Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

Skumt, mig bjöd han inte på någonting. När jag kom fram till huset så hörde jag bara en arg galning som skrek att jag skulle ge mig iväg. Jag klev av hästen och tänkte att han kanske ville prata lite. Då rusade galningen ut ur huset och siktade mot mig med en hagelbrakare. Jag hann bara tänka "Vad är det som händer?", sedan sköt han mig i bröstet så jag dog på fläcken. Riktigt WTF moment!

Jag spawnade en bit bort och red tillbaka till huset men då var det tomt. Jag länsade stället och red vidare.

Senare någon gång så råkade jag befinna mig i samma trakter. Jag passade på och red förbi huset och då var galningen tillbaka och han var precis lika våldsam som förra gången. Men den här gången var det jag som var först med hagelbrakaren.

Är du säker på att det är samma stuga och gubbe. Påminner nämligen om en annan eremit? Längre norrut.

Den gubben har en halv kartbit gömd i huset.

No trespassers står det på grinden också.

Medlem

@Över45: finns det en till konstig gubbe? Haha, då har jag blandat ihop dem!

Det stämmer, det var han i norr som jag stötte på förut. Jag har nog inte hittat den andra gubben ännu i så fall. Kul! Nu vet jag lite vad som väntar också. Jag kan låtsas att jag hört lite rykten på en saloon.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra text! Den skulle passa klockrent i Saint Denis Times Tribune.

Nedan en tidningsbild men det är bäst att jag lägger den i spoilertagg för jag såg att det finns en nyhet där som är direkt kopplat till något som hänt i början av kapitel 4.

Apropå det, jag har försökt samla på mig tidningar i Saint Denis och andra ställen, men det är lite knepigt för tidningsförsäljaren verkar vara svår att få tag på.

De där "tidningspojkarna" ignorerar en ju om ingen ny tidning kommit ut. Ibland i början blev jag nästan förbannad för de var så arroganta😁.

I Saint Denis finns det väl en tidningskiosk vid stationen har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: finns det en till konstig gubbe? Haha, då har jag blandat ihop dem!

Det stämmer, det var han i norr som jag stötte på förut. Jag har nog inte hittat den andra gubben ännu i så fall. Kul! Nu vet jag lite vad som väntar också. Jag kan låtsas att jag hört lite rykten på en saloon.

I detta spel finns det massor med underliga personer. 😁

Medlem

Har ni sett den här? Red dead humor. Bankrånsdelen fick mej att skratta högt. 😀
https://youtu.be/eRWdv5asDlA

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Bra text! Den skulle passa klockrent i Saint Denis Times Tribune.

Nedan en tidningsbild men det är bäst att jag lägger den i spoilertagg för jag såg att det finns en nyhet där som är direkt kopplat till något som hänt i början av kapitel 4.

Apropå det, jag har försökt samla på mig tidningar i Saint Denis och andra ställen, men det är lite knepigt för tidningsförsäljaren verkar vara svår att få tag på.

Hehe

Ja, jag tror att tidningsförsäljarna bara säljer på vissa tidpunkter. Börjat samla på mig lite tidningar också, det är tur att det går att köpa back-issues. Kul att läsa och se vad som hänt runtomkring, mycket "lore" om man säger så.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

I detta spel finns det massor med underliga personer. 😁

Haha ja det är nog en underdrift. Träffade på en stolle som bodde i ett träd, där han var kung i skogen...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tappade du alla pengar eller?

Tappade lite pengar, hade typ 0 i hälsa, stamina och deadeye. Vacklade extra hjulbent med minnen av en äcklig gubbe som kallade mig "My Little pet".
Hualigen. Skjut först och fråga sen gäller i det området.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leon_:

Tappade lite pengar, hade typ 0 i hälsa, stamina och deadeye. Vacklade extra hjulbent med minnen av en äcklig gubbe som kallade mig "My Little pet".
Hualigen. Skjut först och fråga sen gäller i det området.

Haha, "squeal like a pig!"


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

De där "tidningspojkarna" ignorerar en ju om ingen ny tidning kommit ut. Ibland i början blev jag nästan förbannad för de var så arroganta😁.

