Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Paiden:

Vad gäller speciella sadlar som man kan fixa från Trappern så är jag osäker (har inte skaffat någon därifrån ännu) men eventuellt så ger de inte boosts som vanliga sadlar gör, en trade-off för att få använda en unik look antar jag. Kan dock ha fel.

Jo, de ska också ge boost. Vet inte om det gäller alla sadlar hos trappern men några har det åtminstone.

Till exempel Alligator Skin Ranch Cutter Saddle som man skaffar hos trappern för 1 Perfect Alligator Skin, den har helt okej boost.

Medlem
Skrivet av Paiden:

Sadlar påverkar för övrigt stats, de förbättrar (i olika grad) Core Drain Rate för HP och stamina samt ökar Stamina regen rate. Stigbyglar ökar Speed och Acceleration (dock inte de billigaste varianterna) och reducerar Stamina Drain Rate. Sadelväskor påverkar inte helt oväntat storage capacity. Sadelhorn, filtar och sovsäck är endast kosmetiskt såvitt jag sett.

Vad gäller speciella sadlar som man kan fixa från Trappern så är jag osäker (har inte skaffat någon därifrån ännu) men eventuellt så ger de inte boosts som vanliga sadlar gör, en trade-off för att få använda en unik look antar jag. Kan dock ha fel.

Ja se det var väl det jag visste! Vet att jag läst det någonstans men kommer aldrig ihåg var jag varit någonstans på Google

Medlem

nån mer som är explorer lvl 10 då?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jo, de ska också ge boost. Vet inte om det gäller alla sadlar hos trappern men några har det åtminstone.

Till exempel Alligator Skin Ranch Cutter Saddle som man skaffar hos trappern för 1 Perfect Alligator Skin, den har helt okej boost.

ja den har jag kört nästan hela spelet ser bra ut även


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jo, de ska också ge boost. Vet inte om det gäller alla sadlar hos trappern men några har det åtminstone.

Till exempel Alligator Skin Ranch Cutter Saddle som man skaffar hos trappern för 1 Perfect Alligator Skin, den har helt okej boost.

Ah, intressant. Enligt länken så ska den ju tom ge bättre boosts än de bästa vanliga sadlarna. Det jag dock reagerar på är att det står att man inte kan customize'a stigbyglar eller sadelhorn om man använder sadeln. Sistnämnda är ju fine men om man inte kan ha custom stigbyglar... försvinner då ev. speed och accel. boosts? Eller ger sadeln +2 till bägge ändå, trots att det inte nämns bland statsen på den sidan?


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Paiden:

Sadlar påverkar för övrigt stats, de förbättrar (i olika grad) Core Drain Rate för HP och stamina samt ökar Stamina regen rate. Stigbyglar ökar Speed och Acceleration (dock inte de billigaste varianterna) och reducerar Stamina Drain Rate. Sadelväskor påverkar inte helt oväntat storage capacity. Sadelhorn, filtar och sovsäck är endast kosmetiskt såvitt jag sett.

Vad gäller speciella sadlar som man kan fixa från Trappern så är jag osäker (har inte skaffat någon därifrån ännu) men eventuellt så ger de inte boosts som vanliga sadlar gör, en trade-off för att få använda en unik look antar jag. Kan dock ha fel.

Skrivet av Nemo:

Jo, de ska också ge boost. Vet inte om det gäller alla sadlar hos trappern men några har det åtminstone.

Till exempel Alligator Skin Ranch Cutter Saddle som man skaffar hos trappern för 1 Perfect Alligator Skin, den har helt okej boost.

Skrivet av Paiden:

Ah, intressant. Enligt länken så ska den ju tom ge bättre boosts än de bästa vanliga sadlarna. Det jag dock reagerar på är att det står att man inte kan customize'a stigbyglar eller sadelhorn om man använder sadeln. Sistnämnda är ju fine men om man inte kan ha custom stigbyglar... försvinner då ev. speed och accel. boosts? Eller ger sadeln +2 till bägge ändå, trots att det inte nämns bland statsen på den sidan?

