Till minne av Stan Lee – vilka Marvel-spel kommer du ihåg?

Robot
Till minne av Stan Lee – vilka Marvel-spel kommer du ihåg?

Serielegendaren gjorde stort avtryck också i spelvärlden.

#marvel, #spider-man, #stan-lee


ELF
Medlem

Det enda Marvelspelet jag kört är nog spajdermän till PS1.

RIP


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

De enda vettiga Marvel spelen som har gjorts måste vara Spider-Man spelen.
Spider-Man 2002 och 2018.

Sen har vi såklart det där Wolverine spelet som var baserad på film, den var helt okay för att vara ett filmlicens spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming

Nu har jag inte spelat överdrivet många spindelmannenspel men det som verkligen fastnat är det till megadrive. Med nostalgiglasögonen på var det riktigt bra. Tror dock inte det var det på riktigt

Medlem

Spider-Man 2 till PS2 var fantastiskt och drog upp nivån på såväl filmlicensspel som spel baserade på serietidningar. Man kan debattera att andra titlar har hunnit ifatt och förbi sedan dess men Spider-Man 2 kommer alltid vara speciellt för min del. Otrolig öppen värld som satte en standard på handling och uppdragsstruktur som följs än i dag med årets Spider-Man.

Talar man om mer underskattade titlar så var Raven Softwares ”X-Men Origins: Wolverine” otroligt bra, studions näst sista spel (före Singularity - också en pärla) innan Activision låste in dem i Call of Duty-fabriken på multiplayertjänst. Detta minns jag som ett av de bästa försöken att få spelmomenten från 16-bit-erans brawlers att fungera i 3D; Wolverine som karaktär var perfekt för ändamålet och Ravens känsla för detaljer gjorde upplevelsen fantastisk.

Slutligen vill jag slå ett slag för ”The Punisher” från 2005. En Max Payne-kopia som blandade otroligt våldsamma spelmoment med minnesvärda kartor och en riktigt trevlig berättelse. Det kanske inte var störst och bäst för sin tid men jag kommer alltid hålla det som en personlig favorit. Det är även ett lysande exempel på censur i Europa och Sverige, men det är ett annat ämne.

Medlem

Lego Marvel Super Heroes - roligt med inspirerad humor, med lillgrabben.

Medlem

Spider-man till Gameboy som jag älskade som liten. Men min stora kärlek var Spider-man: The Sinister Six som kom till PC 1996. Kommer inte ihåg ett skit, eftersom jag bara var 8 år, mer än att jag spelade det som en galning och fullkomligt älskade det.

Annars har jag inte kört några spel från Marvel, tycker det varit rätt dåligt med spel från deras sida. Däremot har jag kört en del från DC såklart Fanns något Superman till Arcade som jag hade hemma. Det hette nog to m Superman Arcade. Batman till Gameboy och även Arkham-serien.

Men inget kan mäta sig med Spindelmannen, och framförallt inte Sinister six-spelet. Nä, Stan Lee hade gärna fått leva 100 år till

Medlem

Många olika Spider-man spel, speciellt det nya till PS4 och Web of Shadows minns jag som jättebra. Marvel Ultimate Alliance 1 och 2 var riktigt kul också, samt Punisher spelet från 2005, briljant spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Superhjältar är verkligen inte min grej, men jag har ett bra gå-och-slå spel med Punisher på arkad-pcb. Så jag säger Capcoms Punisher från -93 till arkad.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Gillar/gillade många av de gamla Spider-Man och X-Men spelen till SNES/Mega Drive.

Medlem

Fy fan vad tragiskt!!! RIP


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Jag minns att jag recenserade Spider-Man: Shattered Dimensions för Nukem när det begav sig. Jag har för mig att jag gav spelet en 7:a av 10 så det spelet blåste väl inte sockorna av mig, men jag minns det som kul och stabilt. Jag tyckte att det var så synd att Activision efter det spelet bara klämde ut bleka kopior av det i snabb takt i stället för att låta studion bakom det (Beenox?) ta sin tid och göra en riktigt bra uppföljare som faktiskt kunde överträffa originalet. Det fanns så mycket potential där som slösades bort eftersom Activision ville ha ett nytt Spindelmannenspel varje år.

