Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Skulle bli uppåt 35- i morgon.

Avstängd

Tydligen kan man besöka blackwater och områdena där nere med Arthur om man glitchar sig in, vet dock inte om det funkar nu, detta var 21:a november.

https://www.youtube.com/watch?v=BhiDGc-N8C8


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

Haha denna var kul!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

😀 Snyggt gjord också. Det är finns många som gillar karaktärerna och roliga stämningen det oftast är i spelet. Verkar det som. Bra manus med andra ord. 🙂

Medlem
Skrivet av breahl:

Tydligen kan man besöka blackwater och områdena där nere med Arthur om man glitchar sig in, vet dock inte om det funkar nu, detta var 21:a november.

https://www.youtube.com/watch?v=BhiDGc-N8C8

Ok. Jag jobbade ju hårt för det ett tag.

Lite annat. Har upptäckt tjusningen med exploderande kulor. Har inte skjutit alla legendary förut. Med explosiva ammon blir det riktigt kul. Det viktiga är ju bara att ha mycket djurfett. Vildsvin finns det ju gott om i vissa områden. 😀

Medlem

shit va chapter 4 gick snabbt, lr ere bara jag som är väck 3an levde jag i flera veckor kändes det som (och var säkert)


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

shit va chapter 4 gick snabbt, lr ere bara jag som är väck 3an levde jag i flera veckor kändes det som (och var säkert)

5:an går ännu snabbare, men sen 6:an kommer det nya sidoquests så där kan du softa lite igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ok. Jag jobbade ju hårt för det ett tag.

Lite annat. Har upptäckt tjusningen med exploderande kulor. Har inte skjutit alla legendary förut. Med explosiva ammon blir det riktigt kul. Det viktiga är ju bara att ha mycket djurfett. Vildsvin finns det ju gott om i vissa områden. 😀

Min beväpning vid jakt av Legendary animals består numer av pilbåge med dynamitpilar. Rambo-style! Uppgraderade min beväpning efter att ha slutat som lunch några gånger vid jakt av Legendary Alligator...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Min beväpning vid jakt av Legendary animals består numer av pilbåge med dynamitpilar. Rambo-style! Uppgraderade min beväpning efter att ha slutat som lunch några gånger vid jakt av Legendary Alligator...

Jag har inte hittat den jäveln än. Hittar inte där spåret ska börja, råkade bara ut för den där kärringen som gråter på natten där.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har inte hittat den jäveln än. Hittar inte där spåret ska börja, råkade bara ut för den där kärringen som gråter på natten där.

Haha ja det är ett intressant ställe att vandra runt på... ALLT vill döda dig.

Om du går till den övergivna byn så börjar spåret strax väster om om den på andra sidan vattnet.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja det är ett intressant ställe att vandra runt på... ALLT vill döda dig.

Om du går till den övergivna byn så börjar spåret strax väster om om den på andra sidan vattnet.

Jag har varit på fel sida och kollat då tror jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja det är ett intressant ställe att vandra runt på... ALLT vill döda dig.

Apropå allt vill döda dig, jag såg den här på nätet...

"I just wanted to play a game of poker"

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Apropå allt vill döda dig, jag såg den här på nätet...

"I just wanted to play a game of poker"

https://preview.redd.it/w4fetj110g421.jpg?width=960&crop=smar...

Hahaha sjukt, jo men när man blir wanted så spawnar det poliser jävlar överallt. Lite overkligt kan jag tycka då det inte gjorde det på riktiga vilda västern men dom vill väl att det ska vara någon utmaning i spelet.

Sköts någon i ett pokerspel där så kom en sheriff och utredde det säkerligen men inte mer än det.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: The St. Denis Massacre. In what started out as a quiet game of cards, a gunslinger went on a murderous rampage when confronted by the authorities. The slaughter finally ended when the outlaw stopped for a photo shoot and was gunned down by our citys' finest moments later.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja det är ett intressant ställe att vandra runt på... ALLT vill döda dig.

Om du går till den övergivna byn så börjar spåret strax väster om om den på andra sidan vattnet.

