Steams stora sommarrea är igång!

Medlem

@humancentipede: absolut!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bra pris på Steep. Kanske kan bli ett köp fast jag inte planerat att köpa något.

Medlem

@Sisyr:

Fan va billigt gjort.

Medlem
Medlem

Är steamlink med kontrollen värd att köpa?
Steamlinken ligger på 2 euro och ihop med kontrollen 38 euro.

Behöver byta ut min gamla 360 kontroll som börjar bli till åren.

Vill inte ersätta tangentbord och mus utan bara spel som är designad till kontroll tex AC mm.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zauii89:

@Sisyr:

Fan va billigt gjort.

Ja, att kasta bort pengar helt i onödan är helt klart ett vettigare alternativ!

Medlem

@schill: Steam Link är värd varenda spänn om du frågar mig och jag betalade fullpris.

Medlem

Köpte Ori and the blind forest, LIMBO, INSIDE, Rayman Origins och Rayman Legends.

Origins är sjukt roligt!

Funderar på Steam Link också. Dock hur bra fungerar det i praktien? Någon med erfarenhet?


signatur

Ducati Streetfighter 848

International
Man of Mystery

@schill: Steamlinken är riktigt trevlig, se bara till att helst köra med trådat nät för bästa prestanda. Steamcontrollern däremot har jag aldrig lyckats bli kompis med, den är nånstans mellan en vanlig controller och mus/tangentbord på så sätt att den inte gör nånting riktigt bra.

Trist att man inte kunde beställa flera enheter och spara in frakten, jag och en kompis tänkte vara så smarta men nä.. det blev två beställningar.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@humancentipede: skulle säga att det är det, Doom levererade.

Avstängd

Kass rea i år tbh

Medlem

@EXPLICIT: Japp, roligt hur vissa spel är dyrare nu än det varit vid tidigare reor. Har sett exv Alien Isolation för 5€ nån gång nu kostar det nästan 10€, trots 75% i rabatt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

@EXPLICIT: Japp, roligt hur vissa spel är dyrare nu än det varit vid tidigare reor. Har sett exv Alien Isolation för 5€ nån gång nu kostar det nästan 10€, trots 75% i rabatt.

Det kallas "Svensk rea". Höj priset innan rean, sänk det sedan lite. Nu har du SÄNKT priset. Du berättar bara inte att du höjde det mer innan.


signatur

I drank what?

Redaktör

@Mirage: Samtidigt betyder ordet "rea" inte att det måste vara det lägsta priset hittills, det man kan förvänta sig är lägre pris än ordinarie. Sen finns ju vissa (t.ex. Cykelringen) som ibland dragit helt vansinniga ordinariepriser för att kunna skylta med "75 % rea!".


signatur
Medlem

Jag som skulle slå till och köpa Steam Link men så är den slut i lager.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Tomas Helenius: Väldigt vanligt bland elekotronikkedjor som Elgiganten, Expert (på sin tid) och MediaMarkt också. Vad ordet "rea" betyder ordagrant, och vad det betyder i folkmun är inte riktigt samma sak längre känns det som


signatur

I drank what?

Medlem

Bortkastade pengar att köpa spel man ändå inte kommer spela, köpa bara för det är "billigt" när man ändå inte har tid/lust har jag med facit i hand tröttnat på.

Medlem

Inside var riktigt bra!

Medlem

Divinity: Original Sin 2
Total War: WARHAMMER II – Rise of the Tomb Kings
Total War: WARHAMMER II - The Queen & The Crone
Total War: WARHAMMER II
Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr
Neverwinter Nights
BATTLETECH
Remothered: Tormented Fathers
Dishonored: Death of the Outsider

Blev ändå ett par spel som jag varit sugen på.

Medlem

Steams rea har ju varit meningslös i några år redan.

Bara att gå in på isthereanydeal.com och söka på vilket spel man nu än vill ha så hittar man 99,9% av gångerna någon som säljer det billigare än steam oavsett om steam har rea eller inte.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

hmm .. funderar på att skaffa Doom .. är det värt 150 spänn?

Bara musiken i sig är värd 150:- om du frågar mig!

Men ja, riktigt bra Singleplayer-spel. Rekommenderas alla som gillar shooters.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blev till slut Steep - Winter Games Gold Edition. Enda jag köpte denna rea.

Medlem

Det blev noll köp här. Backloggen är stor nog och jag tycker Steamreorna blivit rätt tråkiga på sistone.

Köpte dock Subnautica på rea strax före sommarrean och det var inget dåligt köp direkt! Fantastiskt spel! (Låt oss säga att det blev ett sommarreaköp trots allt. Ett bra sådant!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

köpte assassins creed origins, tröttnade efter en kvart ungefär för det va så tråkigt .. och gick i 4 fps med minimum req. på ett utseende som såg spelbart ut. Inte optimerat alls. Fick refund men hittade inget annat spel.

Medlem

Jaha, första gången jag använt funktionen att lämna tillbaka ett spel. Såg fram emot att lira Nioh, men om de inte ens orkar visa rätt mappningar (tgb+mus) när man kör i början så kan de fan leta pengar hos någon annan >_< E så trött på portar som envisas med att visa kontroller-mappningar oavsett vad man använder.

Medlem

Blev 2 REASPEL. Fire pro wrestling world och Red Faction Guerilla reMARStered (GOG).


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fanns inte ett enda spel för mig

12
Skriv svar