Inget LAN-stöd i Starcraft 2

Medlem

WTF!?
Starcraft ÄR ju ett klassiskt LAN-spel?!?!

Det är ju det som är hela grejen med det hela, inte bara nätspelande. Helt otroligt!

signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Smart av dom tycker jag...
Detta är egentligen det bästa sättet att skydda spelet mot piratkopiering. Hur lätt som helst att emulera ett lan över internet nu för tiden.

Ärligt talat, lan utan internet? 90-talet ringde, han var lite sur på att ingen vill tillbaks dit.

Medlem
Skrivet av robba94:

smart av blizzard dom kmr tjärna på det även om många skiter i o köpa scII eftersom det knappast är värt o ladda ner ett spel du inte kan köra med vänner elr liknande

Och du tror att piraterna ej kommer lyckas ta sig runt det hela som det gjort med i princip allt annat?

Inaktiv

men vafan... SC kommer alltid vara LAN spelet nr ett! Och ni som säger "ingen spelar LAN längre". Det må va sant att det gått ner, men det är sjukt synd. Det var lätt det roligaste med hela datorspelsvärdlen.

Medlem

Fan vad surt... Personligen brukar jag LANa med några kompisar, och det är inte ofta vi har internetuppkoppling. När vi väl har det har vi dock väldigt slött. Vi hittar inga bra och billiga lokaler, lol.

Även om man nu har internetuppkoppling tycker jag personligen det känns rätt värdelöst att behöva köra "på internet" när man sitter på ett LAN. Så onödigt. Jaja, inget Starcraft II på våra LAN, och inget Starcraft II för mig heller.

Medlem

Som någon/några nämnt tidigare.. hur blir det med turneringar osv.. tex i Korea.. brukar ju inte köras över battle.net
Jag tror inte heller att detta kommer göra många "hamachi-pirater" till köpare..

signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Inaktiv

spelar ändå aldrig LAN så no loss, internet ftw

Medlem

De klassiska LAN-stuken är åtminstone mig ett minne blott. Alltså ett där man samlas utan åtkomst till internet eller åtminstone dela på en svag lina. Jag vill tro att de haft detta i åtanke med detta valet, och mer än så är det nog oifrånkomligt att en bindande onlinetjänst säljer fler ex.

Tror det är lite mycket hysteri om man ser det här som något rent negativt, det handlar väl bara om att man får se till att man har nätåtkomst när man samlas.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Man spelar ju bara LAN via hamachi för att det inte fungerar att skapa spel över bnet. Dumt val

Medlem

När vi lanar så brukar vi sitta i polarens källare ute på landet. Det enda internet som finns där
är ett 3g och försök inte inbilla mimg att bara verifiering sker över B.net.
Gissar på att man behöver ne hysad uppkoppling och paketen skall ut på internet och vända innan de kommer tillbaka.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Vad är ett LAN idag utan internet? Hur många av er LAN:ar utan internet? Chilla grabbs! Det Blizzard gör här är att försöka samla hela communityn på ett ställe - Battlenet. Det anser jag är väldigt smart och innovativt! Starcraft 2 har legat under utveckling sedan 2003, alltså snart 6 hela år och det krävs mängder med tid för att ta vissa beslut för att i slutskedet få en bra slutprodukt (och att få sina konsumenter nöjda), men framför allt att det gynnar Blizzard som lägger ofantligt mycket tid och hjärta på allt dem gör..

Medlem

Starcraft II via battle.net och Starcraft: Broodwar på lanen. Blir fint som snus.

Medlem

fyfan va sugigt! Inte alltid internet har fungerat bra när man varit på hemma lan
Fan inte alla som har råd me värsta uber uppkopplingen shit pommes!
Lan spel borde vara en mänsklig rättighet
Var lite fity fifty om ja skulle köpa det men njaa nu vetefan, Command & conquer FTW!

Inaktiv

Endast pga hamachi dom gör detta. Ganska självklart om man tänker efter.

Medlem

Epic fail....

Medlem

Blir inget SC2 på mini-lanen då... Inte kan man sitta 10 pers på 2mbit over battle.net

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Behöver ett rts mycket bandbredd. Bra ping, lite lagg såklart... men är det så mycket data som skickas?

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vem har tillgång till en dator men inget internet i dagsläget?

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av zauii89:

Helt rätt gjort av Blizzard

Så jävla rätt

Medlem

Inte konstigt att blizzard gör något som detta, allt de lägger fingrarna på blir bara sämre.

Det enda intressanta med detta spelet kommer att vara singelplayer delen. Multiplayer kommer ändå aldrig klara att mäta sig med orginalet.

Medlem

Epic fail Blizzard.

Medlem

Irriterande och lite taskigt av Blizzard, men jag måste erkänna att det är oerhört smart ur ett ekonomiskt perspektiv. Dock finns det en hel del andra nackdelar, som faktiskt Blizzard kan vara en av de få utvecklare att klara sig bra undan.

Inaktiv

Hur svårt är det att göra ett Lan-stöd egentligen? Skulle inte förvåna mig om dom har glömt bort det nu när spelet snart är klart. INget problem då man kan lira över internet men tråkigt ändå.

Medlem

Sålänge de fixar att flera spelare kan använda samma router och spela ifrån, det funkar ju inte på WC3 och SC eftersom man har samma ip-adress och då kan inte b.net skicka info mellan spelarna eller nått sånt junk...
hoppas fan de fixat det iaf!

Inaktiv

Va fan... nåväl, någon lär reverse engineera protokolet
Så slutar väl som med Warcraft 3 att de lägger till bättre stöd i någon patch. Kass dock.

Medlem

Dåligt. Men det spelar ingen roll för mig för jag hade ändå inte tänkt att köpa spelet.

Medlem

Ähh är ju bara starta att en server med password.

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Citat:

Mixxor: Vad är ett LAN idag utan internet? Hur många av er LAN:ar utan internet? Chilla grabbs! Det Blizzard gör här är att försöka samla hela communityn på ett ställe - Battlenet. Det anser jag är väldigt smart och innovativt!

Fattar inte hur någon kan argumentera för att detta skulle vara positivt på något sätt. Vadå sammla hela communityn på ett ställe? Är ju inte direkt så att de som spelar på ett LAN är intresserade av att ha folk från korea i sina games och vice versa. Smart och innovativt, fattar inte hur du kopplar ihop dessa ord med att ta bort grund funktionalitet som bara är av godo för kunderna. Att ta bort lan stödet är bara ett fattigt sätt att försöka förhindra pirater. Pirater som ändå inte kommer köpa spelet.

Som sagt den negativa inverkan avsaknaden av lan stöd har är ganska liten för de allra flesta. Men det finns ju INGET positivt med att ta bort möjligheten. Internet access är ju dessutom knappast felfritt, så det kan ibland vara skönt att ha ett alternativ för att lira lokalt.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ifall vissa av er inte har tänkt på det, så finns det faktiskt fortfarande folk som väljer att lana i större lokaler som saknar internetförbindelser (ifall man inte får plats i hemmet med alla sina polare exempelvis, and whatnot), vilket innebär att det inte hade varit möjligt att lira SC2 pga battle.net-kravet - lite surt, eller vad?

Medlem

Inte för att jag hade tänkt spela spelet med (gillade inte 1an) att ta bort LAN känns fel.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Skriv svar