Fallout-dödare och Dragon Age-mystik i veckans Fräcka Fredag

Robot
Fallout-dödare och Dragon Age-mystik i veckans Fräcka Fredag
Ambassadör
Xbox

Trevligt avsnitt som vanligt!

Får vi se inhopp från fler bekantingar på uppesittarkvällen? Lövet, Thomas, Kort-Gurra?


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mortaigne:

Trevligt avsnitt som vanligt!

Får vi se inhopp från fler bekantingar på uppesittarkvällen? Lövet, Thomas, Kort-Gurra?

Jag är tyvärr uppe i det snötäckta norr!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Moderator | Testpilot

@Gustav Höglund: Låter som ett ypperligt tillfälle för en bira hörrudu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Trevligt avsnitt!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är tyvärr uppe i det snötäckta norr!

Fasen vad härligt det låter. Inte en till midsommar-väder-jul, då jagar jag kompassnålen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jävla bra video intressant men bara en fråga varför talas det alltid om är detta mmo spelet en wow dödare eller detta spelet fallout dödare och så vidare o vidare vill folk verkligen se spel stängas ner och slutas göra ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ThePeon:

Jävla bra video intressant men bara en fråga varför talas det alltid om är detta mmo spelet en wow dödare eller detta spelet fallout dödare och så vidare o vidare vill folk verkligen se spel stängas ner och slutas göra ?

Ja viss mån vill folk det. På det sättet att man vill ha "nästa spel" som ska vara WoW eller Fallout fast mycket bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Mortaigne: Jag är dessvärre i de vildaste delarna av norra Blekinge då, så tyvärr inte, det hade varit grymt kul att vara med!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja viss mån vill folk det. På det sättet att man vill ha "nästa spel" som ska vara WoW eller Fallout fast mycket bättre.

Ja men varför vill då folk inte see Zelda,Mario och Final fantasy spelen ska dö ut är det några spel serier som är uttjatade så är det väll dom ? Plus tittar man på andra bra spel serier som har dött ut så fick dom alldrig någon spel som döda dom i stället så dog dom bara utan en bra ersättare. Så man ska passa sig för vad man önskar rätt var det är dör fallout ut men det visar sig att The Outer Worlds inte var orsaken utan att The Outer Worlds kanske bara var ett bra spel men inte mycket bättre. Då står sedan folk där utan något fallout ish spel alls och skriker ge oss nytt fallout spel men ingen lyssnar. Typ breath of fire som folk vill se mer av bara dog ut och folk suktar av mer.

Moderator | Testpilot

@ThePeon: Grejen är att du tar det lite för seriöst. Ingen vill givetvis att en spelserie som redan är bra ska dö ut, de vill bara testa något nytt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är tyvärr uppe i det snötäckta norr!

Skrivet av Loevet:

@Mortaigne: Jag är dessvärre i de vildaste delarna av norra Blekinge då, så tyvärr inte, det hade varit grymt kul att vara med!

Renfösare och snapphanar alltså, pfft. Då får hoppet stå till en julspecial av Veckans Helenius helt enkelt!


signatur

Jump in.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Mortaigne: föräldrahemmet är bara någon kilometer från där kungens män fångade Dacke (visst, det var tekniskt sett före snapphanarnas tid, men ändå). Kanske därifrån min anti-rojalism kommer ifrån?


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@ThePeon: Grejen är att du tar det lite för seriöst. Ingen vill givetvis att en spelserie som redan är bra ska dö ut, de vill bara testa något nytt.

Jo men då kanske man inte behöver skriva Fallout-dödare i titeln låter lite otrevligt mot spel skaparna som att folk hoppas på skiten ska dö lite taskigt mot skaparna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ThePeon:

Jo men då kanske man inte behöver skriva Fallout-dödare i titeln låter lite otrevligt mot spel skaparna som att folk hoppas på skiten ska dö lite taskigt mot skaparna.

Haha det låter inte alls otrevligt. Det är bara folk som är hypade på nästa stora spel som ska ta Fallout's eller WoW's tron. Behöver många gånger inte ens vara ett spel i exakt samma genre. Hade det kommit ett sci-fi mmo som tagit WoW's plats som det största betalande onlinespelet så hade det varit en "wow-dödare" också.

