Fortnites nästa Battle pass helt gratis, för första gången i spelets historia

Robot
Fortnites nästa Battle pass helt gratis, för första gången i spelets historia

Är det pressen från Apex vi ser manifesteras här?

#apex-legends, #battle-pass, #fortnite, #season-8


Medlem

"börja reda nu" - smart

Frilansare
Medlem

dom svettas nog rejält att dom ser apex kommer bli nr 1 inom kort.,

Medlem

Hur kan detta spel fortfarande vara i EA?!

Medlem
Skrivet av employed:

Hur kan detta spel fortfarande vara i EA?!

Det är väl Single player-delen som betraktas som EA ännu, sannolikt för att man mer eller mindre struntat i den sedan BR-delen.

Men visst, nog skulle det se snyggt ut om de tog bort EA-etiketten.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gött! Jag skulle provköra detta lite för att se om vi kunde ge vår son bifall i att få spela det, vilket såklart ledde till att jag själv är fast i det Riktigt kul! Kommer aldrig bli någon bra byggare (satan vad en del är snabba på att bygga), men det är riktigt roliga ändå.

Apex visade sig också vara en hit. jag hade dock hellre sett att reviven var kopplad så att om åtminstone en person överlever i ett lag kan han återuppväcka sin lagkamrat där de dog. De får gärna ta tid och vara lite utsatt, men jag upplever att det är en hel del som inte orkar plocka på sig en döing och springa för att återuppväcka. Säkert skillnad i premade lag, men med randoms är det lite.. random..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Natrium:

dom svettas nog rejält att dom ser apex kommer bli nr 1 inom kort.,

Apex har varit #1 på Twitch sedan release. Ser inte att det kommer att förändras framöver ifall alla stora streamare inte skulle tröttna helt plötsligt (vilket jag tvivlar på, baserat på vad man sett än så länge).

Medlem

Överraskningen slår nog hårt mot epic, inget talade för fortnite skulle tappa närmsta tid. Investeringar och framtidsplaner är förmodligen byggda på inkomsten som antogs fortsätta.
Kan mycket väl se många dumma beslut tas framöver, om epic inte lyckas hålla huvudet kallt!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Gnällkuk
Skrivet av sarg:

Apex har varit #1 på Twitch sedan release. Ser inte att det kommer att förändras framöver ifall alla stora streamare inte skulle tröttna helt plötsligt (vilket jag tvivlar på, baserat på vad man sett än så länge).

En stor fallgrop med spelet är att det bara finns en karta i dagsläget. Om de inte får ut nya kartor inom sinom tid kommer folk att tröttna tror jag. Sen ska man bara inte få ut en karta för sakens skull utan den behöver givetvis vara genomtänkt. Apex och Fortnite känns som de har olika målgrupper och dessutom skiljer sig ganska mycket åt i form av hur de är att spela.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Marknadsekonomi när det fungerar som bäst med konkurrens bland företagen ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Dom är desperata nu när Apex drar till sig varenda känd spelare. Har spelat Apex sedan release och det är verkligen ett genomtänkt och kul spel. Dock så är det nästan ett måste att va premades. Väldigt många randoms som är toxic och saknar spelförståelse helt. Fortnite har jag aldrig fastnat för. Byggandet har för stor vikt i spelet :(.

Ambassadör
Xbox

Har sett en hel del yngre förmågor runtomkring mig som övergett Fortnite till förmån för Apex. Så det finns säkert fog för en viss nervositet hos Epic.


signatur

Jump in.

eld
Medlem

Bergis 800 uppsägningar runt hörnet snart om de inte kan gå från svinrika till omänskligt rika igen.

Medlem
Skrivet av eld:

Bergis 800 uppsägningar runt hörnet snart om de inte kan gå från svinrika till omänskligt rika igen.

Vore väldigt illa då!

Medlem

Kommer ju lägligt för att behålla spelare så de inte börjar spela Apex Legends istället.

Medlem

Smart drag. Mina söner har nog lagt ner 2000kr på danser mm. Och det var bara på julafton. Dom gillar inte Apex så mycket lite vuxet för dom. Jag däremot älskar Apex!

Medlem
Skrivet av Quelor:

Överraskningen slår nog hårt mot epic,

Tvivlar på det... Eller hur mycket pengar behöver ett företag innan det är nog?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av sarg:

Apex har varit #1 på Twitch sedan release. Ser inte att det kommer att förändras framöver ifall alla stora streamare inte skulle tröttna helt plötsligt (vilket jag tvivlar på, baserat på vad man sett än så länge).

Bara för att ett spel är 1a på twitch så kallar jag det inte Nr1. Men jag förstår vad du menar.

Inaktiv

Idag kl 16:00 kan man låsa upp detta gratis battle pass inför säsong 8. Blir intressant att se vad Epic gör för att bibehålla det bekväma försprång de har till Apex.
Jag tycker de borde lägga till nya kartor och respawning, kanske ett fps läge. Har väntat på dessa saker sedan säsong 2, nu kanske de blir tvungna att göra det.

1
Skriv svar