What!? Hur fan har jag missat det? Jag var helt övertygad om att sadlar inte gav något. Var står de statsen? Fränt!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Haha, alltid kul när man upptäcker okända bonusar!

Om man tittar på sadlarna i stallet så visas även bonusar, t ex alligatorskinnsadeln:

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Mortaigne: Haha, alltid kul när man upptäcker okända bonusar!

Om man tittar på sadlarna i stallet så visas även bonusar, t ex alligatorskinnsadeln:

Jaha. Ytterligare saker att göra. 😁 Det börjar kännas som Pokemon, MÅSTE hitta allt.😵

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jaha. Ytterligare saker att göra. 😁 Det börjar kännas som Pokemon, MÅSTE hitta allt.😵

Haha ja...gotta catch 'em all!

Försöker övertala mig själv om att inte ge mig på Best in the West över julen...Men jag är sugen, måste vara någon masochistisk grej jag har. Hjälp!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Ja men the grind is real.. Nu letar jag efter en jäkla hackspett.


signatur

Jump in.

Medlem

Herregud vad "svitt i päran" (på ren skånska) man blir av detta spel! Lyckades på något vis klanta till mig och blev av med den fina vita arabhästen. Tog mitt fullblod (Thorougbreed) och gav mig av med värsta vinterrocken på mig till samma ställe jag fångat den första. Förhoppningen var att det skulle finnas en till likadan---och ja då! Där var den! Vit som snö, nervös och vacker
Fångade in den och tämjde den och la sedan min sadel på den i stället och visslade på fullblodet. Började resan tillbaka till värmen när 3 stora stygga vargar började jaga oss. Vände mig så klart om och började mejja ner dem vilket inte var så svårt men mitt lösa fullblod blev så rädd för vargarna att han sprang rakt ut i en halvt istäckt sjö. Jag visslade och visslade men tydligen var iskanten för hal och hög så han bara kämpade och kämpade med frambenen och kom inte upp. I full panik "galoppade" jag runt sjön för att komma till iskanten på andra sidan - kastade lassot om den stackaren och försökte med arabens hjälp dra upp fullblodet. Det gick inte -den kom inte upp!
Då styrde jag araben ner i sjön och tog mig upp på andra sidan och drog på så sätt den andra hästen med mig till ett ställe där det inte var en hög iskant och den KOM upp till slut!! Phiiiiuuu! Jag trodde jag skulle förlora mitt fina snabba fullblod som jag haft ett bra tag. Nu tar jag en paus för känner mig rent slut i knoppen och har ont i tummarna ha ha ha

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Herregud vad "svitt i päran" (på ren skånska) man blir av detta spel! Lyckades på något vis klanta till mig och blev av med den fina vita arabhästen. Tog mitt fullblod (Thorougbreed) och gav mig av med värsta vinterrocken på mig till samma ställe jag fångat den första. Förhoppningen var att det skulle finnas en till likadan---och ja då! Där var den! Vit som snö, nervös och vacker
Fångade in den och tämjde den och la sedan min sadel på den i stället och visslade på fullblodet. Började resan tillbaka till värmen när 3 stora stygga vargar började jaga oss. Vände mig så klart om och började mejja ner dem vilket inte var så svårt men mitt lösa fullblod blev så rädd för vargarna att han sprang rakt ut i en halvt istäckt sjö. Jag visslade och visslade men tydligen var iskanten för hal och hög så han bara kämpade och kämpade med frambenen och kom inte upp. I full panik "galoppade" jag runt sjön för att komma till iskanten på andra sidan - kastade lassot om den stackaren och försökte med arabens hjälp dra upp fullblodet. Det gick inte -den kom inte upp!
Då styrde jag araben ner i sjön och tog mig upp på andra sidan och drog på så sätt den andra hästen med mig till ett ställe där det inte var en hög iskant och den KOM upp till slut!! Phiiiiuuu! Jag trodde jag skulle förlora mitt fina snabba fullblod som jag haft ett bra tag. Nu tar jag en paus för känner mig rent slut i knoppen och har ont i tummarna ha ha ha

Haha ha ja är det inte ett underbart spel! När man sliter så hårt för "låtsas hästar".😁

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nån mer som är explorer lvl 10 då?

