Recension – Resident Evil 2

Robot
Recension – Resident Evil 2

En av tidernas stora skräckklassiker hittar ett oanat mörker, men tappar fart halvvägs.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-2


gnu
Medlem

*kastar fz mugg i väggen*

jbx
Medlem

Blir ett köp, ni övertygade mig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Bra recension. Blir ett köp på fredag

Har ni någon rekommendation om vilket sida man ska beställa från på nätet för att garanterat få leverans på fredag? Tänkte beställa från webhallen om inget annat nämns.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Trevligt att de tillåter er publicera 3 dagar innan release, redan då vet man att det är en bra produkt.

Produkter som suger brukar ju enbart få recenseras samma dag de släpp alt kanske dagen innan.

Ambassadör
Xbox

Bra recension! Fick mig både intresserad och tveksam, samtidigt.

Jag körde demot och gillade det lilla jag kom igenom på den halvtimmen, trots att jag är livrädd för skräckspel hehe. Däremot så finns det få saker som är så tråkiga som att köra om samma spel eller bana igen för att komma i mål. Halva spelet som en upprepning känns inte skoj, kan vara på sin höjd "ok" om det är stora skillnader men det verkar det inte vara här?

Det bör tilläggas att jag aldrig spelat RE innan detta.


signatur

Jump in.

Medlem

Förbokade på Steam Deluxe Edition för 700kr! Värt vartenda litet öre! Bra företag och bra spel skall stödjas. FULLT UT.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Förbokade på Steam Deluxe Edition för 700kr! Värt vartenda litet öre! Bra företag och bra spel skall stödjas. FULLT UT.

Dock tar ju steam 30%, vet dock inte hur det är från andra hemsidor?

Men absolut, håller med dig till 100%!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Dock tar ju steam 30%, vet dock inte hur det är från andra hemsidor?

Men absolut, håller med dig till 100%!

Jaha. Se där ja. Jag tror säkert andra sidor tar mer?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jaha. Se där ja. Jag tror säkert andra sidor tar mer?

Epic tar 20 %, dessvärre har de inte RE2 där.
Discord tar 10%.

Har dock dålig koll på GMG eller liknande.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tror inte Capcom kursar på 30% heller...

För övrigt så tackar jag för recensionen, känns tryggt att förbokningen är klar. Gäller att komma ihåg och starta ps4an imorgon så det kan förladda sig. Hur många gb ligger det på?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Releasehästryttare
Redaktör
Ponny

Tack alla! Är utsocknes så är inte online så sabla mycket.

Skrivet av Mortaigne:

Bra recension! Fick mig både intresserad och tveksam, samtidigt.

Jag körde demot och gillade det lilla jag kom igenom på den halvtimmen, trots att jag är livrädd för skräckspel hehe. Däremot så finns det få saker som är så tråkiga som att köra om samma spel eller bana igen för att komma i mål. Halva spelet som en upprepning känns inte skoj, kan vara på sin höjd "ok" om det är stora skillnader men det verkar det inte vara här?

Det bör tilläggas att jag aldrig spelat RE innan detta.

Det är fortfarande mycket som är väldigt bra andra gången; berättelsen, birollerna och några enstaka platser är helt nya. Det är också värt en hel del! Hade bara önskat att överraskningarna var fler.

Och har du aldrig spelat Resi förut är detta en bra inkörsport, men remastern av remaken (!) av originalet är såklart inte dum att börja med. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan tänka mig att detta inte är lika refreshing som RE7 var va? Har aldrig spelat ut något av de tidigare RE så kanske ska ge mig på detta? Jag och mina polare satt i ett dygn, klistrade framför min Oled i totalmörker med högvolym, och körde ett kapitel var, tills vi var klara.

Digital Foundry får bestämma vilken plattform det blir för mig;

Total svärta och HDR på PS4
Högre grafik och upplösningar och framrate på PC

Medlem

Synd att jag har jobb på lördag, men SEN SÅ JÄKLAR!

Men jag fattar inte, är det 4 delar eller 2? När man klarar det, är det en B-sida eller är det bara två huvudstories?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Synd att jag har jobb på lördag, men SEN SÅ JÄKLAR!

Men jag fattar inte, är det 4 delar eller 2? När man klarar det, är det en B-sida eller är det bara två huvudstories?

Två delar. Varje karaktär har en runda denna gång.

Finns en viss ”oro” att det dlc som det pratats om skulle vara b-sidorna. I så fall har Capcom plockat ut innehåll för att sälja vid sidan av. Det är inte uppskattat. Förhoppningsvis har de istället gjort bedömningen att spelet är bättre utan b-sidor och så skapar de helt nytt material som dlc.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kanske blir ett plock i reabacken då.

Medlem

Har aldrig spelat RE vare sig i remake eller original, men det här låter ju intressant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Releasehästryttare

Att lira som Hunk ser inte lätt ut.

Medlem

Blir nog inget köp avskyr när man blir jagad i spel som man verkar bli av mr x det var därför jag aldrig riktigt gillade re3

Releasehästryttare

Nån som fått sin kopia än ?

Medlem

Ser fram emot att spela detta. Har aldrig spelat igenom originalet själv. Så detta skall bli spännande

Medlem

Röstar för att Calle Räddharen Sundelius ska spela RE2!

Medlem

Så spelet har fått full pott överallt och blir säkert den bästa i hela serien men hoppas den klår 7an för den är bäst

Medlem
Skrivet av submariner:

Så spelet har fått full pott överallt och blir säkert den bästa i hela serien men hoppas den klår 7an för den är bäst

Så spelet har fått full pott överallt och blir säkert det bästa i hela serien, men hoppas det klår sjuan för det är bäst.

Eller

Den här versionen av spelet har fått full pott överallt och blir säkert den bästa (versionen) i hela serien...

Folk måste sluta skriva SPELET och DEN.
Tack. Det var allt.

Medlem

Så nu efter att ha klarat leon a, och claire b. Bra spel, hade roligt och var rätt nervös genom båda genomspelningarna.

Har egentligen bara en sak att klaga på, förväntade mig att A/B scenariot skulle vara mycket mer anorlunda. Här står sig orginalet bättre på den punkten även med sina små flaws, men jag förväntade mig att dom hade fleshat ut det betydligt mycket mer, väldigt mycket i /B känns som ren copy paste..

Man får möta samma bossar som claire b som leon a möter, man får göra i princip samma pussel på båda etc.

I originalet dök tex mr x endast upp i B scenariot, och William "monstret" dök endast upp i A, om jag minns rätt *var ju ett tag sen*.

I sin helhet hade jag en bra upplevelse dock.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Epic tar 20 %, dessvärre har de inte RE2 där.

12%, faktiskt. Fortfarande utan RE2, dock


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

12%, faktiskt. Fortfarande utan RE2, dock

Stämmer, fel av mig Yes, precis.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kanonspel som finns på Game Pass. självklart att testa. Spelar i samma liga som Alien Isolation och Amnesia The Bunker.

1
Skriv svar