heller inte åldrats med värdighet, vilket kanske inte förvånar så många.

Rekommenderas bara för den som är intresserad av filmhistoria eller har långtråkigt av bara helvete, och inte kan komma på något bättre sätt att slå ihjäl två och en halv timme.

Jag tänker dock vara generös och ger den därför 2/5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skriv svar