Red Dead Redemtion 2 Anekdoter. *spoliers*

Medlem
Red Dead Redemtion 2 Anekdoter. *spoliers*

Hej. Tänkte av vi kunde samla små korta anekdoter från Red Dead 2. Saker som vi upplever men som inte hör till något speciellt quest eller liknade. Utan saker som bara händer.

Så min historia börjar i Van Horn Trading post.

Stod vid fyren söder om staden och fiskade. Efter ett tag fångade jag världens största gädda och fick onda tankar direkt. Jag gick runt med den döda gäddan i staden och kasta den vid fötterna på folk. ja de blev lite pissiga och fråga vad fan jag höll på med. Till sist stilla mina onda begär och jag la fisken mitt på gatan.

Gick sedan till salongen för att ta en mat bit och tänkte. Ja här kan man väl hänga lite. Så jag satte mig ner i en ledig bord. Medans jag satt där såg jag en stor skäggig snubbe framför mig och han var inte glad. Kanske han var förbannad på mitt fisk skämt? Kanske? Han blev mer och mer förbannad på mig. Och jag reste på mig för att gå därifrån för avlägsna mig från platsen. Utan min vetskap hade min karaktär visst börja leka med sin kniv vid bordet och när jag reste mig höll jag kniven lite för hotfullt enligt skägg gubben. Han drog fram en shotgun och började skjuta. Jag såklart började kuta med halva stan efter mig. I allt kaos dog en person inne i salongen innan jag han ut genom dörren och jag sprang mot närmaste skog och tappade bort de som jagade mig.

Nu tänka jag. Happ en till bounty på mig och jag som bara ville ta det lite lugnt i salongen. Drog upp kartan och ser. Nej... Jag har ingen bounty. Se på fan tänkte jag. Att spelet håller koll på om det är du som är den utsatta eller inte tyckte jag var riktigt häftigt. Men folket i den staden är fortfarande pissiga på mig.

Hoppas det var en kul liten berättelse Dela med er av något ni stött på. Skulle vara kul.


signatur

Den som vet vet.

Skägg.
10 Chambers

Kul initiativ. Slängde in din berättelse i [spoiler][/spoiler] för säkerhetsskull.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Min historia börjar i Saint Denis, var mitt andra besök i den glamourösa moderna världen, vid ingången till stad hör jag en tiggare be mig om 50cent till föda, givmild som jag är mot främlingar så lägger jag pengarna i hans hatt. Går sedan runt hörnet där jag hör honom kalla mig för lättlurad och jag vämder genast på klacken för att gå tillbaka och konfrontera honom. Han far in mot ett hus bakom höga väggar, jag springer genast ikapp honom skrikandes och tiggaren börjar sedan att lägga benen på ryggen. Jag hinner ifatt honom och brottar ner honom, jag hotar honom men mannen kör sitt desperata försök i att prata bort sitt svindlande. Blodet pumpar och jag slår honom medvetslös, sedan skall jag ta tillbaka mina pengar men upptäcker att han redan har mer än vad jag gav honom. Mannen lämnas på någon annans tomt att städa upp efter min utåtagerande.

Jag bestämmer mig sedan att lugna nerverna med en kall pilsner i stadens lokala värdshus, många "kvinnoarbetare" försöker att sälja sin service till mig, men efter den kalla pilsnern så har jag bara ett mål i mina ögon, vid ett pokerbord sitter välklädda män i imponerande mustacher och spelar bort sina pengar. Jag väljer att sätta mig ner för ett parti poker och de småpratar medans jag inte riktigt verkar passa in med min nerlortade jacka efter slagsmålet med tiggaren, 2 ronder går inom pokern och på den 3e så går alla all-in innan korten på bordet visas. Jag som själv sitter med två damer på handen tänker att detta måste vara ett säkert kort och bestämmer att vara lika våghalsig som resten utav spelarna. 5 kort plockas fram de tre första visar sig inte vara någon dam med det fjärde kortet är, kaxigt så antar man att matchen är vunnen men det femte kortet visar sig vara ett ESS. Mannen mittemot mig tjuter av glädje och visar sina kort, klart som attan så visar det sig att han har två ess på handen och roffar åt sig alla pokerchipen.

Efter ronden så är det slut på det roliga och en med en grinig min så tar jag ett bad och tar sedan in på ett hotellrum för att sova bort min berusning.

Dagen därpå så predikar en man på gatan om hur den "vita rasen" är den enda rätta och rena rasen, han ger mig även en broschyr och börjar sedan att jämföra alla orena raser som apor och hästar. Jag känner själv att jag vill sätta honom på plats och berättar att jag har haft vänner som är allt från mörka, mexikaner och indianer som vänner. Mannen som predikar blir genast arg och det eskalerar snabbt till ett slagsmål på gatan, när han lyckas att knuffa bort mig så väljer han att fly och jakten börjar ner för gatorna in på ett industriområde, där många mörkhyade jobbar för en dålig lön. De ser på när jag lyckas springa ifatt den rasistiska mannen och slår honom medvetslös. Männen på området som ser på väljer bara att se mig ge igen mot hans rasistiska uttalande, utan att höja ett enda ögonbryn.