Sedan, som jag ser att många andra sagt, så var Raven Softwares Wolverine: Origins (eller vad det nu än hette) riktigt stabilt också. Ytterligare en studio vars talanger Activision slösade bort fullständigt. Suck.

KoP
Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Fy fan vad tragiskt!!! RIP

Tragiskt hur? Han var för bövelen 95 år gammal. 😂

Medlem

Fightingspelet Dr. Doom's Revenge till Commodore C64 var mäktigt! Antagligen skitdåligt men jag minns det inte så.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tragiskt hur? Han var för bövelen 95 år gammal. 😂

Vi blir alla olika berörda vid någons bortgång. Skratt-emoji känns lite onödigt i detta sammanhang.

Medlem

Marvel Heroes (ARPG/David Brevik) var ett av mina favoritspel genom tiderna. Saknar det spelet

Redaktör
Ponny

95 år är aktningsvärt men Stan Lee hade sådan energi att det kändes som om han kunde leva i 95 år till, så därför tycker jag det känns ledsamt. (Men på sätt och vis kommer han ju leva i tusentals år ytterligare tack vare alla hans gärningar.) Tack, Stan. Din tid var lång men du gjorde också mer av den än de flesta.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

"Tragiskt" är det ju inte, tragiskt innebär ju (sakligen) att ett sorgligt öde, en slags katastrof, har inträffat. Stan fick leva ett fullt, rikt, kärleksfullt och väldigt långt liv. Snarare fint om man ser till många andra kändisars borgång vi fått höra om de senaste åren.

Skrivet av anon_326400:

"Tragiskt" är det ju inte, tragiskt innebär ju (sakligen) att ett sorgligt öde, en slags katastrof, har inträffat. Stan fick leva ett fullt, rikt, kärleksfullt och väldigt långt liv. Snarare fint om man ser till många andra kändisars borgång vi fått höra om de senaste åren.

Beror väl lite på hur man definierar tragik i samband med någons död.

Om man väljer att enbart fokusera på den bortgångne själv, då är det förmodligen inte särskilt tragiskt att avlida i 95 års åldern efter ett bra liv. Om man däremot också väger in *saknad* i tragiken, så är det ju enormt tragiskt när någon går bort och saknas av miljoner människor.

Å andra sidan ,skulle man ju kunna hävda att det är ännu mer tragiskt när någon går bort och saknas av ingen alls. Det beror som sagt på hur man ser på tragik.

Inaktiv

Men framförallt fördelaktigt att vi inte definierar ords betydelse subjektivt.

Skrivet av anon_326400:

Men framförallt fördelaktigt att vi inte definierar ords betydelse subjektivt.

Fast nu är ju tragik just en subjektiv upplevelse. Det som är oerhört tragiskt för en person innebär bara en axelryckning från en annan person.

Skrivet av anon_326400:

ett sorgligt öde, en slags katastrof, har inträffat.

Om en person har försvunnit och man lider av saknad efter denna och önskade att han/hon fortfarande levde, så faller det ju väl in under just den tolkningen,

Medlem

Tyckte Deadpool (2013) var grymt kul. Många goa skratt första gången man körde igenom det. Inte lika många andra gången några år senare, men fortfarande ett underhållande spel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tragiskt hur? Han var för bövelen 95 år gammal. 😂

R.I.P Stan Lee

Vad är det för fel på dig vissa respekt vad har det med saken att göra att han blev 95 år för mig så hade han fått leva mycket längre än så ingen vill bli gammal och dö inget som vi väljer att göra.

KoP
Medlem
Skrivet av Odin:

R.I.P Stan Lee

Vad är det för fel på dig vissa respekt vad har det med saken att göra att han blev 95 år för mig så hade han fått leva mycket längre än så ingen vill bli gammal och dö inget som vi väljer att göra.

Det borde vara allmänt känt att när man är 95 så lever man på "lånad tid". Nu var ju "skratt emojin" inte på något sätt riktat till att karln avlidit, utan till uttrycket "tragedi" kring det hela.

Att han ens nådde den aktningsvärda åldern 95, något som är få förunnat bör väl snarare hyllas tillsammans med det arvet han lämnade efter sig.

Så nej, hans bortgång är ingen tragedi utan rätt och slätt en naturlig del av livet. Vi föds, vi lever, vi blir gamla (förhoppningsvis), vi dör och vi lämnar historier efter oss i vågorna av våran bortgång.

1
Skriv svar