Folk vill bara se nya idéer. Därav Nintendo oftast klarar sig då olika Mario-spel inte är den andre lik. Givetvis hoppar man runt och samlar mynt i varje spel men sättet du gör det på är många gånger helt annorlunda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha det låter inte alls otrevligt. Det är bara folk som är hypade på nästa stora spel som ska ta Fallout's eller WoW's tron. Behöver många gånger inte ens vara ett spel i exakt samma genre. Hade det kommit ett sci-fi mmo som tagit WoW's plats som det största betalande onlinespelet så hade det varit en "wow-dödare" också.

Folk vill bara se nya idéer. Därav Nintendo oftast klarar sig då olika Mario-spel inte är den andre lik. Givetvis hoppar man runt och samlar mynt i varje spel men sättet du gör det på är många gånger helt annorlunda.

Det största felet med dagens gamers är hype och pre-orders som är stor del av orsaken till en del av felen på spel industrin sedan är det ju också devs så är för giriga.

Men jag kan ge dig fan på att hype är 1 av flera orsaker till HL 3 aldrig kommer för Valve vet att dom skulle aldrig aldrig leva upp till hypen fan skapar och kan dom ej det så skulle folk blir förbannade och smutskasta spelet för det var ej som dom hade hypat sig upp till.

Sedan värkar jag inte tro på det där att "Folk vill bara se nya idéer" utan det är bara skit snack Fallout 76 kommer med ny i det och folk hatar det och nä inte bara för det är buggit och re-used asset. Folk blev sur för det ej var samma gamla utan det var en ny ide på fallout spel. Visst survival spel är ingen ny ide men nytt för fallout. Men det var samma med C&C 4 ny ide och folk hata det så att folk vill se nya idéer är skit snack folk gnäller så fort uppföljaren inte är samma som första spelet.

Kollar man bara på steam reviews så krävs det lite för göra gamer till riktiga sur F. Inge 120 fps då suger spelet mer skit än något annat i världen.

Moderator | Testpilot

@ThePeon: Du går lite för djupt in på det. Det är bara en kul grej folk säger för att hypa upp ett nytt spel, inte mer än så.

Fallout 76 är en ny idé visst men en ganska dålig sådan tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@ThePeon: Du går lite för djupt in på det. Det är bara en kul grej folk säger för att hypa upp ett nytt spel, inte mer än så.

Fallout 76 är en ny idé visst men en ganska dålig sådan tyvärr.

Jo men det som är felet hype förstör bara folk hypar skiten sedan så lever inte spelet up till hypen och folk blir arg och sur bara för dom var dum i skallen och hypa sönder det.

jag tycker det var en bra ide älskar fan fallout 76 kul som fan och äntligen kan man lira med vänner. Men som sagt kollar man på Fallout new vegas steam revews fy fan vad mycket skit det spelet fick också samma med fallout 3 för att 3an inte var samma som 1 och 2an folk som sagt är alldrig nöjd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ThePeon:

Jo men det som är felet hype förstör bara folk hypar skiten sedan så lever inte spelet up till hypen och folk blir arg och sur bara för dom var dum i skallen och hypa sönder det.

jag tycker det var en bra ide älskar fan fallout 76 kul som fan och äntligen kan man lira med vänner. Men som sagt kollar man på Fallout new vegas steam revews fy fan vad mycket skit det spelet fick också samma med fallout 3 för att 3an inte var samma som 1 och 2an folk som sagt är alldrig nöjd.

Visst men Fallout 76 är genuint dåligt. Det handlar inte om att det är annorlunda utan att det bara är rent av skit. Största problemet för många är det faktum att världen är tom på NPCs vilket gör att uppdragen man gör är blir ganska ensidiga. Finns inga coola factions att joina, karaktärer att interagera och bli vän eller fiende med, nästan all typ av handling kommer via ljudloggar som man sedan knappt hör om man spelar multiplayer och alla gapar och har sig. Många som spelar föredrar också att spela själv då det inte finns någon form av incitament att gruppera sig med andra.

För att få ett avslut på det här och gå tillbaka till vad tråden handlar som så är det absolut inget fel med att hypa sake eller kalla ett spel en "dödare" av en annan. Spel, filmer, politiker, musiker, vad som helst har givetvis förväntningar och spel kanske mest då man får många olika klipp som visar oss hur de kommer spelas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar