Rafflande spelmekanik: Red Dead 2 har dynamiska hästpungar

Robot
Rafflande spelmekanik: Red Dead 2 har dynamiska hästpungar
Medlem

Kan man koka lim på sin häst om den självdör? Pung i all ära, men limkokning är ett specialintresse hos mig.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fan va najs! gillar detaljerna! undrar om man kan lägga en salva på pung och det ger en unik reaktion från häst.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Fan va najs! gillar detaljerna! undrar om man kan lägga en salva på pung och det ger en unik reaktion från häst.

#nocontext

Medlem

Ingen hingst är komplett utan inbyggd väderpinne.

Medlem

Läste nyss artikeln om att Telltale games lägger ner. De hade visst 400 anställda. Undrar hur många utvecklingstimmar som lades ner på detta.

Medlem

"We need every swinging dick in the field" som sgt Barnes sa i "Plutonen".

Först dinglande barbardolmar i "Conan Exiles" och sedan välhängda hästkukar i det här spelet. I veckan skrev DN att i första numret av "Batman: Damned" så gör Bruce Wayne för första gången i seriehistorien en full frontal. Ser vi ett symptom på någonting eller bara tillfälligheter i mediebruset?

Skribent

@Soldier_Blue: Två, en per kula.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Tråddemonen
Testpilot

Undrar hur en anställnings intervju på rockstar är.

"Har du erfarenheter utav hästpungar?"

"What?!"

Medlem
Skrivet av Thorne:

"We need every swinging dick in the field" som sgt Barnes sa i "Plutonen".

Först dinglande barbardolmar i "Conan Exiles" och sedan välhängda hästkukar i det här spelet. I veckan skrev DN att i första numret av "Batman: Damned" så gör Bruce Wayne för första gången i seriehistorien en full frontal. Ser vi ett symptom på någonting eller bara tillfälligheter i mediebruset?

Förhoppningsvis börjar spelbranschen lämna USAs lite konstiga syn på nakenhet där man kan skjuta huvudet av någon så hjärnan sprutar över väggen men inte visa en snase


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

KoP
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Fan va najs! gillar detaljerna! undrar om man kan lägga en salva på pung och det ger en unik reaktion från häst.

Tiger balsam kanske? Då lär man garanterat få se en unik reaktion. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Medlem

Kör man med ett sto så slipper man oroa sig för kalla kulor

Ambassadör
Xbox

I dagens avsnitt av "Hur man vet att en spelstudio har för mycket pengar". Haha


signatur

Jump in.

Medlem

snart lär man väl lära sin karaktär borsta sina tänder i spel också :PPP

Medlem

Jag vill veta tankegångarna hos den person som blev tilldelad detta projekt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Kör man med ett sto så slipper man oroa sig för kalla kulor

Har du otur så löper hästen och du blir spetad av en kåt hingst.
Sämsta döden liksom å bli penetrerad genom ryggen av en 1m styv snorre

Medlem

Då vart det bestämt, namnet på min häst ska bli: Mr. Blue Balls.


signatur

Nämen!

Medlem

Min ska heta WellHung.

Medlem
Skrivet av delli:

Har du otur så löper hästen och du blir spetad av en kåt hingst.
Sämsta döden liksom å bli penetrerad genom ryggen av en 1m styv snorre

Den var fan bäst idag! Hehehe!

Fast hästar brunstar iofs... men ja, den var ändå sjukt rolig.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Jag vill veta tankegångarna hos den person som blev tilldelad detta projekt.

Som 3D grafiker själv så skulle jag nog inte veta vad jag skulle tänka annat än att jag får betalt för att göra det. xD

Medlem

Min häst (när detta spel kommer till pc) ska heta Tungpung.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Costanza approves.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Läste nyss artikeln om att Telltale games lägger ner. De hade visst 400 anställda. Undrar hur många utvecklingstimmar som lades ner på detta.

Det gäller att prioritera rätt. Hade Telltale lagt mer tid på att programmera dynamiska pungar och storleksreglage för könsorgan hade de kanske inte behövt lägga ned.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Fan va najs! gillar detaljerna! undrar om man kan lägga en salva på pung och det ger en unik reaktion från häst.

Haha härligt gammaldags obestämd form för objekten i meningen Pung som i läkarens arkaiska avhandling eller distanserade diktat: "Lägger en tvärgående incision i pung". Häst som i lantbrukarens kollektivistiska syn på djur: "Det finns häst i de här trakterna. Varg rev får."

Skrivet av Witchfinder:

Haha härligt gammaldags obestämd form för objekten i meningen Pung som i läkarens arkaiska avhandling eller distanserade diktat: "Lägger en tvärgående incision i pung". Häst som i lantbrukarens kollektivistiska syn på djur: "Det finns häst i de här trakterna. Varg rev får."

Ibland blir det poesi ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Costanza approves.

Hahaha

Medlem

Tja brukar väl fungera som andra spel, hästen nuddar en snöfläck och pungen krymper synligt flera cm på under en sek.

Men jag är mer imponerad om det sker mer gradvis och efter temp (mer än om det är sand eller snö under hovarna som påverkar), än allt händer på samma sek (för det finns det flera spel som lyckas med liknande bedrifter).

För det har man ju sett i andra spel, där det byter miljö och vill göra det mer verklighetstroget så ändras karaktären på millisekunder i ny skepnad.

1
Skriv svar