Ja det var det jag var! Adventurer vet jag inte ens om det finns. Haha 😁

Ambassadör
Xbox

@Bellafjella: Fantastiskt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Riktigt fina vyer i red dead 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det kommer en singleplayer dlc i början av 2019 med enligt denna video. Se inte den om ni inte klarat spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=pq7PX4rvaoM

Undra om man får spela som Jack Marston i den.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Haha ha ja är det inte ett underbart spel! När man sliter så hårt för "låtsas hästar".😁

Eller hur!!??? Jag kände banne mig samma panik som när vår pålle i verkliga livet hade rullat fast i sin box och inte kunde ta sig upp!
Jag kommer gråta blod när detta spel är färdigspelat!

Avstängd

Måste ha tre perfect ram pelts, men hittar fan inga. Har letat i bergen där det är ram märke till och med!

For upp till svalbard, av 10 st så var 3 perfect. Hittade även ett ihjälfruset par som hade en karta. Inte kollat vart den leder ännu dock.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det kommer en singleplayer dlc i början av 2019 med enligt denna video. Se inte den om ni inte klarat spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=pq7PX4rvaoM

Tack för spoilervarningen!

Grymt kul att det kommer dlc! Jag blir nog klar med storyn inom några dar så jag får ta en titt på videon efter det.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Tack för spoilervarningen!

Grymt kul att det kommer dlc! Jag blir nog klar med storyn inom några dar så jag får ta en titt på videon efter det.

Jag tror inte online är så givande för deras del. Visst finns det idioter som handlar för pengar där men tror dom tjänar mer på expansioner. Jag har testat online lite men blev inte imponerad, har mycket roligare i singleplayer.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det ryktas även att det ska komma en remake på RDR 1 i RDR2, blir förvånad om det gör de men vore grymt då jag inte spelat ettan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Måste ha tre perfect ram pelts, men hittar fan inga. Har letat i bergen där det är ram märke till och med!

For upp till svalbard, av 10 st så var 3 perfect. Hittade även ett ihjälfruset par som hade en karta. Inte kollat vart den leder ännu dock.

Intressant med kartan!

Aprop djur, pumor verkar också vara snudd på omöjliga att hitta.

Jag försöker fixa en master hunter challenge just nu, "Kill 5 cougars with your bow, then skin them". Har hittills lyckats hitta och skjuta 1 puma med bågen, sedan har jag letat och letat men inte sett till några fler. Tills igår...

Jag var ute och red nordväst om Annesburg när jag hörde en puma ryta till. Tittade bakåt och jajamensan, det var en puma som sprang mot mig och hästen.

Hästen blev skiträdd och stegrade så jag trillade av och landade i gräset. I nästa sekund blev jag manglad av puman. Lyckades överleva första attacken men puman anföll på nytt. Då slog jag på dead eye och försökte skjuta med pilbågen, men jag hann aldrig ens spänna bågen förrän puman var framme på nytt och bet ihjäl mig.

Kom-ihåg-lapp till mig själv: glöm pilbågen om puman är närmare än 10 meter!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Intressant med kartan!

Aprop djur, pumor verkar också vara snudd på omöjliga att hitta.

Jag försöker fixa en master hunter challenge just nu, "Kill 5 cougars with your bow, then skin them". Har hittills lyckats hitta och skjuta 1 puma med bågen, sedan har jag letat och letat men inte sett till några fler. Tills igår...

Jag var ute och red nordväst om Annesburg när jag hörde en puma ryta till. Tittade bakåt och jajamensan, det var en puma som sprang mot mig och hästen.

