Nöff nöff! I nytt Mutant-gameplay besöker våra vänner ett skrotupplag

Robot
Nöff nöff! I nytt Mutant-gameplay besöker våra vänner ett skrotupplag

Göteborgs-området är fint efter katastrofen!

#gameplay, #mutant-year-zero


Releasehästryttare

Ser mycket fram emot det här, sett många timmar av gameplay och som göteborgare finns det några easter eggs.
Bland annat så finns en av våra färjor i spelet!

Spola till 31 min in i detta clip där får man se färjan i "all it's glory"

Redaktör
Ponny

Jag kan inte få nog (enöff?) av det här!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kan inte få nog (enöff?) av det här!

Grisar kommer flyga när recensionen kommer.

Medlem

Ser väldigt mysigt ut det här!

Medlem

Kommer lätt att testa när det kommer till gamepass i dec.

Medlem

Blir ett köp av detta! Har spelat Mutant År Noll och det blir kul att uppleva världen igen.

När det gäller den smala genren av XCOM kloner så är ändå End State min favorit numera. Tyvärr kommer det i Early Access, och kommer vara så i minst ett år.
https://store.steampowered.com/app/580640/End_State/

Medlem

Definitivt taggad på Mutant, ser fram emot recension så snart som möjligt.

@Fulci
Aldrig sett End State tidigare, kollade steamsidan och fastnade på en gång, tack för tipset!

Medlem
Skrivet av Renfis:

Definitivt taggad på Mutant, ser fram emot recension så snart som möjligt.

@Fulci
Aldrig sett End State tidigare, kollade steamsidan och fastnade på en gång, tack för tipset!

Jag visste inte heller om End State förrän häromdagen. Såg tråden med diverse speltips som Devan la upp på FZ. Gillar att det är nutida utan sf/fantasy.
#3842269

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Fredrik Eriksson: Du är för go! 😂❤️


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Releasehästryttare

@Fulci: Skall inte lova för mycket, men förhoppningsvis kommer #2 av den tråden snart.

Medlem

Från att ha sett några spela igenom demot så var jag väldigt taggad, men denna filmen skrämde mig lite att stealth är totalt OP. Med bra stealth-vapen kan du ju i stort ta ut alla fiender en och en. Enda anledningen till att han fick 3 på sig på slutet var för att han missbedömde "bossen" och lämnade denna med 1 i liv. Annars hade han ju tagit ut alla en och en i stealth utan några svårigheter alls. Detta är dock min enda kritik, på vad som känns vara ett riktigt kul spel annars.

Medlem

Ser skitkul ut! Är det som i xcom att karaktärer kan dö och man måste fortsätta med nya låglevlade?

Ambassadör
Xbox

Ser kul ut! Mutant är ju en knasigt rolig setting också.

Bäst av allt är ju att det släpps på Xbox Game Pass så det blir definitivt till att testa på det direkt! Så himla trevligt, hehe.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av laban005:

Ser skitkul ut! Är det som i xcom att karaktärer kan dö och man måste fortsätta med nya låglevlade?

Nej, karaktärerna i det här spelet är storydrivna och hänger med hela tiden. Vad jag har sett får man återuppliva de som 'dör' efter striderna men om alla dör får man ladda om en sparfil.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Nej, karaktärerna i det här spelet är storydrivna och hänger med hela tiden. Vad jag har sett får man återuppliva de som 'dör' efter striderna men om alla dör får man ladda om en sparfil.

Ok, tackar för svaret, lite synd men ska hålla koll på spelet ändå, verkar kul

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kan inte få nog (enöff?) av det här!

Är det vad man kallar en tidningsanka?

1
Skriv svar