Senaste filmen du såg

Medlem

På västfronten intet nytt (All quiet on the western front)

Netflix

Definitivt ingen "må bra" film. Lite långsam i början, men det går över. Hell on Earth.

4 av 5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Beyond the infinite two minutes - https://www.imdb.com/title/tt14500584/

Japansk indie timetravel/scifi-grej. Lågbudget men riktigt engagerande!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Menar du ”De skoningslösa”, ”De hänsynslösa” är väl Reservoir Dogs? 🤓

Nu satte du dit mig

Kontot avslutas
Skrivet av Laddemannen:

Indiana Jones and the Dial of Destiny, sicket skräp. 1,5/5.

Hah låter ju inget vidare men blir väl till o se den ändå då man sett alla andra....

Medlem

Nomadland

En film som skildrar livet för en grupp människor som hamnat utanför i samhället, främst fattigpensionärer som hankar sig fram genom att ta säsongsjobb där det finns och samtidigt leva sina liv boendes i sina bilar.

Nomadland är en väldigt bra film som lyckas väldigt väl med skildringen av dessa människor utan att egentligen handla om något, man följer främst karaktäreren Fern som har tvingats flytta in i sin van efter att fabriken i den lilla staden hon bodde i stängde och staden "dog".

4/5


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Kände för att titta om Star Wars efter allt nytt som kommit och tänkte göra det i kronologisk ordning som jag inte gjort innan. Förutom Clone Wars serien och möjligen de andra också:

Episode I: The Phantom Menace (1999)

Episode II: Attack of the Clones (2002)

Episode III: Revenge of the Sith (2005)

Star Wars: The Bad Batch (2021)

Solo (2018)

Obi-Wan Kenobi (2022)

Andor (2022)

Star Wars Rebels (2014)

Rogue One (2016)

Episode IV: A New Hope

Episode V: The Empire Strikes Back (1980)

Episode VI: The Return of the Jedi (1983)

The Mandalorian (2019) †††

The Book of Boba Fett (2021) †††

Star Wars: Resistance (2018)

Episode VII: The Force Awakens (2015)

Episode VIII: The Last Jedi (2017)

Episode IX: The Rise of Skywalker (2019)

Star Wars: Forces of Destiny (2017) ††††

Releasehästryttare
Skrivet av anon_332538:

Kände för att titta om Star Wars efter allt nytt som kommit och tänkte göra det i kronologisk ordning som jag inte gjort innan.

Herre jösses, frågan är hur många timmar det är totalt, de animerade serierna fick mig att älska SW men tror aldrig jag skulle kunna kolla på allt igen som du gjort, Kudos!

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Herre jösses, frågan är hur många timmar det är totalt, de animerade serierna fick mig att älska SW men tror aldrig jag skulle kunna kolla på allt igen som du gjort, Kudos!

Haha får se hur långt jag klarar och inte säker på att jag kollar serierna. Då blir det inte så farligt.
Har du kollat serierna och vad tyckte du om dem i så fall?

Releasehästryttare
Skrivet av anon_332538:

Haha får se hur långt jag klarar och inte säker på att jag kollar serierna. Då blir det inte så farligt.
Har du kollat serierna och vad tyckte du om dem i så fall?

Älskade Clonewars, Rebels va snäppet mindre bra, men alla karaktärer i Rebels skall vara med i nya Ahsoka serien så det är nästan ett måste se om man nu skall se den serien!

Medlem

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)

Planetens mest folkkära scientolog, tokstollen "Tompa" levererar ännu en bioupplevelse som var värd biljetten. Karln bär biofilmernas storfilms-action på sina axlar och jag hoppas han har några fler år i sig att utöva det innan åldern har sin dom för den här typen av film. För att vara närmare 3 timmar lång (2 timmar och 43 minuter) så var träsmaken i baken inte där för att göra sig påmind.

Länkar trailern, men skulle nog skippa att se den om man planerar att se filmen.

Betyg 4 av 5

https://www.imdb.com/title/tt9603212/

Medlem

Mandy (2018) - https://www.imdb.com/title/tt6998518/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_3_...

