Vi streamar Battle for Azeroth! Igen!

Robot
Vi streamar Battle for Azeroth! Igen!

Gurra fortsätter sina äventyr på Zandalar.

#bfa, #blizzard, #stream, #wow


Medlem

Schyst ui, orkar du/ni/någon specificera (för en inte spelat på typ 7 år)? Förstår också om man inte orkar, jag kan ju googla..

Medlem

@Calle Har samma fråga. Vad heter UI som ni använder ?

Gen
Medlem
Skrivet av elfgaard:

Schyst ui, orkar du/ni/någon specificera (för en inte spelat på typ 7 år)? Förstår också om man inte orkar, jag kan ju googla..

Skrivet av PixelNoise:

@Calle Har samma fråga. Vad heter UI som ni använder ?

Jag gissar på antingen TukUI eller ElvUI.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av elfgaard:

Schyst ui, orkar du/ni/någon specificera (för en inte spelat på typ 7 år)? Förstår också om man inte orkar, jag kan ju googla..

Skrivet av PixelNoise:

@Calle Har samma fråga. Vad heter UI som ni använder ?

Gurra snackar om UI:t i streamen men jag ska be att han listar allt stuff i denna tråd också.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gurra snackar om UI:t i streamen men jag ska be att han listar allt stuff i denna tråd också.

Fint.Undrar om floating damage numbers och dess font är en del av ui:t eller kör han en separat addon för det ??

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av elfgaard:

Schyst ui, orkar du/ni/någon specificera (för en inte spelat på typ 7 år)? Förstår också om man inte orkar, jag kan ju googla..

Skrivet av PixelNoise:

@Calle Har samma fråga. Vad heter UI som ni använder ?

Skrivet av PixelNoise:

Fint.Undrar om floating damage numbers och dess font är en del av ui:t eller kör han en separat addon för det ??

Hej! Kul att ni uppskattar mitt UI! Jag pratar som sagt om flera av mina addons halvvägs in i gårdagens stream, men jag kan lista dem här också! Samtliga addons finns att ladda ned via Twitchklienten och/eller WoWInterface.

Aurora

Aurora är den addon som ändrar alla menyer och bakgrunder i spelet. Kräver ingen CPU-kraft eller RAM inne i spelet, vilket är trevligt. MiirGui är en annan addon som gör samma sak.

Clean Icons - Thin

En addon som snyggar till alla ikoner i spelet och ger dem en snygg, tunn ram. Kräver inte heller någon datorkraft inne i spelet. Observera att denna addon måpste laddas ned manuellt från WoWInterface.

Bartender 4

Används för mina action bars. Det är en väldigt enkel addon som inte kräver speciellt mycket pillande för att få saker där man vill ha dem. Ett (ännu bättre) alternativ till BT4 är Dominos, som gör ungefär samma sak, men använder mindre CPU och har lite smidigare layout-funktioner.

Shadowed Unit Frames

Ett stort addon som jag använder för alla olika unit frames i spelet (egen hälsa, motståndare, party, raid). Vill man använda en separat addon för att skräddarsy raid frames rekommenderar jag Grid2 eller Clique. Det kan vara lite pilligt att komma igång med Shadowed Unit Frames, men när man väl kommer igång går det fort att få sina frames precis som man vill ha dem.

Raven

Används för att hålla koll på buffar av olika slag. Väldigt användarvänlig och robust addon med många olika funktioner. Just nu har jag långa/permanenta buffs uppe i hörnet av skärmen och korta buffar/debuffar över och under min hälsomätare. Min favorit är egentligen "Aura Frames" som gör samma sak utan att ta (i princip) någon kräm från datorn. Den har dock inte uppdaterats för 8.0 tyvärr.

KuiNameplates

Min solklara favorit för att hotta upp fiendernas nameplates (mätaren ovanför deras huvuden). Många nyttiga funktioner går att hitta här, bland annat att hålla koll på dina och andras debuffs.

TipTac

Används för att skräddarsy allla tooltips i spelet. Lite wonky menyer, men det ska inte vara några större problem att få det att funka som man vill. Själv har jag lagt tooltips precis under musen, istället för att de dyker upp på en fix position på skärmen.

Sexy Map

Används för att snygga till kartan och gör det möjligt att placera den var man vill på skärmen. Väldigt straight-forward och går snabbt att fixa.

Prat 3.0

Gör att chattrutan får lite fler bells and whistles. Ingen superviktig addon, men den har ett par trevliga funktioner som gör chatandet mer interaktivt.

Kaliel's Tracker

Gör att man kan flytta på listan över alla aktiva uppdrag. Extra trevligt är att den minimeras varje gång man går in i en instans, om man så önskar.

Details! Damage Meter

Min favorit när det kommer till DPS-mätare. Andra alternativ är Skada och Recount, där jag rekommenderar det förstnämnda. Details är lite pilligt att komma igång med, men har alla funktioner man kan tänkas behöva.

Adibags

Samlar ihop alla bags till ett stort fönster och delar upp alla föremål i olika kategorier. Betydligt bättre översikt än i vanilla!

Och det är nog allt som syns på skärmen! Jag använder "Accidental Presidency" som font för 90% av mina fönster. Mina unit frames använder "Minimalist"-texturen och i nio fall av tio undviker jag borders. Några andra favoriter som uträttar storverk bakom kulisserna är: Leatrix Plus, Auctionator, HandyNotes, BigWigs och GTFO.

Slutligen..

Ett alternativ till att skapa sitt UI via en hel hög av individuella addons är att installera en allt-i-ett-lösning som TukUI eller ElvUI. Jag har personligen aldrig testat det då jag går igång totalt på att grotta ned mig i olika addons, men det alternativet finns om man är sugen.

Det blev ett långt och lite grötigt inlägg! Hoppas att det besvarade era frågor, annars är det bara att ställa fler här.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

@Gustav Höglund Tack för svaret. Det ska testas addons ikväll Vilken addon som ändrar utseende på floating damage/XP numbers ?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av PixelNoise:

@gh0glund Tack för svaret. Det ska testas addons ikväll Vilken addon som ändrar utseende på floating damage/XP numbers ?

Hm, kan vara så att jag har ändrat "basfont" manuellt i Aurorafilerna. Jag har ingen separat addon för det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

@Gustav Höglund: Tack som fan!

1
Skriv svar