Apropå träsket och att allt vill döda dig; Har ni träffat på herren som bor ensam i en stuga och undrar om man vill bli vän med honom? Han är ju snäll och bjuder in till mat... Jag tyckte han uppträdde märkligt så jag hade bössan framme när jag hängde med in. Hjälpte föga.. Har försökt få tag på honom igen, men inte lyckats.

Avstängd
Skrivet av Leon_:

Apropå träsket och att allt vill döda dig; Har ni träffat på herren som bor ensam i en stuga och undrar om man vill bli vän med honom? Han är ju snäll och bjuder in till mat... Jag tyckte han uppträdde märkligt så jag hade bössan framme när jag hängde med in. Hjälpte föga.. Har försökt få tag på honom igen, men inte lyckats.

Tappade du alla pengar eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Riktigt intressant video där man får veta mer om Michas bakgrund och Blackwater heisten. Fast det är spoilers i den med.

https://www.youtube.com/watch?v=09soMoA_VEU


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Apropå träsket och att allt vill döda dig; Har ni träffat på herren som bor ensam i en stuga och undrar om man vill bli vän med honom? Han är ju snäll och bjuder in till mat... Jag tyckte han uppträdde märkligt så jag hade bössan framme när jag hängde med in. Hjälpte föga.. Har försökt få tag på honom igen, men inte lyckats.

jag sparade lyckligtvis innan, haha, man blir fångad å blackoutad, vaknar i skogen med lite brist på varor å stålar. mer vet jag inte, men har senare lyckats trigga dit honom igen 1 gång och då fick han en kula i pannan omedelbart


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

jag sparade lyckligtvis innan, haha, man blir fångad å blackoutad, vaknar i skogen med lite brist på varor å stålar. mer vet jag inte, men har senare lyckats trigga dit honom igen 1 gång och då fick han en kula i pannan omedelbart

Jo gjorde jag med och laddade om direkt, därför jag undrade vad som hände haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Apropå träsket och att allt vill döda dig; Har ni träffat på herren som bor ensam i en stuga och undrar om man vill bli vän med honom? Han är ju snäll och bjuder in till mat... Jag tyckte han uppträdde märkligt så jag hade bössan framme när jag hängde med in. Hjälpte föga.. Har försökt få tag på honom igen, men inte lyckats.

Jag har svaga minnen av händelsen😉. Nja, jag kommer ihåg att det hände mig för ganska länge sen när jag var lite ny i spelet.
Jag har tröttnat på de där som lurar en med "hängda lik". Det känns inte som någon belöning att döda dem längre. Så nu när jag ser en hängd i deras område rider jag ordentligt "runt" området.

Har utan att fuska (kolla på guide) nu hittat de lemlästade kropparna. Så jag kan gå på psykopatjakt. Efter den fullständiga kartan. Lite stolt iaf ☺

Avstängd

Undra hur många sidor denna tråd blir, tänk när det kommer till PC haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Undra hur många sidor denna tråd blir, tänk när det kommer till PC haha.

Vi är nog en del som inte börjat spela än heller. Jag väntar exempelvis på att tomten ska leverera ett one x till mina barn så jag kan boka upp konsolen kvällstid

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag har svaga minnen av händelsen😉. Nja, jag kommer ihåg att det hände mig för ganska länge sen när jag var lite ny i spelet.
Jag har tröttnat på de där som lurar en med "hängda lik". Det känns inte som någon belöning att döda dem längre. Så nu när jag ser en hängd i deras område rider jag ordentligt "runt" området.

Har utan att fuska (kolla på guide) nu hittat de lemlästade kropparna. Så jag kan gå på psykopatjakt. Efter den fullständiga kartan. Lite stolt iaf ☺

HItta saker själv är väldigt tillfredsställande! Jag har inte hittat seriemördaren än dock. Blir free-roaming nu igen dock så jag hoppas att det dyker upp.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av saigon:

Vi är nog en del som inte börjat spela än heller. Jag väntar exempelvis på att tomten ska leverera ett one x till mina barn så jag kan boka upp konsolen kvällstid

Vilken fantastisk jul du har framför dig!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

HItta saker själv är väldigt tillfredsställande! Jag har inte hittat seriemördaren än dock. Blir free-roaming nu igen dock så jag hoppas att det dyker upp.

