Läcka avslöjar: Diablo III kommer till Switch i år

Robot
Läcka avslöjar: Diablo III kommer till Switch i år
Medlem

Får då hoppas att detta inte är nyheten de tänkt presentera till slutet av året..

Geeks Gaming

Blir mer och mer sugen på en Switch

Medlem

Storyn är skrattretande värdelös så inte riktigt värt 60 euro för ett 6 år gammalt spel..

Medlem
Skrivet av Keima:

Storyn är skrattretande värdelös så inte riktigt värt 60 euro för ett 6 år gammalt spel..

Majoriteten av spelarna spelar ju dock inte Diablo för storyn


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Majoriteten av spelarna spelar ju dock inte Diablo för storyn

Sett flera som tycker att act 1-5 räknas som "content" och är en andledning för varför Diablo 3 skulle vara värt 60 euro så det var därför jag tog upp det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keima:

Sett flera som tycker att act 1-5 räknas som "content" och är en andledning för varför Diablo 3 skulle vara värt 60 euro så det var därför jag tog upp det.

Givetvis är det content. Diablo har väl aldrig varit riktigt känt för sin djupa story utan jakten efter loot vilket givetvis finns där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Keima:

Storyn är skrattretande värdelös så inte riktigt värt 60 euro för ett 6 år gammalt spel..

Jag tycker om konceptet av storyn men inte utförandet. Tycker dock att Reaper of Souls gjorde det betydligt bättre, men hade hellre sett något mer "subtle" som tidigare spel. Mycket om man väljer att rota, typ.

MEG
Medlem

Spelar hellre Path of Exile, ett mycket bättre spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Spelar hellre Path of Exile, ett mycket bättre spel.

Nja, och vad jag vet så är det svårt att spela på Switchen, och lokal coop med fyra spelare på samma skräm har jag inte sett när jag senast testade PoE.

Medlem
Skrivet av MEG:

Spelar hellre Path of Exile, ett mycket bättre spel.

Många säger det men jag tycker ändå att det är rätt stor skillnad på spelen. Har man ingen ambition att sätta sig in i världens största skillträd så faller PoE bort direkt.

Medlem
Skrivet av MEG:

Spelar hellre Path of Exile, ett mycket bättre spel.

Nej de är de inte.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Många säger det men jag tycker ändå att det är rätt stor skillnad på spelen. Har man ingen ambition att sätta sig in i världens största skillträd så faller PoE bort direkt.

this.
Fruktansvärt frustrerande att behöva följa en guide för att ens kunna ta sig igenom storyn för att man är skitsvag.
Tvingas till att använda 3eparts-sidor för att tradea. VIlket inte är optional om man inte vill suga.
Levla om gång på gång om man vill testa något nytt.

Medlem
Skrivet av MEG:

Spelar hellre Path of Exile, ett mycket bättre spel.

Nej. Vill man ha ett bättre spel med bättre character development etc så är Grim Dawn ett bättre alternativ än både Diablo 3 och Path of Exile.

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar ändå det här med lite äldre releaser på Switchen, främst för att den är plattformen jag använder mest hemma på kammaren. Svårslaget att kunna ligga i soffan och lira bra games.


signatur
Medlem
Skrivet av ebackman2:

this.
Fruktansvärt frustrerande att behöva följa en guide för att ens kunna ta sig igenom storyn för att man är skitsvag.
Tvingas till att använda 3eparts-sidor för att tradea. VIlket inte är optional om man inte vill suga.
Levla om gång på gång om man vill testa något nytt.

Där har D3 en fördel, simpelt, ingen trade, inget djup, inte menat helt som något negativt, utan mer som att D3 fyller andra saker.
POE kräver lite mer tidssänk för att ta sig någonvart.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Svårslaget att kunna ligga i soffan och lira bra games.

Hur står din soffa i förhållande till tv:n om du inte kan ligga ner och spela PS4/Xbone eller t.o.m. pc-spel? Att kunna lira i sängen eller på toa däremot, nu snackar vi Switch-styrkor

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vamp:

Hur står din soffa i förhållande till tv:n om du inte kan ligga ner och spela PS4/Xbone eller t.o.m. pc-spel? Att kunna lira i sängen eller på toa däremot, nu snackar vi Switch-styrkor

Teven är oftast upptagen med annat om kvällarna och har dessvärre inget plats för stationär dator hemma. Däremot en bärbar gaming-pc som dras fram när andan faller på.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gillar ändå det här med lite äldre releaser på Switchen, främst för att den är plattformen jag använder mest hemma på kammaren. Svårslaget att kunna ligga i soffan och lira bra games.

Det hade varit fantastiskt om det inte vore för premium-priset på väldigt gamla spel som släpps på switch.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Det hade varit fantastiskt om det inte vore för premium-priset på väldigt gamla spel som släpps på switch.

Instämmer helt och hållet, har dragit mig från att köpa flera titlar just därför. Samtidigt kan jag förstå att det krävs en del arbete för att få även gamla spel att lira på Switch.


signatur
MEG
Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Många säger det men jag tycker ändå att det är rätt stor skillnad på spelen. Har man ingen ambition att sätta sig in i världens största skillträd så faller PoE bort direkt.

Det stämmer, D3 kan man spela medans man sover, PoE däremot kräver mer av spelaren och ett planerande som nog inte faller alla i smaken.
Tror dock inte att det kommer till konsoler då det bland annat uppdateras med nytt material, sedan är spelet gratis (ja det finns en shop där man kan handla för riktiga pengar men det är enbart kosmetiskt)


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Det stämmer, D3 kan man spela medans man sover, PoE däremot kräver mer av spelaren och ett planerande som nog inte faller alla i smaken.
Tror dock inte att det kommer till konsoler då det bland annat uppdateras med nytt material, sedan är spelet gratis (ja det finns en shop där man kan handla för riktiga pengar men det är enbart kosmetiskt)

PoE finns redan till Xbox One

Medlem

Finns det en story i Diablo-spelen?

Har spelat dem alla men totalt missat vad de egentligen handlar om... mer än frenetiskt klickande.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Finns det en story i Diablo-spelen?

Har spelat dem alla men totalt missat vad de egentligen handlar om... mer än frenetiskt klickande.

ja en mycket bra story. definitivt inget du vill missa

1
Skriv svar