Jade Raymond "överraskad" över Assassin's Creed-seriens långa liv

Robot
Jade Raymond "överraskad" över Assassin's Creed-seriens långa liv

I begynnelsen fanns blott planer på tre spel.

#assassins-creed, #jade-raymond, #ubisoft


Medlem

Sett till ren gameplay så är Origins favoriten och sett till story, läge och huvudkaraktär så står AC:2 dominerande på tronen

Hoppas delen efter Odyssey är Japan. Hade varit guldens guld värt och leka ninja!

Medlem

@Zensu: Tyvärr så lider Origins av samma sak som nästan alla sandlåde-RPGs gör. Uppdragen blir alldeles för tjatiga med fetchquest efter fetchquest...

Tvåan är fortfarande det bästa i spelet enligt mig. Det hade bäst story, karaktärer och värld.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@Zensu: Tyvärr så lider Origins av samma sak som nästan alla sandlåde-RPGs gör. Uppdragen blir alldeles för tjatiga med fetchquest efter fetchquest...

Tvåan är fortfarande det bästa i spelet enligt mig. Det hade bäst story, karaktärer och värld.

Menade mest spelmekaniken(?), precis vad serien behövde. Vart redigt tråkigt med alla kontringsmanövrar hela tiden.

Men ja, Origins tråkade ut mig väldigt snabbt då jag valde att göra precis allt som fanns på varenda zon.

Medlem

Brotherhood är min favorit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mitt problem är att det bästa assassins creed spelet är det som minst är ett assassin spel, mao Black Flag. Bästa assassins creed spelet är 1an, men roligaste är lätt Black Flag.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag vill styra över mina egna assassin initiates som i Brotherhood. Saknar det systemet som fän.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

AC:2 är guld. Musiken och atmosfären är oslagbar.

Medlem

Jag är lika förvånad. Spelen skiljer sig knappt åt. Samma spel med nytt skal.

@Jozo: Tack för att du gav eländet ett namn, har aldrig hört talas om fetchquests, men väl upplevt dem.

”A term, often used by gamers, to describe a quest in an RPG game in which the player must obtain an object or objects to complete the quest. While in the process, they may come into contact with enemies, obstacles, and or general head ache. After the player has obtained the object, the quest is completed, and the character is awarded with a tivial reward. Most gamers hate fetch quests”

Medlem

Jag diggar Origins som fan. Håller på att spela det just nu. Älskar att de skippade alla satans fjädrar och whatnot, och fyllde världen med vettiga sidouppdrag i stället. Det är precis vad serien behövde.

Sedan känns det spelet väldigt lite Assassin's Creed, och Odyssey verkar lämna seriens traditioner ännu mer, men jag tror ärligt talat att det är rätt välbehövt efter att ha krängt ut så många spel som de gjort hittills. Om inte annat är jag rätt glad att de lämnar Assassins och Templars bakom sig för stunden (vad det verkar). Tio spel med samma good/bad guys är fanimig nog. Det lär väl fortfarande ha en nutidsstory med någon anknytning till den ena eller andra gruppen, men ju längre ifrån de grupperna vi kommer i den historiska delen, desto lyckligare kommer jag att bli.

Medlem

@Espresso_Bengt: Haha, nemas problemas

Medlem

III (fantastisk setting och atmosfär) och IV (setting och roliga skeppsstrider).

Avstängd

Origins lätt. Skulle börja spela remaken av AC 2 efter det men alltså det går knappt, kontrollerna är ju helt störda i det, i jämförelse.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Black flag och Rouge är mina favoriter, Origins är bra där man kan klättra på allt.

Medlem

Bara spelat första och black flag.
Tycker att hela grejen med animus eller vad det heter är riktigt dåligt och tråkigt. Är väll tänkt att det ska skapa lager i historien, men tycker bara det är störande.

