Nintendo Switch Online lanseras i dag

Robot
Nintendo Switch Online lanseras i dag

Men Fortnite går fortfarande att spela utan Nintendos prenumerationstjänst.

#nintendo, #nintendo-switch-online, #switch


Releasehästryttare

Sonys Och Ms tjänster är ju dock mer värt det då man får spel varje månad med tjänsten dock? + de tar inte bort ens cloud save filer så fort man inte betalar längre.

Medlem

Betala för p2p, cloudsaves som försvinner yajj... What a bargain. Nej tack, kom med nåt bättre Nintendo. Dock så e min ändå låst för onlinespel 😂

Medlem

Bra mycket billigare än konkurrenterna


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

200 kr på ett år är inte mycket. Helt klart värt för de som faktiskt kommer att använda tjänsten varje dag/vecka och så vidare. Kan absolut inte klaga på det även om gratis alltid är godast!

Medlem

I och med 6.0-uppdateringen som kom samtidigt som Online är nu även Game Sharing en grej. Jag kan ha mitt Switch med mitt digitala spelbibliotek, och om jag går offline kan min flickvän logga in på mitt konto via sitt egna Switch och få fri tillgång till mitt spelbibliotek så länge jag är offline. Kom bara ihåg att inaktivera Cloud Saves på Switch #2 så den inte ersätter någon sparfil för Switch #1.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Folk generellt verkar ignorera att Nintendos erbjudande är mycket billigare, och har därmed inte lika mycket att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

I och med 6.0-uppdateringen som kom samtidigt som Online är nu även Game Sharing en grej. Jag kan ha mitt Switch med mitt digitala spelbibliotek, och om jag går offline kan min flickvän logga in på mitt konto via sitt egna Switch och få fri tillgång till mitt spelbibliotek så länge jag är offline. Kom bara ihåg att inaktivera Cloud Saves på Switch #2 så den inte ersätter någon sparfil för Switch #1.

Dock är detta en grej på alla plattformar som låter dig logga in på en annan enhet. Såvitt tjänsten vet så är det fortfarande du som spelar. Switch låter dig bara logga in på ett konto (eller har detta ändrats?)

På Xbox tex så kan någon logga in på ditt konto för att kunna spela dina spel, men kan vara inloggad på sitt eget konto på en andra kontroll och spela och spara sitt eget på sin egen profil.

Medlem
Skrivet av Liggliluff:

Dock är detta en grej på alla plattformar som låter dig logga in på en annan enhet. Såvitt tjänsten vet så är det fortfarande du som spelar. Switch låter dig bara logga in på ett konto (eller har detta ändrats?)

På Xbox tex så kan någon logga in på ditt konto för att kunna spela dina spel, men kan vara inloggad på ditt konto på en andra kontroll och spela och spara ditt eget på sin egen profil.

Tidigare behövde du inaktivera Switch #1 som den primära konsolen och sedan aktivera Switch #2 som primärt för att komma åt spelen. Numera kan Switch #1 fortfarande vara primärt, medan Switch #2 kan logga in och komma åt spelen ändå. Det fungerar fortfarande som tidigare, fast i och med 6.0 har det blivit lättare och mer användarvänligt att genomföra.

Enligt Reddit-användare går det till och med att spela online med andra Switch-användare som är inloggade på ditt konto så länge de använder ditt primära spelkonto, medan du använder ett sekundärt spelkonto.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

(korrigerade några ord, "ditt" → "sitt eget" i min förra kommentar)
Det låter som på Xbox. Den första konsol du köper ett digitalt spel på, är den konsol du och andra kan spela på online och offline. Men på övriga konsoler kräver det att du är inloggad online för att kunna spela. Detta innebär att efter du köpt ett spel på din konsol, så kan du logga in på din väns konsol och spela på den, och din vän kan logga in på din konsol och spela samma spel. Två spel på köpet av ett.

Medlem

Schysst med Double Dragon. Jag spelade det aldrig som ung (fick dras med 3an, hemska barndom) så nu får jag en chans. Snällt med 7 dagars trial också så att jag slipper vänta till lönen ^^

Medlem

Jag antar att sparfilerna bara kopieras till molnet och sen synkar senaste sparfilerna när man är online igen.

"...så se till att hämta sparfilerna innan dess." låter som att ens sparfiler tas bort från enheten och bara finns i molnet, vilket inte skulle funka då man är on the go och inte är online...

Undra när man kan beställa NES-kontrollerna här i Sverige? USA och UK har info om det på sina sidor men inget på Svenska Nintendo sidan.

Medlem

Ja, Nintendo har indirekt (eller också direkt) bekräftat att de sparade filerna bara är en backup. Därmed dessa problem om att folk kan fuska genom att backa till en tidigare sparad fil från molnet.

Medlem

Köpte ett år medlemsskap direkt. Ska beställa dom lustiga kontrollerna som jag sett på bilder när jag släktforskade

Apropå Fortnite så kommer snart en Switch+Fortnite paket med ingame prylar
https://imgur.com/a/twGT3TZ

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Jag antar att sparfilerna bara kopieras till molnet och sen synkar senaste sparfilerna när man är online igen.

"...så se till att hämta sparfilerna innan dess." låter som att ens sparfiler tas bort från enheten och bara finns i molnet, vilket inte skulle funka då man är on the go och inte är online...

Undra när man kan beställa NES-kontrollerna här i Sverige? USA och UK har info om det på sina sidor men inget på Svenska Nintendo sidan.

man måste beställa dom från my.nintendo fattar jag det som. altså inte från Bergsala

Medlem

Mer värt när dom väl lägger till SNES spel med i paketet (för mig).

Medlem

Va inte typ de flesta spelen som ingick med på NES-mini? Rätt besviken faktiskt.

Medlem
Skrivet av Quiz:

man måste beställa dom från my.nintendo fattar jag det som. altså inte från Bergsala

Någon som vet när de går beställa i Sverige?

Medlem

happ, då var det avklarat. först "NES, fan vad nice!"-stadiet tidigare idag, föjlt av köpet av en årsprenumeration, för att sedan lägga runt 3 minuter på varje spel och avslutningsvis (inom ca 45 minuter) tröttna och stänga av switchen igen.

5/7

Medlem
Skrivet av Olidion:

Någon som vet när de går beställa i Sverige?


beställde precis mina nu på mynintendo

går inte att checka ut

1
Skriv svar