Högt och lågt för svenskarna i The International 2018 än så länge

Robot
Högt och lågt för svenskarna i The International 2018 än så länge

Gustav "s4" Magnusson har chansen att bli historisk.

#dota-2, #ti8


Releasehästryttare

MM har sett några av S4s matcher och fy fasiken vad han spelat bra.

Medlem

Dollarmiljonär är han redan.
https://liquipedia.net/dota2/S4
Sjukt vad mycket pengar det finns i Dota eller E-sport rent allmänt

Medlem

Tänker inte va ett LOL-troll här, bara genom att konstatera det förstår ni vad jag föredrar.

Men borde det inte skrivas lite om LoL, finns ju fem svenskar i LCS EU och två av lagen fnc och G2 tror jag kan gå långt i worlds.

Medlem
Skrivet av Zippy:

Dollarmiljonär är han redan.
https://liquipedia.net/dota2/S4
Sjukt vad mycket pengar det finns i Dota eller E-sport rent allmänt

Det beror ju på hur mycket han har spenderat Men ja, han har spelat in över en miljon dollar hittills. Det stämmer.

Medlem

Det ser bra ut för EG med S4, men de förlorade 0-2 mot Team Liquid i senate matchen. Tittar man på gruppspelet ser det ut som EG, Team Liquid och VGJ.Storm är favoriterna. Blir antagligen väldigt jämt i huvudeventet sen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det ser bra ut för EG med S4, men de förlorade 0-2 mot Team Liquid i senate matchen. Tittar man på gruppspelet ser det ut som EG, Team Liquid och VGJ.Storm är favoriterna. Blir antagligen väldigt jämt i huvudeventet sen.

Ok, tittade på EG vs Liquid matcherna i repris och EG blev rätt så utklassade. Team Liquid såg väldigt starka ut.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Väldigt kul att 3 av 4 svenskar hamnade i upper bracket! Stark comeback av Optic!

Inte riktigt lika kul att detta The International inte är dramabefriat. VGJ Storm som vann Grupp B hade mer en än coach i rummet vid draftingen under gruppspelet. Vilket inte är tillåtet enligt Valve regler. De blir bestraffade med en "level 2 drafting time penalty" för deras första bäst av 3-match mot OG, vilket innebär att de får 70 sekunder mindre reservtid under draften i dessa matcher. De får dessutom inte ha någon coach på plats under draften.

Tweet från Officiella Dota2-kontont.
https://twitter.com/DOTA2/status/1030942172449628160

#nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Tänker inte va ett LOL-troll här, bara genom att konstatera det förstår ni vad jag föredrar.

Men borde det inte skrivas lite om LoL, finns ju fem svenskar i LCS EU och två av lagen fnc och G2 tror jag kan gå långt i worlds.

Intresset för ARTS-spel verkar överlag lågt på FZ, men du får väl skicka in nyhetstips som alla andra?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar