Netflix ser Fortnite som en större konkurrent än HBO

Robot
Netflix ser Fortnite som en större konkurrent än HBO

Kampen om vår skärmtid är ett ständigt krig.

#epic-games, #fortnite, #netflix


Medlem

Förstår tanken. Det är ju antingen Netflix eller spel på hemma. Förutom torsdagar..Antikrundan kl. 20

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Förstår tanken. Det är ju antingen Netflix eller spel på hemma. Förutom torsdagar..Antikrundan kl. 20

Det är dagens "nu får du inte sitta och läsa BBS eller lira Quake på PTSN för mamma ska ringa sin syster."

Avstängd

Haha, stackars mångmiljonföretag! Dagens I-landsutmaningar för dem! Trevlig hälg btw! :'D

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Det är dagens "nu får du inte sitta och läsa BBS eller lira Quake på PTSN för mamma ska ringa sin syster."

Så sant! Fast ingen mamma har någonsin sagt ”BBS eller Quake på PTSN”, har för mig att det förkortades ”datan”.

Fast det kanske är jag som vill drömma mig bort till ett liv som en skör porslinsfigurin i Knut Knutssons ömma handlag med en skör skånska som beskriver mitt unikum...vem vet?

Medlem

Inte så konstigt när Fortnite är i 4K medans HBO fortfarande kör 1080p.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Inte så konstigt när Fortnite är i 4K medans HBO fortfarande kör 1080p.

Om man nu faktiskt lyckas manövrera fram till nåt att titta på. Ett rally genom genom djungeln är fyllt av mindre väghinder än mina mina tidigare upplevelser i HBO appar och även webb.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Så sant! Fast ingen mamma har någonsin sagt ”BBS eller Quake på PTSN”, har för mig att det förkortades ”datan”.

Fast det kanske är jag som vill drömma mig bort till ett liv som en skör porslinsfigurin i Knut Knutssons ömma handlag med en skör skånska som beskriver mitt unikum...vem vet?

Skör småländska ska det vara, inte skånska. /kränkt smålänning. 😉

Medlem

Jag har aldrig spelat Fortnite eller sett på Netflix, vem konkurrerar om mig?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag har aldrig spelat Fortnite eller sett på Netflix, vem konkurrerar om mig?

Döden? 🤔

Medlem
Skrivet av N_micke:

Om man nu faktiskt lyckas manövrera fram till nåt att titta på. Ett rally genom genom djungeln är fyllt av mindre väghinder än mina mina tidigare upplevelser i HBO appar och även webb.

Håller med. Finns en hel del bra serier men appen till PS4 och Nvidia Shield som jag använder för att titta på serier är verkligen skit.
Ett till problem är att allt är så jävla komprimerat. Netflix är ganska hårt komprimerat men det är hästlängder bättre än HBO.
Om Amazon skulle fixa sitt utbud och sitt UI skulle det utan tvekan dominera marknaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Antonius Block: Vem är du?
Döden: Jag är Döden.
Antonius Block: Kommer du för att hämta mig?
Döden: Jag har redan länge gått vid din sida.
Antonius Block: Det vet jag.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Om man nu faktiskt lyckas manövrera fram till nåt att titta på. Ett rally genom genom djungeln är fyllt av mindre väghinder än mina mina tidigare upplevelser i HBO appar och även webb.

Plus att när jag ska köra igång HBO på datorn så lär jag tillåta flash varje gång, verkligen drygt.

1
Skriv svar