Mutant Year Zero släpps i år; ny läcker trailer ute nu

Robot
Mutant Year Zero släpps i år; ny läcker trailer ute nu
Medlem

Hoppas verkligen att detta blir bra. Såg enormt intressant ut.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

bordsrollspel säger vi som skriver och pratar om rollspel när vi behöver skilja dem från crpgs. Ibland Penna-papper rollspel om vi direktöversätter från engelskan.

Brädrollspel torde ju kräva bräde, vilket de i regel inte har, samt att det under merparten av rollspelens tid vart brädspel man viljat sig från , inte datorspel.

Redaktör
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta ska klart följas! Gillar verkligen dessa taktiska inslag i spel.
Ser väldigt intressant ut!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Ser riktigt schysst ut.

Testpilot

Pepp på att det kom redan i år!

Medlem

Ett av de mest intressanta titlarna för mig på min "VILL HA"-lista
Älskar Mutant som vanligt rollspel och TBS-mekanik så detta spel passar mig perfekt.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Ett av de mest intressanta titlarna för mig på min "VILL HA"-lista
Älskar Mutant som vanligt rollspel och TBS-mekanik så detta spel passar mig perfekt.

Man smyger i realtid innan strid initieras. Vilket jag tycker är helt ok, eftersom det ökar tempot i spelet och gör det möjligt att ha större kartor med områden där man kan utforska. Annars i spel som XCOM är kartorna relativt små eftersom man inte vill hålla på och förflytta omgångbaserat hur länge som helst innan det händer något.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Man smyger i realtid innan strid initieras. Vilket jag tycker är helt ok, eftersom det ökar tempot i spelet och gör det möjligt att ha större kartor med områden där man kan utforska. Annars i spel som XCOM är kartorna relativt små eftersom man inte vill hålla på och förflytta omgångbaserat hur länge som helst innan det händer något.

Ja, det är en rätt kul förändringar kan jag tycka. Personligen tyckte jag det var lite halvsegt att positionera mig i omgångar i Xcom snarare än att bara ställa mig där jag ville vara och sedan initierar turn based. Hade missat att det är så i detta spelet, gör mig bara ännu mer taggad

Medlem

Xcom: Animal Edition - hehe! Glad Påsk! (?)
Tycker mycket om mutant rollspelen! Ska bli kul att se vart det bär av!

Som vanligt så ska man hitta en lucka i livet för att få avnjuta det också.


signatur

Niet.

Medlem

Verkar riktigt nice. Hade velat se fler karaktärer än bara de 3 dock:)

Medlem
Skrivet av Grukk:

Detta ska klart följas! Gillar verkligen dessa taktiska inslag i spel.
Ser väldigt intressant ut!

Instämmer, ska bli kul att se hur det färdiga spelet blir, om de lyckas göra det bra eller inte.
Väldigt sugen på att spela det om det blir bra och man vill ju gärna stödja svenska spelutvecklare också.

Det här turbaserade stridssystemet ger mig lite Fallout 1 och 2 vibbar (och det är bara plus i min värld) med mycket bättre grafik och man har ett team, kan bli riktigt bra det här.

Medlem

Jag går igång som fan på att det utspelas i ett framtida Sverige(Göteborg?) och att det är svenska loggor och skyltar i spelet. Sen att det verkar bli ett grymt spel gör inte saken sämre. Definitivt köp


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag har rollspelet!

Medlem

Ser rätt stelt ut, inget speciellt direkt!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Gillar att det är realtid när man inte slåss. Haft lite svårt för X-com-serien då det är turbaserat hela tiden, blir tyvärr lite väl segt för min smak i mina äldre dagar.

Medlem

Juste med ett gäng Saab 900.

Medlem

Sjukt taggad!


signatur

K9
:.:

Medlem
Medlem

Längtar tills det släpps! Ser verkligen fram emot det!
Men funderar på om jag ska köpa det till pc eller xbox one. Någon som kört xcom eller liknande på xbox och kan komma med input?

Medlem

@Rackaren: Ankan och Grisen är huvudkaraktärer. Den 3:e är förmodligen den första man kan ta med sig. Dom har sagt att det finns flera andra karaktärer att "rekrytera"

Medlem

@waeress: Åh, nice! Precis det jag var ute efter

Medlem

@Priapsi: Japp Göteborg, kartan i spelet stämmer överens med hur området norr om Göteborg ser ut. "The forbidden city" är södra delen av kartan.

Medlem

@waeress: Fan vad kul! Får ta en utflykt från Borås och kolla lite locations efter att ha lirat spelet. 😀


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Fulci:

Man smyger i realtid innan strid initieras. Vilket jag tycker är helt ok, eftersom det ökar tempot i spelet och gör det möjligt att ha större kartor med områden där man kan utforska. Annars i spel som XCOM är kartorna relativt små eftersom man inte vill hålla på och förflytta omgångbaserat hur länge som helst innan det händer något.

Det gör man i de flesta TBS-liren idag, skulle bli något smärtsamt att spela annars

Medlem
Skrivet av Instant:

Längtar tills det släpps! Ser verkligen fram emot det!
Men funderar på om jag ska köpa det till pc eller xbox one. Någon som kört xcom eller liknande på xbox och kan komma med input?

Jag har kört xcom 1 på PS3 och xcom 2 på xbox one och båda har fungerat väldigt bra. Eftersom det är turbaserat behöver man ju inte vara supersnabb med kontrollen, och iaf de spelen hade implementerat bra styrsystem och meny-system. Utifrån vad jag sett från detta spel så bör det fungera bra med en handkontroll. Ser fram emot detta!!

Medlem

@aasecond: okej men det låter ju lovande. Känns som ett bra spel att götta sig i soffan med!

1
Skriv svar