I Saint Denis finns det väl en tidningskiosk vid stationen har jag för mig.

Ja det stämmer bra. Och kul sammanträffande! För jag var precis förbi tidningskillen där och nu hade han ett nytt ex till salu.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, "squeal like a pig!"

En banjospelare (som anknyter till samma sak) finns ju i den lilla underliga byn söder om Elysian pool östra sidan längs Kamassa river. (inte Nordkap😜)

Medlem

Nu har jag hittat första uppdraget som jag faktiskt tycker är så tråkigt så att jag inte kommer att göra det. Möjligen om det finns kvar efter att man klarat av storyn.. Uppdraget heter "Duchesses and Other Animals" och går ut på att samla diverse blommor och fåglar. Många sådana. Blommorna är ju iallafall stilla. Fåglarna är sjukt dryga att först och främst hitta..
Ska nog köra på nu i kapitel 4. Tycker att Dutch börjar göra sjukt dåliga val och är allmänt dryg.

Avstängd
Skrivet av Leon_:

Nu har jag hittat första uppdraget som jag faktiskt tycker är så tråkigt så att jag inte kommer att göra det. Möjligen om det finns kvar efter att man klarat av storyn.. Uppdraget heter "Duchesses and Other Animals" och går ut på att samla diverse blommor och fåglar. Många sådana. Blommorna är ju iallafall stilla. Fåglarna är sjukt dryga att först och främst hitta..
Ska nog köra på nu i kapitel 4. Tycker att Dutch börjar göra sjukt dåliga val och är allmänt dryg.

Jo det uppdraget har jag inte ens gjort, hatar sådant.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

En banjospelare (som anknyter till samma sak) finns ju i den lilla underliga byn söder om Elysian pool östra sidan längs Kamassa river. (inte Nordkap😜)

Trevligt! Det är gott om hillbillies i de där trakterna...haha.

Skrivet av Leon_:

Nu har jag hittat första uppdraget som jag faktiskt tycker är så tråkigt så att jag inte kommer att göra det. Möjligen om det finns kvar efter att man klarat av storyn.. Uppdraget heter "Duchesses and Other Animals" och går ut på att samla diverse blommor och fåglar. Många sådana. Blommorna är ju iallafall stilla. Fåglarna är sjukt dryga att först och främst hitta..
Ska nog köra på nu i kapitel 4. Tycker att Dutch börjar göra sjukt dåliga val och är allmänt dryg.

Ja, "Duchesses and other Animals" är ett sådant där specialuppdrag som man bara gör om man går för 100% / Best in the West-achievement. Finns ett till som man plockar upp via posters på tågstationer där man ska jaga perfekta smådjur och posta kadavren till uppdragsgivaren. Riktigt grindiga saker.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Nu har jag hittat första uppdraget som jag faktiskt tycker är så tråkigt så att jag inte kommer att göra det. Möjligen om det finns kvar efter att man klarat av storyn.. Uppdraget heter "Duchesses and Other Animals" och går ut på att samla diverse blommor och fåglar. Många sådana. Blommorna är ju iallafall stilla. Fåglarna är sjukt dryga att först och främst hitta..
Ska nog köra på nu i kapitel 4. Tycker att Dutch börjar göra sjukt dåliga val och är allmänt dryg.

Samma här, hoppade det jag också. Blev trött bara av tanken att leta fåglar.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Samma här, hoppade det jag också. Blev trött bara av tanken att leta fåglar.

Håller med. Det ser tröttsamt ut bara att titta på en video när någon annan fixar det...

Första youtube-kommentaren listar tidpunkterna på allt som samlas in. En lista på över 100 saker. Blommor, fjädrar och ägg...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Håller med. Det ser tröttsamt ut bara att titta på en video när någon annan fixar det...

https://www.youtube.com/watch?v=KoKiQ8Ffyw0

Första youtube-kommentaren listar tidpunkterna på allt som samlas in. En lista på över 100 saker. Blommor, fjädrar och ägg...

Det där Best in the West-achievement ser allt mer avlägset ut...