Hästen blev skiträdd och stegrade så jag trillade av och landade i gräset. I nästa sekund blev jag manglad av puman. Lyckades överleva första attacken men puman anföll på nytt. Då slog jag på dead eye och försökte skjuta med pilbågen, men jag hann aldrig ens spänna bågen förrän puman var framme på nytt och bet ihjäl mig.

Kom-ihåg-lapp till mig själv: glöm pilbågen om puman är närmare än 10 meter!

Dom där är ett otyg, håller på att ladda dosan nu och se fräcka fredag. Skulle inte förvåna mig om jag blir anfallen av en puma och blir av med alla skins på väg till trappern.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Mer story som DLC hade varit riktigt nice! Rockstar verkar dock inte gilla singleplayer-DLC dock så jag har inga stora förhoppningar. Men jag blir gärna överraskad!

Endgame-spoiler:

Skulle kunna tänka mig att ett DLC där man spelar som Sadie och bygger upp hennes bountyhunter-verksamhet skulle kunna fungera!


signatur

Jump in.

Medlem

@Nemo: Det var värre i 1:an för då fanns de fan överallt nästan. Smög sig på och slet upp buken på hästen och sen dödade den en själv eller så tog man död på den men stod där mitt ute i ingenstans utan häst. Fanns inget jag svor så mycket över än dom, inte ens över kontrollerna!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd

Jag och @mortaigne pratade lite löst om lite jul outfits. Nog borde det finnas kläder som ser ut som jul att köpa eller crafta? Gör eran bästa juloutfit och dra upp till svalbard där det är snö och campa, drick whisky, grilla. Lägg sedan ut här bilder och text om hur det var.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

FASEN vad kul om man kunnat spela co-op och sen hade alla i denna tråd gått ihop och gjort det.

Allt kostar väl i red dead online inklusive kläder så blir svårt att göra där.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag och @mortaigne pratade lite löst om lite jul outfits. Nog borde det finnas kläder som ser ut som jul att köpa eller crafta? Gör eran bästa juloutfit och dra upp till svalbard där det är snö och campa, drick whisky, grilla. Lägg sedan ut här bilder och text om hur det var.

Japp, detta skall göras någon gång under julen! Även outlaws firar jul...

Skrivet av breahl:

FASEN vad kul om man kunnat spela co-op och sen hade alla i denna tråd gått ihop och gjort det.

Allt kostar väl i red dead online inklusive kläder så blir svårt att göra där.

Ja, det hade varit en dröm med cross-play i en co-op version.


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle inte vara allt för svårt att göra i Online tror jag, du får en hygglig startkassa så om du bara inte slösar några pengar på uppgraderingar av häst eller vapen så borde man ha råd med lite nya kläder. Största problemet kan vara om just de kläderna man behövde var låsta bakom lvl's, lite osäker på om det var så eller inte även för kläder. Skulle pengarna inte räcka riktigt så kan man rätt fort fixa en slant till om man jobbar tillsammans. Dessutom finns det sätt att få en privat lobby, utan att kreti o pleti på servern kan störa, där man sen kan bjuda in crew och då har man hela världen för sig själv (förutsatt att man inte startar missions). Då kan man köra någon timmes intensiv jakt och sånt för att skrapa ihop cash.

T.ex. "lånar" man en eller ett par vagnar och sen åker man ut och förverkligar historien genom att utrota bufflarna, lämpar av hudarna i släpen och kör dem till slaktaren.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag och @mortaigne pratade lite löst om lite jul outfits. Nog borde det finnas kläder som ser ut som jul att köpa eller crafta? Gör eran bästa juloutfit och dra upp till svalbard där det är snö och campa, drick whisky, grilla. Lägg sedan ut här bilder och text om hur det var.

Kul idé!

Outfits med julkänsla ska väl gå att fixa. Mycket rött bara så är det ordnat liksom.

Kan man klä ut hästen också? Gärna i röda färger, hmm...

Man får väl ta en jakttur och sedan rida en stund med ett rådjurskadaver på hästen, då blir pållen också röd.

Skriv svar