"Laga PUBG"-kampanjen är en framgång, enligt PUBG-utvecklarna

Robot
"Laga PUBG"-kampanjen är en framgång, enligt PUBG-utvecklarna

Battlegrounds-teamet nöjda med ansträngningarna.

#playerunknowns-battlegrounds, #pubg-corp


Medlem

Nya buggar kommer efter varje patch. Jag överdriver inte.

Medlem

Allt jag hör är blah blah blah blah. Finns massor kvar att göra.

Medlem
Medlem

Inkompetens på hög nivå. BO4 Blackout har knappt funnits och haft kortare utvecklingstid men flyter mycket bättre än detta. Säger kanske mer vad en mer kompetent utvecklare kan göra.

Medlem

Spelade lite pubg för första gången på 2-3 månader kanske.
Oj vad stelt det kändes.
Kände för lite skjutarspel mem vart sugen på bf v efter kört pubg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Love it, spelar varje dag! TPP är min kamrat!

Medlem

Går inte laga med den tickraten, tur man fick spelet giftat till sig!


signatur

AYY LMAO

Medlem

dont worry, release will fix it

Medlem
Skrivet av employed:

Inkompetens på hög nivå. BO4 Blackout har knappt funnits och haft kortare utvecklingstid men flyter mycket bättre än detta. Säger kanske mer vad en mer kompetent utvecklare kan göra.

Varför jämför du ens dessa spel? BO4 är 100% arkad, medans pubg har realistiska mechanics och mer depth, etc.

Såklart att det ena spelet är mycket svårare att balansera.

Medlem

Det är helt klart bättre än sist jag spelade det. Det betyder dock inte att det är bra nog ännu. Förutom tveksam hitreg stör jag mig framför allt på hur förbannat tungt och stelt allt känns i jämförelse med andra spel i samma genre.

Jag har dock svårt att välja mellan hysterin i COD och kylskåps-känslan i PUBG. Pest eller kolera vibbar alltså. Något däremellan hade varit perfekt kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av employed:

Inkompetens på hög nivå. BO4 Blackout har knappt funnits och haft kortare utvecklingstid men flyter mycket bättre än detta. Säger kanske mer vad en mer kompetent utvecklare kan göra.

Är inte utvecklingstid ett konstigt mätinstrument när du jämför en helt ny titel med en gammal befintlig spelserie? Det skulle ju vara konstigt om förhållandet var det omvända. COD är väl berömda för att pumpa ut nya titlar på löpande band?

Medlem

Snart dags för ps4 ägarna...ännu fler besvikna PUBG ägare.

Startade det häromdagen och det är horribelt, speciellt känslan av att du har skridskor på dig.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av employed:

Inkompetens på hög nivå. BO4 Blackout har knappt funnits och haft kortare utvecklingstid men flyter mycket bättre än detta. Säger kanske mer vad en mer kompetent utvecklare kan göra.

CoD är ett AAA-spel, PUBG får väl nästan räknas som indie i jämförelse.

Medlem

De gör förbättringar absolut. Men listan är lång på fixar så.... T.ex. så har fuskarna tyvärr ökat i antal igen. Var riktigt bra ett tag efter senaste ban-vågen. "Desynken" måste de fortätta jobba med.

Vad jag inte tycker är så intressant är alla skins och sånt de fortsätter pumpa ut. Där ligger de inte på latsidan


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Har haft PUBG avinstallerat ett bra tag men gav det en ny chans förra veckan, efter att ha spelat Blackout så känns det som motsvarande spel pågår i rymden!

Allt går i slow motion och de som sa att desync var ett minne blott är årets jesters. Nya buggar varje gång de släpper patches som ska "fixa" spelets fel och denna kampanjen de drog igång är skrattretande, de har inte fått ordning på något som helst förutom nya skins!

Kan någon skicka ett PM när spelet är ute av Early Access? ^^


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Allt går i slow motion och de som sa att desync var ett minne blott är årets jesters.

Inte ens Bluehole har sagt desync är borta. Endast att de fixade en bugg som skapade desync mellan spelare som har bra ping till servern. De spelare som har dålig ping dock... dom laggar fortfarande och skapar desync, precis som innan.

Tyvärr är ju matchmakingen fortfarande ett totalt skämt, där dom lite så där slumpmässigt slänger in spelare över hela världen med varandra.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Har haft PUBG avinstallerat ett bra tag men gav det en ny chans förra veckan, efter att ha spelat Blackout så känns det som motsvarande spel pågår i rymden!

Allt går i slow motion och de som sa att desync var ett minne blott är årets jesters. Nya buggar varje gång de släpper patches som ska "fixa" spelets fel och denna kampanjen de drog igång är skrattretande, de har inte fått ordning på något som helst förutom nya skins!

Kan någon skicka ett PM när spelet är ute av Early Access? ^^

Ännu en som försöker jämföra ett arkadspel med ett spel som försöker vara realistiskt. Och speciellt med ett brand som har funnits i flera år.

Derp.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ännu en som försöker jämföra ett arkadspel med ett spel som försöker vara realistiskt. Och speciellt med ett brand som har funnits i flera år.

Derp.

Jag kan väl jämföra dem eftersom de ligger i samma genre? Eller är det fel? Spelar väl ingen roll hur länge eller vem som gjort spelet?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Jag kan väl jämföra dem eftersom de ligger i samma genre? Eller är det fel? Spelar väl ingen roll hur länge eller vem som gjort spelet?

Helt fel. Bara för att båda är Battle Royals, så tror du att du kan jämföra arkade med realism? Va?

Medlem

@Arkaith: arcade? realism? visst är call of duty något arcade'y men snälla säg inte att du menar på fullaste allvar att PUBG är realism, I mean... Come on!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

@Arkaith: arcade? realism? visst är call of duty något arcade'y men snälla säg inte att du menar på fullaste allvar att PUBG är realism, I mean... Come on!

Det är ju mer aimat mot realism, physics, gunplay, etc. Det har vissa delar som inte är realistiska, men det är ju mest bara på healing-sidan av spelet.

Medans Blackout är full arcade och du kör en trippel backflip medans du helar upp med en arm och knivar folk med den andra, typ.

1
Skriv svar