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är kanske en främmande "fågel" här men det bjuder jag på
Är en 58-årig quinna som egentligen bara har en last i livet och det är att spela tv-spel och detta har jag sysslat med i säkert mer än 15 år - först dock i form av PC-spel men numera playstation. Köpte ps 4 nyligen och nu ska det spelas RDR2!
Ser fram emot tips och tricks men vill helst inte spoilas för mycket så bra att man kan välja.
Min dotter som är 29 år har samma "last" - kan det vara så att det ligger i generna ha ha
Tack för mig för ögonblicket...nu är kaffet nere, spelet installerat och ska startas! Blir en härlig söndag med mycket nacksmärtor

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Jag är kanske en främmande "fågel" här men det bjuder jag på
Är en 58-årig quinna som egentligen bara har en last i livet och det är att spela tv-spel och detta har jag sysslat med i säkert mer än 15 år - först dock i form av PC-spel men numera playstation. Köpte ps 4 nyligen och nu ska det spelas RDR2!
Ser fram emot tips och tricks men vill helst inte spoilas för mycket så bra att man kan välja.
Min dotter som är 29 år har samma "last" - kan det vara så att det ligger i generna ha ha
Tack för mig för ögonblicket...nu är kaffet nere, spelet installerat och ska startas! Blir en härlig söndag med mycket nacksmärtor

Det är måndag idag men välkommen.

Svårt att säga några specifika tips och trix men bara du frågar i tråden om du undrar över något.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Här har vi förresten en som spelar spelet riktigt grundligt.

https://spela.aftonbladet.se/2018/12/del-2-sa-blev-min-bror-b...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl:
Ha ha ...ja visst är det måndag! Har semester så vart lite vilsen

Avstängd

@Mortaigne Har du kört klart epilogerna ännu?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@breahl:
Ha ha ...ja visst är det måndag! Har semester så vart lite vilsen

Tack!! För att ni (du och din dotter) finns och vågar delta här i tråden. Jag skrev långt tillbaka i denna speltråd om just att jag hoppas att det finns kvinnor som spelar detta utmärkta spel. Ett tips spela långsamt titta dig omkring i alla områden ordentligt. Det finns massor, massor med underliga personer och hemligheter i detta spel. Så gör inte bara de "gula" uppdragen. Stor lycka till! Det finns ju otroligt mycket att läsa om spelet här. Så orkar du titta tillbaka i "tråden" hittar du massor intressant. Annars finns det många som snabbt ser ett inlägg och frågor. Här i gemenskapen.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Samma här, hoppade det jag också. Blev trött bara av tanken att leta fåglar.

Har inte heller intresserat mig även blommor. Man hittar dock underliga orkidéer på träd ibland. En underlig sak är att man ofta kan hitta döda småfåglar liggande lite här och där. Har funderat över det.

Medlem
Skrivet av Över45:

Har inte heller intresserat mig även blommor. Man hittar dock underliga orkidéer på träd ibland. En underlig sak är att man ofta kan hitta döda småfåglar liggande lite här och där. Har funderat över det.

Ja småfåglar dödar man bäst med ansiktet i full galopp. 😉

Medlem
Skrivet av Nemo:

Samma här! Jag klurade ut det hela på egen hand. Kändes extra skoj att fixa det utan någon guide för den "jakten" var lite klurig.

jag har hittat mördaren >:D


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

@Mortaigne Har du kört klart epilogerna ännu?

Japp, är helt klar med story-grejerna.

Skrivet av Leffe76:

Ja småfåglar dödar man bäst med ansiktet i full galopp. 😉

Haha, första gången man krockar med en kalkon...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Japp, är helt klar med story-grejerna.

Haha, första gången man krockar med en kalkon...

Hämtat Michas och Otis Millers Pistoler?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Ja småfåglar dödar man bäst med ansiktet i full galopp. 😉

Aha! Ja det kan ju vara en förklaring.😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Hämtat Michas och Otis Millers Pistoler?

Ooh, nej. Kan man göra det? Vart ligger de?


signatur

Jump in.

Skriv svar