Halloween-akuten: var köper man kostymer snabbt i EU?

Avstängd
Halloween-akuten: var köper man kostymer snabbt i EU?

Tjena! Jag ska på stor Halloween-fest 10 November 2018 och tänkte mig en gigantisk Pikachu Maskotkostym men problemet är att majoriteten av alla återförsäljare verkar ha långsam frakt + att den stannar ju i tullen ett okänt antal dagar för att den ej kommer inom EU.

Därför undrar jag vilka eventuella brittiska, franska eller tyska webbutiker det finns som säljer många olika exotiska kostymer inför Halloween? Gärna sådana som har moms inlagt i priserna på priset så det går igenom tullen omedelbart och inte fastnar på vägen till en.

Jag är redo på att gigantisk Pikachu maskotkostym troligen inte finns på lager hos de flesta återförsäljare inom EU (men länka gärna om ni hittat någon eller om någon här säljer en sådan dräkt eller känner någon som har en sådan dräkt så kan vi göra en snabb affär).

Då jag varken talar tillräcklig tyska eller franska så är det svårt att googla efter sådana inhemska webbutiker inom halloween-kostymer som ändå skickar inom EU. Någon som känner till en stor tysk eller fransk webbutik med exotiska halloween-kostymer får gärna länka. Kan använda mig av Google translate för att slutföra beställningen.

Jag är ute efter en mer exotisk kostym istället för klassiska halloween-dräkter. Vilka europeiska webbutiker rekommenderar ni som har exotiska kostymer på lager så det går snabbt att få dem hem till Sverige innan 10 Nov-18?

Tack på förhand! / AplAy.

EDIT: Alternativ exotisk dräkt är ju den där uppblåsbara dinosaurien men kan man förtära alkohol genom den utan att luften försvinner då?
EDIT2: Alternativ exotisk dräkt är en panda dräkt såsom denna: https://www.gumtree.com/p/mens-fancy-dress/full-size-adult-pa... (då skär jag bara hål vid munnen för förtäring av alkoholhaltig dryck)

1
Skriv svar