"The enchanted lives of a couple in a secluded forest are brutally shattered by a nightmarish hippie cult and their demon-biker henchmen, propelling a man into a spiraling, surreal rampage of vengeance."

Det visuella, ljudet och musiken lyfter verkligen filmen. Storyn gjorde vad den skulle men är inte filmens starkaste sida. Jag föredrog nog den första halvan mer innan filmen bytte genre, men i sin helhet gillade jag den. Ytterligare en bra insats från Nic Cage, även om det inte sades så mycket. Andrea Riseborough(Mandy) och Linus Roache(Jeremiah) gjorde också ett bra jobb.

Betyg: 3.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Farornas Konung

Inte för alla!

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Jag har sett det mesta men jag snabbkollade igenom bara. Fanns det någon förklaring eller är det bara mystiska beteenden vi ser?

Läste inte description på filmen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fezk:

Mandy (2018) - https://www.imdb.com/title/tt6998518/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_3_...

"The enchanted lives of a couple in a secluded forest are brutally shattered by a nightmarish hippie cult and their demon-biker henchmen, propelling a man into a spiraling, surreal rampage of vengeance."

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjk1MjhmZWQtNzU3OC00N...

Det visuella, ljudet och musiken lyfter verkligen filmen. Storyn gjorde vad den skulle men är inte filmens starkaste sida. Jag föredrog nog den första halvan mer innan filmen bytte genre, men i sin helhet gillade jag den. Ytterligare en bra insats från Nic Cage, även om det inte sades så mycket. Andrea Riseborough(Mandy) och Linus Roache(Jeremiah) gjorde också ett bra jobb.

Betyg: 3.5/5

Jag tycker den är helt fantastisk. Samtidigt förstår jag folk som inte gillar den över huvud taget. Panos Cosmatos tidigare film, Beyond the Black Rainbow, är lite liknande i att den är väldigt egen. Vilket jag personligen gillar, även om jagi nte fann den alls lika bra som Mandy.

Farornas Konung
Skrivet av Ariath:

Jag har sett det mesta men jag snabbkollade igenom bara. Fanns det någon förklaring eller är det bara mystiska beteenden vi ser?

Läste inte description på filmen

Ska väl vara skapelsehistorien om jag inte missuppfattat. Modern ger liv osv....

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag tycker den är helt fantastisk. Samtidigt förstår jag folk som inte gillar den över huvud taget. Panos Cosmatos tidigare film, Beyond the Black Rainbow, är lite liknande i att den är väldigt egen. Vilket jag personligen gillar, även om jagi nte fann den alls lika bra som Mandy.

Jo, läste lite recensioner, både bland kritiker och folket, det är många fullpottare och 1/5, en typisk vattendelare. Personligen gillade jag den, men blev inte lite golvad som många andra. Den är visuellt slående och har en riktigt härlig smått hypnotisk atmosfär.

Skrev även upp Beyond the Black Rainbow på tittarlistan efter jag såg Mandy, får se vad man tycker om den sen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

The flash 2023 8/10

Lite seg i början och mycket dålig CGI, men i slutändan så gillade jag den ändå, Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kände för att titta om Star Wars efter allt nytt som kommit och tänkte göra det i kronologisk ordning som jag inte gjort innan. Förutom Clone Wars serien och möjligen de andra också:

Episode I: The Phantom Menace (1999)

Episode II: Attack of the Clones (2002)

Episode III: Revenge of the Sith (2005)

Star Wars: The Bad Batch (2021)

Solo (2018)

Obi-Wan Kenobi (2022)

Andor (2022)

Star Wars Rebels (2014)

Rogue One (2016)

Episode IV: A New Hope

Episode V: The Empire Strikes Back (1980)

Episode VI: The Return of the Jedi (1983)

The Mandalorian (2019) †††

The Book of Boba Fett (2021) †††

Star Wars: Resistance (2018)

Episode VII: The Force Awakens (2015)

Episode VIII: The Last Jedi (2017)

Episode IX: The Rise of Skywalker (2019)

Star Wars: Forces of Destiny (2017) ††††

Du borde ranka alla efter ditt tycke och lägga upp som medlemsrecension när du är klar. Jag hade läst i alla fall.

Medlem

Beyond the Black Rainbow (2010) - https://www.imdb.com/title/tt1534085/

"Despite being under heavy sedation, a young woman tries to make her way out of the Arboria Institute, a secluded, quasifuturistic commune."

Panos Cosmatos har uppenbarligen en känsla för det visuella, atmosfär, bra "weirdness", ljud och musik. Nu är det bara story, tempo, manus och till viss del karaktärer som behöver förbättras. Sen verkar han ha en förkärlek till att byta ton och genre mot slutet eller mitten av sina filmer(i dom två jag sett då, Mandy är den andra). Jag vet inte riktigt om det är till filmernas favör eller inte.

Betyg: 2.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The Flash

1/5 - Rent superhjälte skräp.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag har sett det mesta men jag snabbkollade igenom bara. Fanns det någon förklaring eller är det bara mystiska beteenden vi ser?

Läste inte description på filmen

Har sett den ett par gånger själv, den blir aldrig uppenbar vad den handlar om men vad jag läst är det typ "Gud tar självmord och modern återföder honom igen" eller något sådant. Behållningen är det estetiska (typ tre filmrullar som fösts samman för den säregna estetiken eller något sådant) och att den inte riktigt går att förstå. Den ska bara upplevas. Så att läsa om den ger mest indikationer och djupare förståelse för det estetiska men det blir ändå aldrig riktigt uppenbart på något sätt. Introducerades till den av en klasskamrat på gymnasiet och såg den sedan i helhet med en gammal vän men det är som sagt ingen film som är menad att förstås utan bara sugas in i och tumlas runt i huvudet med.

Medlem

Tack Gertzy!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Releasehästryttare

Barbie 2023 7/10

Jag gillade filmen men den är absolut inte för alla, mycket sång och dans men väldigt mörka undertoner i vissa bitar, Ryan Gosling är stjärnan i filmen, han stjäl varje scen han är med i.

Medlem

Finch

https://www.imdb.com/title/tt3420504/?ref_=fn_al_tt_1

2/5, sci-fi apokalyps lite.

levererade inte alls, varken skådis, setting eller story.


signatur

Styret upp och däcken ner

Avstängd

Sound of freedom.

5/5. Riktigt bra rulle som borde visas i varje klassrum. Top tre bästa jag sett.

Inaktiv

The Flash
Kunde ju gjorts i 100% cgi lika väl.
Ytlig och tar sig själv inte på så stort allvar, som så många andra superhjälte-filmer numera.
Men den var riktigt underhållande trots allt.
Mycket fan service.

Medlem

Jag tycks ha spårat in på filmer som man inte blir glad av. Jag har sett Skuggan i mitt öga.

En dansk film om en brittisk bombning i Köpenhamn som inte riktigt gick som planerat.

Ger den (med nöd och näppe) fyra av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Sound of freedom.

5/5. Riktigt bra rulle som borde visas i varje klassrum. Top tre bästa jag sett.

Det är den som handlar om barnhandel va? Hört lite om den. Tydligen ska den vara kontroversiell av någon anledning? Finns den på Netflix eller?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är den som handlar om barnhandel va? Hört lite om den. Tydligen ska den vara kontroversiell av någon anledning? Finns den på Netflix eller?

Förmodligen för att huvudrollen spelas av en sinnessjuk galning. Filmen kan ju vara bra ändå men i detta fall verkar den suga.
Religiösa konservativa i USA vallfärdar till filmen då de ser det som någon sorts qanon budskap så den går bra iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Det är den som handlar om barnhandel va? Hört lite om den. Tydligen ska den vara kontroversiell av någon anledning? Finns den på Netflix eller?

https://www.imdb.com/title/tt7599146/ 8.0 i snitt.

Skrivet av Soulless:

Förmodligen för att huvudrollen spelas av en sinnessjuk galning. Filmen kan ju vara bra ändå men i detta fall verkar den suga.
Religiösa konservativa i USA vallfärdar till filmen då de ser det som någon sorts qanon budskap så den går bra iaf.

Jag tror du får sluta läsa propaganda och söka dig till lite mer nyanserad journalistik.

Skriv svar