Telltale sägs slopa sin gamla motor inför Stranger Things-spelet
Sista The Walking Dead kan också bli slutet för Telltale Tool.
#stranger-things, #telltale-games, #telltale-tool, #the-walking-dead
Motorn (med syfte på grafisk kvalité) är i mina ögon nästan helt irrelevant. Den enda verkliga problematiken med Telltales spel är den usla interaktiviteten, som gör att titlarna känns mer lämpade att uppskattas som "youtube videor" snarare än att spelas.
Tråkiga är att valen man gör i spelet inte påverkar annat än några dialoger och att storyn alltid blir samma ändå.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Såg dom kanske hur det gick för Life is Strange Before the Storm?
Unity är väl vad jag har förstått ganska lättarbetad och bred, samt inte för trixig att efterlikna andra artistiska stilar? Den lämpar ju sig till de flesta genrer så att knåpa mera interaktiva spel än de gjort tidigare borde vara relativt enkelt i Unity?
Nämen!
Såg dom kanske hur det gick för Life is Strange Before the Storm?
Unity är väl vad jag har förstått ganska lättarbetad och bred, samt inte för trixig att efterlikna andra artistiska stilar? Den lämpar ju sig till de flesta genrer så att knåpa mera interaktiva spel än de gjort tidigare borde vara relativt enkelt i Unity?
Ja, Unity är rätt enkelt att arbeta i. Har bara testat vid ett par tillfällen men det är väldigt användarvänligt
@marcus8958: det viktigaste är väll att man tror ens val.spelar roll.
Speciellt om man bara spelar ett varv så hellre ett bra skrivet manus än föera halvdåliga.
Flera slut och olika varianter på samma story är överdrivet behövs oftast inte
Jag ser gärna att besluten i deras spel har större påverkan. Just nu drar jag mig för att spela då jag, varje gång jag spelar om deras spel, förlorar lite av kärleken för det.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Jag ser gärna att besluten i deras spel har större påverkan. Just nu drar jag mig för att spela då jag, varje gång jag spelar om deras spel, förlorar lite av kärleken för det.
Håller med till 100%. Största anledningen till att TWD S02 var världens flopp i mina ögon. Där fick valen samma utfall men olika påverkan hos gruppen man var med vilket irriterade mig. Man fick två möjligheter att välja att rädda någon som båda valen slutade i att personen dog men olika personer i gruppen blev sur på en. Kändes pointless. Har inte spelat S03 men ska göra snart.
I TWAU var det snarare betoning på detektivarbete vilket jag älskade, men valen var betydligt mer påverkande där också vilket gjorde spelet grymt bra. Hoppas på mer sånt Får mer än gärna plocka från Life is Strange på den punkten.
@SunShine: Den är rätt konstigt optimerad för batman spelet hade jämnare fps på min mobil är på ps4 och min mobil är midrange. Det är inte så snyggt att det borde vara ansträngande på ps4an.
Batman är extremt konstigt då det är ett spel som inte borde belasta varken CPU eller GPU speciellt mycket och troligen hade kunnat köras på PS2 utan problem. Ändå måste de sänka upplösningen på Xbox jämfört med PS4 för att att få det att flyta på ett godkänt sätt.
Deras spel måste ju ha den sämsta koden som setts på länge.
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-batman...