Jag tar på mig min hatt som föll av i närheten under jagandet, bestämmer mig för att jag har lessnat på denna stad och rider sedan iväg in i vildmarken.

Medlem

Det börjar med att jag hittar ett övergivet tåg, precis väster om Saint Denis. Jag ser det på avstånd och tänker att det är ett pågående tågrån. Rider dit, men nej, inte en människa på tåget, varken levande eller död. Precis bredvid loket står en diligens snyggt parkerad med två förspända hästar, även den tom på folk. Tänker först sno diligensen och tjäna lite pengar men bestämmer mig istället för att vara en snäll och hjälpsam människa och köra in tåget till Saint Denis. Hoppar in i loket och börjar rulla. Min stackars häst försöker förgäves hänga med men ger snart upp. Väl inne i Saint Denis blir helt plötsligt "homicide by train" ett vardagsnöje och totalt tre personer stryker med innan jag rullar ut genom Saint Denis norra förorter. Fortsätter norrut för att undslippa lagen, men drar ändå på mig en bounty för mitt olämpliga agerande med statens järnvägar. Kör vidare norrut ända till Van Horn trading post där jag snällt stannar precis över en järnvägskorsning så att en stackare på häst inte kommer ut ur staden. Väl inne i Van Horn inser jag att min häst står kvar utanför Saint Denis. Mitt på ljusa dagen och massor av folk på gatorna, så jag känner inte för att stjäla en häst och riskera trubbel. För att ta mig tillbaka använder jag för första och enda gången spelets fast travel funktion.

Medlem

@Earthscum: Jag var faktiskt med om något liknande igår vid den salonen, de är fan galna där jämfört med andra städer som säger "good day mr"..

I varje fall har jag två anekdoter som jag spoilar men väljer att skriva så man inte känner sig spoilad om något som händer långt fram i spelet.

Jag vandrar omkring lite i en stad och någon på gatan är fett otrevlig och jag svarar tillbaka otrevligt, då tänker fotgängaren såklart slå mig men väljer att "vända kinden till" och springer mot sheriffens hus som stod precis bredvid för jag trodde de skulle gripa honom faktiskt. Det gjorde dom inte så jag var tvungen att börja slå idioten som hängde efter mig och sherifferna blev inte så glada på mig och började vifta med pistolerna, slog även ned två av dom innan en annan sköt ihjäl mig...

New Austin

I en stad i New Austin (jag minns inte namnet i skrivande stund) är på ruinens brant när jag rider in, jag hör några skrika och ser tre banditer tjafsa med sheriffen och skjuter sedan honom. Jag återkommer till staden några dagar senare i spelet och då upplever jag faktiskt att det är ännu värre och folk sover i praktiken på gatan, tre banditer rider i full fart in i staden och börjar skjuta omkring sig och väljer att döda alla tre. Jag vet inte om det påverkar vad som händer i den lilla hålan men sheriffen finns inte kvar i alla fall.

Medlem

Tjena
Jag upptäckte att man kan hitta en svensk/dansk talande NPC vid Monzanita Post strax väster om Blackwater.

Jag gjorde detta i första delen av epilougen som Marston.

Jag har bild ifall ni vill veta hur han ser ut.
Jag tror jag fick ngt halvdant klipp på när han pratar och springer och skriker "Helvete heller" Och "Gud banne mig" och dylika fraser. Rätt rolig fakta.

Tyskar, Fransmän etc har nog de flesta stött på. Osäker om det finns fler skandinaver i den enorma värld RDR 2 utgör.

Efter lite vidare lirande, så har jag upptäckt att hela området runt Monazita Post innehåller norska ättlingar och invandrare som talar nån Norsk/Svensk blandning.

Man kan även hitta flera items med anknytning till Norge. Som t,ex Norskt tidningsutklipp m.m. Finns även att hitta i ena huset i Monazita Post.

Rolig fakta.

Over n Out
//
Zumo

Medlem

@zumo: Det där lät fantastiskt spännande! Det ska min fredakväll gå ut på.

Medlem

@zumo:

Jag var förbi där, det lät som danska men kunde varit holländska också, tror npc-kvinnan undrade vad fan jag gjorde i hennes hus! Hittade brevet men var kan man hitta de andra detaljerna? Hon snackade inte danska hela tiden men tror brevet var norska

Edit det är en norskt settlers
http://reddead.wikia.com/wiki/Manzanita_Post

1
Skriv svar