Ihärdiga rykten: Sunset Overdrive kommer till pc

Robot
Ihärdiga rykten: Sunset Overdrive kommer till pc

Kanske redan denna vecka, och till lågt pris.

#insomniac-games, #pc, #sunset-overdrive, #windows-10


Avstängd

MS äger inte Sunset Overdrive, de bara finansierade spelet utefter ett kontrakt vi aldrig kommer att få ta del av. Insomniac vill väl ge sitt IP en chans til räddning i PC-marknadens största butik. Jag hoppas att PC-spelarna ger det en chans och inte låter Sony-fanboysens smädelser av spelet förstöra en release till. Jag vill gärna se en uppföljare.

Medlem

Saken är den detta spelet vart en ren och skär pungspark till PC spelarna precis som ex destiny 1an. Vissa spel skriker och är solklara pc spel. Men det vägras släppas till PC bara för Windows är xbox enligt Sony typ. Jag förstår tid och optimering o balans m.m tar tid men lite väl sen pc port enligt mig. Jag kommer inte köpa det pga detta iaf.

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

Saken är den detta spelet vart en ren och skär pungspark till PC spelarna precis som ex destiny 1an. Vissa spel skriker och är solklara pc spel. Men det vägras släppas till PC bara för Windows är xbox enligt Sony typ. Jag förstår tid och optimering o balans m.m tar tid men lite väl sen pc port enligt mig. Jag kommer inte köpa det pga detta iaf.

Pungspark precis som Destiny? Vet då ingen som saknat det till PC.

Medlem

SO försökte vara alldeles för "edgy" för min smak, likadant var det med Watch Dogs 2.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Pungspark precis som Destiny? Vet då ingen som saknat det till PC.

Jag gjorde det, viiket var ett av det större skälen till att jag köpte Destiny 2 till pc och inte konsol.

Medlem

Hoppas verkligen detta rykte stämmer då jag grämer mig i att jag sålde min Xbox ONE utan att ha köpt Sunset OverDrive som verkar vara ett mysigt o färgglatt plattformsspel. O självklart vill jag ha det till Steam med dess plattforms alla olika bra funktioner. Blir lätt ett köp om mdetta stämmer. Blir nog ett köp till Windows Store i värsta fall också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Microsoft äger inte Sunset Overdrive´s IP men de äger med stor sannolikhet rättigheterna till Sunset Overdrive 1, således kan Insomniac göra en uppföljare på det här spelet med hjälp av Sony som då kommer agera utgivare. Men jag tvivlar på att merparten av de som gillar Insomiacs spel på Playstation kommer gilla det här, tro inte att Insomniac och Sony per autotmatik innebär att folk köper deras spel, Resistance 3 visar med all tydlighet vad som sker när man släpper ett spel som är för fokuserat på sådant som Sony´s köpare inte gillar.

Sunset Overdrive sålde dåligt för att det helt enkelt inte tilltalade folk, så enkelt är det. Jag vet at det finns många som anser Sunset Overdrive vara ett av de bästa spelen som gjorts för Xbox One men kom då ihåg en sak, alla har inte samma smak, vad jag anser vara det bästa spelet som gjorts anser andra vara det sämsta och det har inget att göra med att man skulle ogilla ett spel bara för att det inte släpptes på ett visst format. Microsoft har fokus på MP och har så haft sedan de släppte Xbox 360, Sony däremot har alltid fokuserat på SP och mycket av det som lett till att PS4 säljer så bra handlar om just SP-spelen.

Som ett stort fan av Insomiac så handlar mitt egna ointresse mer om att Sunset Overdrive har för mycket av det som jag inte gillar med Insominac spel medan det verkar sakna mycket av det som jag däremot gillar. Spiderman däremot ser ut som ett spel som är en återgång till det Insomniac som jag gillat sedan jag skaffade mig en PS2. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget vart intresserad av Sunset Overdrive och även det spel som gjordes för EA beror på just Insominac men ju mer som visats från spelen ju mindre intresserad har jag blivit. Tror inte jag är den enda som tycker så här, jag är verkligen ingen fanboy av ett visst företag, om jag skulle vara någon form av fanboy så är det väl isf en spel fanboy då jag har en stor passion för just datorspel och har så haft sedan jag första gången fick spela ett sådant spel som barn.

Medlem

Det har gått 4 år. Det är dags. Roligt spel. Nu när Insomniac är "lediga" kan dem göra det.

Avstängd
Skrivet av Winzi:

Jag gjorde det, viiket var ett av det större skälen till att jag köpte Destiny 2 till pc och inte konsol.

To each his own. Inte direkt några höjdarspel, nåt av dom, imo.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Älskar spelet, verkligen ett bra humoristiskt röjarspel, på sitt eget sätt. Det var detta spel som fick mig väldigt intresserad av Spider-Man när hörde att det var Insomniac som höll på med det sistnämnda.

Rätt mycket i Spider-Man känns igen från Sunset Overdrive. Jag tycker dock att Spider-Man är det klart bättre spelet, men skulle absolut säga att det är värt att skaffa ett begagnat Xbox One för Sunset Overdrive, men nu behövs inte ens det! Mycket fina nyheter!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

To each his own. Inte direkt några höjdarspel, nåt av dom, imo.

Precis, grymt besviken hur Destiny 2 hanterades men jag hade kul den tiden jag lirade första (ska dock sägas att jag kom in sent efter 2 expansioner typ)

Det finns så mycket potential som inte utnyttjas en den här typen av spel. Hoppas Anthem gör det rätt.

1
Skriv svar