Kommer ihåg att första spelet släpptes på piratebay någon månad innan release, men att det krashade när man kom till någon by.

phi
Medlem

Tvingade mig igenom 1:an pga hur otroligt repetitivt det var. Kollade lite gameplay av 2:an och hoppade över det och sen dess har AssCreed varit helt ointressant för min del.

Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av phi:

Tvingade mig igenom 1:an pga hur otroligt repetitivt det var. Kollade lite gameplay av 2:an och hoppade över det och sen dess har AssCreed varit helt ointressant för min del.

Vad har jag missat?

Även jag hade väldigt svårt för ettan körde aldrig igenom den. Men ezio trilogin (Assassins creed 2, brotherhood och revelations) är bra grejer den tycker jag du ska köra bra story. Nu minns jag knappt ettan men vet att jag tyckte tvåan var betydligt mer varierat annars hade jag ju inte orkat mig igenom hela trilogin.

Lite tråkig grafik om du kör 360 eller ps3 versionerna men det finns remasters av den trilogin till pc och de nya konsolerna att skaffa nu. (Ezio collection) Grafisk jämförelse här https://www.youtube.com/watch?v=PwYuqQQ5K0U

FM-guru
F.d. Sisyr

Black Flag var nog det jag hade roligast med. Levelling-systemet och "bullet sponges" i Unity passade mig inte.

AC 2 va bästa spelet i serien för mig .. origins fick mig att svimma av uttråkning .. refund efter 2 timmar..

Medlem

@humancentipede: Origins har ett värdelöst intro som varken är kul att spela eller särskilt spännande rent berättelsemässigt. Jag var väldigt tveksam till spelet också efter första timmarna, men det blir lyckligtvis betydligt bättre längre in. Jag är dock ärligt talat förvånad över att det var sådär Ubisoft designade det första intrycket som spelet gav efter att de tagit ett år ledigt för att slipa på serien. Enormt avtändande.

Medlem
Skrivet av breahl:

Origins lätt. Skulle börja spela remaken av AC 2 efter det men alltså det går knappt, kontrollerna är ju helt störda i det, i jämförelse.

Det är en remaster (polerat grunden enbart) det är därför kontrollen är densamma. Kan inte heller med den. Galet gammal känns den. Älskar den moderna som kom fram från och med AC Unity när man kunde huka sig manuellt bl.a. Origins är rejält slipad i kontrollen också (Doh).

En komplett "remake" av AC 2 hade suttit fint då spelet skulle byggts upp från grunden med modern kontroll o grafik likt Resident Evil 2 Remake som kommer ut nu i januari. Nytt från grunden.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Black flag är min favorit. Försökte spela 3an för nån månad sen på PC men även med ett Radeon 580 laggar det som tusan. Helt värdelöst optimerat, så lade ner det rätt kvickt. Kör syndicate nu, gillar det, främst för tidsåldern och London. Har ej provat Origins.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skrivet av Sisyr:

Black Flag var nog det jag hade roligast med. Levelling-systemet och "bullet sponges" i Unity passade mig inte.

Vad är "Bullet Sponges"?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad är "Bullet Sponges"?

I shooters brukar man kalla fiender som tål mycket skott för "Bullet Sponges".
Låter lite knas när man använder uttrycket för Assassin's Creed som har närstridsvapen

Medlem

Black flag hade lite go windwaker känsla samtidigt som pirattemat kändes fräscht

Medlem

2an och Brotherhood utan tvekan. Hade dock riktigt kul i Syndicate också. Grym känsla.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad är "Bullet Sponges"?

Fiender med mycket liv/armor/whatever som tar tid att avliva enbart för att de tål mycket.

Skrivet av Kiriakis:

I shooters brukar man kalla fiender som tål mycket skott för "Bullet Sponges".
Låter lite knas när man använder uttrycket för Assassin's Creed som har närstridsvapen

Uttrycket är betydligt mer allmängiltigt än så.

kanske off topic .. men .. hon är född 1975!? och ser ut så.. väldigt bra gener. ..eller plastikoperationer?

1
Skriv svar