Han hittade man ju på en kvart, med guide.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Nu är jag klar med allt story-content inkl. epilog. Kan alltså med säkerhet fastställa att Red Dead Redemption 2 inte bara är årets spel, det är årtiondets spel.

En helt makalös prestation av Rockstar. Vilken jäkla resa! Arthur Morgan måste vara en av de bästa karaktärerna jag spelat.

Det är något speciellt med RDR2 som resonerade ordentligt med mig på ett sätt som spel har svårt att göra, luttrad spelveteran som jag är. Jag blev insugen i världen, emotionellt engagerad i karaktärer och kände (och känner fortfarande) en spellust som inte dyker upp lika ofta längre.
Det "ospeliga" med relativt ikonfria kartor, inga jäkla HP-bars eller andra siffror/tecken/info/bös i spelvärlden kändes fantastiskt befriande. Det långsamma, eftertänksamma tempot som borde vara frustrerande bidrar också enormt till känslan av inlevelse. Uppepå det en visuell presentation med fantastisk grafik och en levande värld. Musik som ger gåshud... Röster och dialoger som känns naturliga. Listan goes on and on... Red Dead Redemption 2 är ett mästerverk.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Har ni träffat på herren som bor ensam i en stuga och undrar om man vill bli vän med honom? Han är ju snäll och bjuder in till mat...

Skumt, mig bjöd han inte på någonting. När jag kom fram till huset så hörde jag bara en arg galning som skrek att jag skulle ge mig iväg. Jag klev av hästen och tänkte att han kanske ville prata lite. Då rusade galningen ut ur huset och siktade mot mig med en hagelbrakare. Jag hann bara tänka "Vad är det som händer?", sedan sköt han mig i bröstet så jag dog på fläcken. Riktigt WTF moment!

Jag spawnade en bit bort och red tillbaka till huset men då var det tomt. Jag länsade stället och red vidare.

Senare någon gång så råkade jag befinna mig i samma trakter. Jag passade på och red förbi huset och då var galningen tillbaka och han var precis lika våldsam som förra gången. Men den här gången var det jag som var först med hagelbrakaren.

Medlem
Skrivet av Över45:

Har utan att fuska (kolla på guide) nu hittat de lemlästade kropparna. Så jag kan gå på psykopatjakt. Efter den fullständiga kartan. Lite stolt iaf ☺

Samma här! Jag klurade ut det hela på egen hand. Kändes extra skoj att fixa det utan någon guide för den "jakten" var lite klurig.

Medlem
Skrivet av breahl:

Han hittade man ju på en kvart, med guide.

Ha ha ha! Jag känner mig stolt för att jag ville ha det lite klurigt. Andra tycker det är kul spel med hjälp av guide. Man kan ju variera svårighetsgraden mycket i spelet. Man kan ju alltid försvåra eldstrider också. Skippar man mediciner och deadeye och ändrar i inställningar för att sikta. Så kan man ju göra det mesta svårare. Så att säga att det är för lätt och Arthur överlever allt är bara för att man inte bemödat sig och se över vad som går att ändra. ☺

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: The St. Denis Massacre. In what started out as a quiet game of cards, a gunslinger went on a murderous rampage when confronted by the authorities. The slaughter finally ended when the outlaw stopped for a photo shoot and was gunned down by our citys' finest moments later.

Bra text! Den skulle passa klockrent i Saint Denis Times Tribune.

Nedan en tidningsbild men det är bäst att jag lägger den i spoilertagg för jag såg att det finns en nyhet där som är direkt kopplat till något som hänt i början av kapitel 4.

Apropå det, jag har försökt samla på mig tidningar i Saint Denis och andra ställen, men det är lite knepigt för tidningsförsäljaren verkar vara svår att få tag på.

Skriv svar