Årets spel 2018!
Enligt mig är listan väldigt bra.
Om man tittar på top 3 kan jag inte yttra mig så mycket eftersom jag inte spelat varken 3:e eller 1:a plats ännu. God of War förtjänar ju sin placering om inte nummer ett. Men så har jag inte spelat Red Dead Redemption 2 heller. Väntar på PC releasen...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
@Janne-Loffe: Hade det inte varit för spökhuset i Monsterboy så hade nog det spelet varit med på många listor. Jag vet att väldigt många (inklusive mig själv) tröttnade där och slutade spela...
Marvel's Spider-Man
Marvel's Spider-Man
Octopath Traveler
Haft så ruskigt kul med Spider-Man den här hösten!
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Bra lista! Min ser väldigt annorlunda ut men det är det som gör topplistor så roliga tycker jag. Alla av oss tycker olika och precis som ni sa i streamen så var ni givetvis tvungna att försöka komma överens om listan då ni hade lite olika idéer om vilket spel som skulle ligga var.
Tycker väldigt synd om alla som ser Red Dead Redemption 2 som en stor besvikelse och lagt undan det utan att ha gett det en rejäl chans och klarat ut det. Jag hade svårt att komma in i det de första timmarna pga att det var något långsammare tempo men jag fortsatte nöta på och spelet bara exploderade likt ett vackert fyrverkeri av äventyr och amazing story.
RDR2 är ett riktigt mästerverk. A work of art. Tycker så synd om alla som missar det.
(Bara lirat första uppdraget av God of War. Har lånat om spelet på biblioteket för att fortsätta nästa vecka. Fastnade inte riktigt trots rent perverst vacker grafik men jag ska nöta vidare så att jag inte går miste om detta ansedda mästerverk. Äger Two Point Hospital och Wreckfest till Steam men har knappt lirat de i brist på tid. De verkar dock skoj.)
::::Der List, meine list:::: (Bara trippel A liras)
1. Red Dead Redemption 2
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Detroit: Become Human
4. Spider-Man
5. HiTMAN 2
6. Vampyr
7. Shadow of the Tomb Raider
8. Far Cry 5
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Hur diskuterade ni RDR2 mulitplayer P2W element? Det torde väl dra ner betyget rejält?
Om dom gav det 5/5 redan innan multiplayern var släppt så känns det inte som att det borde påverka betyget.
Fan får ta och köra igenom RDR2 och se om det verkligen är bättre än GoW, Spider-Man och PoE 2. Löjligt bra spel dom där. Tror det kommer bero på mycket om det har grindigt gameplay eller inte. Hatar när spel tvingar en att göra upprepade saker bara för att få fortsätta spela.
Fan får ta och köra igenom RDR2 och se om det verkligen är bättre än GoW, Spider-Man och PoE 2. Löjligt bra spel dom där. Tror det kommer bero på mycket om det har grindigt gameplay eller inte. Hatar när spel tvingar en att göra upprepade saker bara för att få fortsätta spela.
Det finns grinding element men dom är valfria och påverkar inte storyn.
Hur diskuterade ni RDR2 mulitplayer P2W element? Det torde väl dra ner betyget rejält?
Inte alls. Solodelen är helt fenomenal, och Red Dead Online är fortfarande långt från färdigt. Och oavsett om det får p2w-inslag är singleplayer fortfarande enastående.