Senaste filmen du såg

Medlem

Prisoners

När jag hade sett Dune insåg jag att jag verkligen gillar Denis Villeneuves filmer. Sedan dess har jag sett om flera av hans filmer men jag hade inte sett Prisoners tidigare. Kort sagt handlar den om två familjer vars döttrar försvinner och spåren leder till en skum husbil som stod parkerad i samhället samma dag som flickorna försvann.

Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen. Jake Gyllenhaal Gör en riktigt bra insats som polis och Hugh Jackman gör även han en väldigt bra insats som förälder till en av flickorna. Spännande rakt igenom och man tänker över hur man själv skulle reagera i en liknande situation.

4/5


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Spider-man 2.

En av mina gamla favoriter men den har åldrats rätt dåligt tyvärr.

3/5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

https://www.svtplay.se/video/ja4g1JY/vem-dodade-the-klf

"Dokumentär om det brittiska bandet The KLF:s uppgång och fall under 1980- och 1990-talet. "

Tycker det vara en bra dokumentär, jag känner till deras musik sedan de dök upp i slutet på 80-talet, men har inte haft någon direkt koll på personerna bakom KLF eller bandets historia. Gillar särskilt biten om hur de skrev en bok om hur man skriver en listetta varpå Edelweiss tar fasta råden och fixar en egen listetta bara 5 veckor efter att boken släppts.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Interstellar.

Sen till festen. Påbörjat den flera gånger men tappat intresse redan efter 20 minuter. Något klickade inte.

Nu klickade det.

Och herre jävlar vilken film. Något av det bästa jag har sett på år och dar. Kanske någonsin.

Den bara växte och växte och sista halvtimmen var otroligt bra och givande. Trodde aldrig att den skulle gå så djupt som den faktiskt gjorde.

Flera scener triggade känslor hos mig som jag inte kan minnas senast jag kände. Tårar föll utan att jag kände sorg, bara kärlek och beundran. Blev så imponerad och tagen över briljansen och det episka omfånget.

Scenen vid sjukhussängen. Wow, tårar och gåshud i flera minuter. Mästerligt.

5/5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inception.

Ett gäng hippies bestämmer sig för att våldgästa nån rik snubbes drömmar, så de tar en grupptupplur tillsammans på ett flygplan, väl inne i drömmen upptäcker de att det inte alls räckte utan de måste nu ta ännu en tupplur tillsammans inuti befintliga tuppluren. Detta repeteras några gånger av någon bra anledning men tyvärr fastnar två ur gänget i sina tupplur och vaknar inte, F for respect.

5/5 mästerligt.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Inception.

Ett gäng hippies bestämmer sig för att våldgästa nån rik snubbes drömmar, så de tar en grupptupplur tillsammans på ett flygplan, väl inne i drömmen upptäcker de att det inte alls räckte utan de måste nu ta ännu en tupplur tillsammans inuti befintliga tuppluren. Detta repeteras några gånger av någon bra anledning men tyvärr fastnar två ur gänget i sina tupplur och vaknar inte, F for respect.

5/5 mästerligt.

Efter mästerverket Interstellar så vill jag se om Inception. Har sett den två gånger innan där första gången var riktigt bra och den andra var helt okej.

Ska bli kul att se hur den upplevs med nya glasögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Efter mästerverket Interstellar så vill jag se om Inception. Har sett den två gånger innan där första gången var riktigt bra och den andra var helt okej.

Ska bli kul att se hur den upplevs med nya glasögon.

Jag såg Interstellar före Inception och som du sa den var speciell. Nolans bästa film utan tvekan. Inception var bra men den väckte inte samma starka känslor som Interstellar.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag såg Interstellar före Inception och som du sa den var speciell. Nolans bästa film utan tvekan. Inception var bra men den väckte inte samma starka känslor som Interstellar.

Om man vill uppleva något lika magnifikt som Interstellar, har du en rekommendation?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kollade Avatar 2 på Disney + i 4K HDR.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om man vill uppleva något lika magnifikt som Interstellar, har du en rekommendation?

Lika magnifikt vet jag ärligt talat inte. Vet inte om du har sett Butterfly Effect men minns att den också väckte känslor när jag såg den, det var dock ca 20 år sen och jag vet inte om den håller lika bra idag. Men kolla in den, den har också en engagerande handling.

Edit: Kom på att Nolan regisserade filmen The Prestige, kolla in den med..

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Lika magnifikt vet jag ärligt talat inte. Vet inte om du har sett Butterfly Effect men minns att den också väckte känslor när jag såg den, det var dock ca 20 år sen och jag vet inte om den håller lika bra idag. Men kolla in den, den har också en engagerande handling.

Edit: Kom på att Nolan regisserade filmen The Prestige, kolla in den med..

Håller Butterfly Effect och The Prestige väldigt högt. Mycket bra filmer som är grymma än idag. Dessvärre så var det inte allt för längesedan senast jag såg dem så får vänta några år till innan jag ser dem igen. Men jag tackar för bra tips.

Det är svårt att hitta något tillfredsställande efter att njutit av något alldeles extra. Det var samma sak efter att jag såg Game of Thrones, alla andra serier upplevs nu som fjuttiga och trista. Har fortfarande inte återhämtat mig så har kollat om hela serien igen, är på säsong 8 nu. 🤟

Nu blir det Inception med nya fräscha glasögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Interstellar.

Sen till festen. Påbörjat den flera gånger men tappat intresse redan efter 20 minuter. Något klickade inte.

Nu klickade det.

Och herre jävlar vilken film. Något av det bästa jag har sett på år och dar. Kanske någonsin.

Den bara växte och växte och sista halvtimmen var otroligt bra och givande. Trodde aldrig att den skulle gå så djupt som den faktiskt gjorde.

Flera scener triggade känslor hos mig som jag inte kan minnas senast jag kände. Tårar föll utan att jag kände sorg, bara kärlek och beundran. Blev så imponerad och tagen över briljansen och det episka omfånget.

Scenen vid sjukhussängen. Wow, tårar och gåshud i flera minuter. Mästerligt.

5/5.

Håller fullständigt med!
Har sett filmen tre gånger och jag blir lika imponerad varje gång jag ser den. Fasiken, nu blir jag ju sugen att se den för fjärde gången när du skrev om den här.

Inaktiv

Extraction 2.
Okej rulle.
Skön 21min lång actionscen. Men CoD-stilen fick det att kännas som den saknade lite tyngd.

Medlem

M3GAN

Riktigt bra och kan rekommendera med tanke på alla diskussioner kring AI osv.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Pig (2021) - https://www.imdb.com/title/tt11003218/

"A truffle hunter who lives alone in the Oregon wilderness must return to his past in Portland in search of his beloved foraging pig after she is kidnapped."

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOTc2NjRmN2QtMGY1Ny00M...

En sörjande ensam man letar efter sin stulna gris. Smått fantastisk!

Betyg: 4/5

En sån där film som låter helt värdelös, Nicky Cage letar efter sin stulna gris. Låter som en dålig parodi på John Wick men tro fan om den inte var riktigt bra!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_79617:

Extraction 2.
Okej rulle.
Skön 21min lång actionscen. Men CoD-stilen fick det att kännas som den saknade lite tyngd.

Visste inte ens att det var en uppföljare på G. Hur förhöll den sig mot ettan? Tyckte den var rätt underhållande. Lite dum, men underhållande.

Inaktiv
Skrivet av Mikael Berg:

Visste inte ens att det var en uppföljare på G. Hur förhöll den sig mot ettan? Tyckte den var rätt underhållande. Lite dum, men underhållande.

Tycker de höll ungefär samma mått underhållningsmässigt.
Föredrar nog ettans setting i Bangladesh slum dock.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om man vill uppleva något lika magnifikt som Interstellar, har du en rekommendation?

Jag vet att den inte blev särskilt populär, långt ifrån lika populär som Nolans andra filmer, men jag riktigt älskar Tenet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av showerguy:

M3GAN

Riktigt bra och kan rekommendera med tanke på alla diskussioner kring AI osv. https://www.youtube.com/watch?v=BRb4U99OU80&ab_channel=Univer...

Ja jag gillade den, såg på Bio när den kom.

Hade faktiskt noll förväntningar då den ser ganska larvig ut på trailers så trodde jag att det mer skulle vara något att garva åt.
Men tji fick jag.

Lite sci-fi över det hela, sådant som jag älskar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag vet att den inte blev särskilt populär, långt ifrån lika populär som Nolans andra filmer, men jag riktigt älskar Tenet!

Har hört väldigt blandat om den. Men är beredd på att ge den en chans. Tack för tips.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Troll

Netflix

Norsk film som använder sig av praktiskt taget alla standardklyshor för en actionrulle. Så ostig att Arla förmodligen skulle varit stolta över att producera den.

3.7 av 10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har hört väldigt blandat om den. Men är beredd på att ge den en chans. Tack för tips.

Jag gillar den, första filmen i världen som inte spelar någon roll om du ser den som vanligt eller baklänges...

Medlem

Extraction på Netflix. Hade aldrig hört talas om filmen förrän 2:an kom.

Medlem

The Departed

Fortfarande fantastisk tack vare mästerligt skådespel från främst Leo och Nicholson. Förmodligen Marky Marks bästa prestation någonsin.

Brutalt, skitigt, utdraget och härligt.

4/5

Inception

Flummigt och coolt koncept men med en del logiska luckor. I en scen är det enkelt att drömma fram en granatkastare i en annan så får man klara sig med en picka.

Cool scen i korridoren, bästa Matrix sedan Matrix.

Högt tempo men hade gärna kunnat vara lite längre.

4/5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Farornas Konung
Medlem

Så jäkla bra film.

Edit: fast Brain Dead är bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

The King of Kong: A Fistful of Quarters (2007)

Jag såg om denna "gamla" spelrelaterade pärlan till dokumentär så här efter 10+ år om protagonisten Steve Wiebe vs antagonisten Billy Mitchell i kampen om att vara bäst på Donkey Kong på arkadmaskin för att bli herren på täppan. Filmens styrka är att oavsett hur ointresserad eller oinsatt man kan vara av specifikt Donkey Kong och hela arkadtävlingsgrejen så finns potentialen att man dras med likväl och vill se rättvisan segra för underdogen Steve Wiebe som kämpar i motvind för att nå toppen.

Det var kul att se om den igen. Stark 4 av 5.
https://www.imdb.com/title/tt0923752/

Farornas Konung
Skrivet av Freakon:

Så jäkla bra film.

Edit: fast Brain Dead är bättre.

Håller med, men inte lika klassisk.

Medlem

Scenen med RPGn får mig att skratta än idag

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Håller med, men inte lika klassisk.

Sanning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar