Gamla PS4-spel släpps till reapris

Robot
Gamla PS4-spel släpps till reapris

Gäller både digitala och fysiska spel.

#playstation-hits, #ps4, #sony


Medlem

Undrar om det följer med någon form. Av bonus med dessa, som teman eller nåt. Annars är ju 200:- för ex Killzone ett hyfsat överpris idag.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Undrar om det följer med någon form. Av bonus med dessa, som teman eller nåt. Annars är ju 200:- för ex Killzone ett hyfsat överpris idag.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688803 En butik som har det billigare i fysisk utgåva så det priset är inte helt galet.

Medlem

När jag läste titeln trodde jag det skulle handla om 5 år gamla skräpspel. Finns en del respektabla spel i listan.

Medlem

Nice. Då kommer jag köpa The Last of Us Remastered igen efter att jag sålde det då jag klarade ut det 3 gånger för några år sedan. Det ångrar jag nu nyligen. Drog till GameStop för några veckor sedan för att köpa ett begagnat exemplar av spelet. Blev så förbannad när de skulle ha 399:- för det, så jag drog därifrån efter att ha sagt vad jag tycker om deras galna priser.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Troll1: Jag tror att dom vill tjäna pengar på DLC och räknar med att folk kommer köpa till det.
Nästan inga spel på listan innehåller expansioner och ska man lira med sina kompisar eller få en "fullständig" upplevelse så måste man ända betala och ofta mer än vad det nedsatta spelet kostade.
Vad jag anser som konstigt med det är att ett tillägg brukar just vara ett tillägg av det som finns, inte nästan halva spelet.

Medlem

@CARTMAN: Ja jag blir lika arg på alla deras överpriser. Har aldrig köpt nåt men hoppas varje gång jag ska bli glatt överraskad att hitta ett begagnat till rimligt pris.

Medlem
Skrivet av JocheNSwe:

@CARTMAN: Ja jag blir lika arg på alla deras överpriser. Har aldrig köpt nåt men hoppas varje gång jag ska bli glatt överraskad att hitta ett begagnat till rimligt pris.

Ja verkligen. Det är fan samma visa varje gång jag går in i butiken. Fattar inte varför jag drar dit längre. Kanske gillar att spy ur mig galla på personalen i hopp om en förändring, men icke..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Jag har övergett gamestop för länge sen. Sen typ 10 år tillbaka kör jag på Webhallen om jag behöver något

Medlem

Konstigt att inte alla spel jag har annons på var med på rean 😁

Var väl inget på listan som lockade utan redan avklarat, kanske blir något spontanköp dock ..


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja verkligen. Det är fan samma visa varje gång jag går in i butiken. Fattar inte varför jag drar dit längre. Kanske gillar att spy ur mig galla på personalen i hopp om en förändring, men icke..

Där jag bor ligger både Media Markt och Elgigaten precis brevid Gamestop så då är valet ganska enkelt. Som exempel så kostade Monster Hunter World 400 kr på releasedagen på Elgiganten medans Gamestop begärde 699kr. Det är helt galet att folk ens handlar där fortfarande.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Där jag bor ligger både Media Markt och Elgigaten precis brevid Gamestop så då är valet ganska enkelt. Som exempel så kostade Monster Hunter World 400 kr på releasedagen på Elgiganten medans Gamestop begärde 699kr. Det är helt galet att folk ens handlar där fortfarande.

De flesta köper väl merchandise som de har ett bra utbud av, samt begagnade spel (till överpris).

Medlem

Någon info om det är samma skivor som originalsläppen? Vore ju trevligt om senaste patchen ligger på skivan.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja verkligen. Det är fan samma visa varje gång jag går in i butiken. Fattar inte varför jag drar dit längre. Kanske gillar att spy ur mig galla på personalen i hopp om en förändring, men icke..

Var inte för elak bara för jag tror inte det är personalen själva som sätter priserna på en så stor kedja, de har säkert riktlinjer för det där

Sen förstår jag inte varför Gamestop inte går i konkurs. Kanske är det de nya generationerna av kids som är lite mer lata och bara köper eller ber föräldrarna köpa på Gamestop för att det känner man till, inte där det är billigast?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Fattar inte att Killzone fortsätter vara så snuskigt dyrt. Det var väl typ släpp dag 1 när PS4:an kom, en av releasetitlarna? Borde väl kosta typ 99:- idag rimligtvis.
Edit: Eller tror Sony att det är typ Halo?

Många trevliga spel där i den listan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Billigare på PS Store

På Ps store så kostar det här spel cirka hälften då Killzone går loss ibland för 92kr och även de andra med Max 149:- så det här är överpris plus digitalt är ju bättre

Medlem
Skrivet av Spectral:

Där jag bor ligger både Media Markt och Elgigaten precis brevid Gamestop så då är valet ganska enkelt. Som exempel så kostade Monster Hunter World 400 kr på releasedagen på Elgiganten medans Gamestop begärde 699kr. Det är helt galet att folk ens handlar där fortfarande.

Jo det gör det i min stad också som tur är. Brukar alltid säga till GameStop att jag går dit (Media Markt) o handlar direkt efteråt de berättat vad deras högre pris ligger på. Hehe. Alltid minst hundringen billigare på Media Markt och ElGiganten. Då har de ibland sagt att det följer med något extra kosmetiskt DLC i deras exemplar. Jaha så det är värt en 100 lapp extra, jo tjena...

Ofta säger de att de större elektronikkedjorna kan hålla lägre priser då de säljer annat också och att dessa kedjor knappt tjänar på sin spelförsäljning.

Skrivet av Milky_81:

Var inte för elak bara för jag tror inte det är personalen själva som sätter priserna på en så stor kedja, de har säkert riktlinjer för det där

Sen förstår jag inte varför Gamestop inte går i konkurs. Kanske är det de nya generationerna av kids som är lite mer lata och bara köper eller ber föräldrarna köpa på Gamestop för att det känner man till, inte där det är billigast?

Jo, visst är det så. Måste bara försöka nå fram till de högre hönsen och kanske få till den omöjliga pris förändringen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar