Rage 2 ska rulla i 60fps på PS4 Pro och Xbox One X

Robot
Rage 2 ska rulla i 60fps på PS4 Pro och Xbox One X

Flyt går före yta i Avalanches och Id Softwares våldstivoli.

#60-fps, #rage-2


jbx
Medlem

Föredrar utvecklare som lägger till att du får välja läge som Tomb Raider t.ex.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av jbx:

Föredrar utvecklare som lägger till att du får välja läge som Tomb Raider t.ex.

60 fps är alltid bättre, fniss.

Jo jag håller med. Då får man bestämma själv hur man vill ha det. Valmöjligheter är alltid underbart


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv spelar jag spel med 120+ FPS HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Medlem

Kommer aldrig att förstå de som vill ha ”lull-lull” framför bilduppdatering. Att 60 fps inte är standard än är bara sorgligt. Med det sagt, bra där Avalanche!

Medlem
Skrivet av nils45:

Själv spelar jag spel med 120+ FPS HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

cool story bruh, hur mycket pröjsade du för det då?

jkw
Medlem
Skrivet av nils45:

Själv spelar jag spel med 120+ FPS HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Visa gärna dina specs på den datorn för 4300kr inkl tangentbord, mus och windows licens.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

cool story bruh, hur mycket pröjsade du för det då?

Skrivet av jkw:

Visa gärna dina specs på den datorn för 4300kr inkl tangentbord, mus och windows licens.

Mata inte trollet..... :/

Medlem
Skrivet av jkw:

Visa gärna dina specs på den datorn för 4300kr inkl tangentbord, mus och windows licens.

800x600 xD


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ska.

Kan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

SoL
Medlem

Soft! Hoppas det kommer gå att ändra fov också

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

cool story bruh, hur mycket pröjsade du för det då?

Prioriterar du flyt före bild så behöver du ofta inte en svindyr pc. Det behöver ju inte vara allt på ultra utan man kan spela i 120FPS med lite saker på low och medium.

Medlem
Skrivet av jkw:

Visa gärna dina specs på den datorn för 4300kr inkl tangentbord, mus och windows licens.

hänger man på sweclockers marknadsplats går det att få ihop delar till en bra pc för dom pengarna.
tangentbord och mus behöver inte vara dyrt och windows licens får man för under 200kr på tradera.

går ju dessutom att köpa några delar i taget och dela upp kostnaden när man bygger en pc.

Medlem

Tänker bara på Bulletstorm när jag ser filmer och trailers från Rage 2..


signatur

autograph

Inaktiv

Inser att jag blir en del av idiotin nu men kan folk sluta nappa på idiottrollen som ska dra igång tjafs varje gång en artikel nämner framerate på en konsol? Riktigt vidrigt beteende

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

hänger man på sweclockers marknadsplats går det att få ihop delar till en bra pc för dom pengarna.
tangentbord och mus behöver inte vara dyrt och windows licens får man för under 200kr på tradera.

går ju dessutom att köpa några delar i taget och dela upp kostnaden när man bygger en pc.

och så ser det ut såhär sen


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

hänger man på sweclockers marknadsplats går det att få ihop delar till en bra pc för dom pengarna.
tangentbord och mus behöver inte vara dyrt och windows licens får man för under 200kr på tradera.

går ju dessutom att köpa några delar i taget och dela upp kostnaden när man bygger en pc.

Ja det lät ju enkelt och smidigt hahaha


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

För mig personligen så är frågan om dem kan hålla 60fps eller inte. När jag väl sätter mig vid en konsol för att spela nått exclusivt spel så föredrar jag stabil 30 fps över en ostabil fps som hoppar mellan 30-60 fps hela tiden.

Medlem
Skrivet av Angust:

man behöver inte ha senaste hårdvaran för att kunna köra på rätt hög grafik nivå.
du kan t.om lira med bättre grafik på en kass handhållen enkorts dator.

Skrivet av Pretorian24:

Ja det lät ju enkelt och smidigt hahaha

Beror väl på ens egen kompetens och tålamod.

Gen
Medlem
Skrivet av jbx:

Föredrar utvecklare som lägger till att du får välja läge som Tomb Raider t.ex.

Ja, personligen tycker jag det är såpass självklart att det inte går att förstå varför man skippar det.

Medlem

@anon_119148: Digital foundry brukar analysera/jämföra framerate på konsol och PC. Är det också "vidrigt beteende" tycker du?. Att man har åsikter och synpunkter på teknik och spel, är det "vidrigt beteende"?

Inaktiv

@devilrat: Jag kunde varit tydligare i mitt inlägg men tror också du läste igenom det lite för snabbt. Det mitt inlägg främst var riktat mot var @nils45 och de som nappade på hans inlägg.

Medlem

Vet inte jag. Men det verkar som att X versionen är gimpad. 1080p?

Medlem

@anon_119148: Han spelar på en hög bilduppdatering och är glad, ser inget fel i det. Det är faktiskt tillåtet att uttrycka sina känslor och åsikter på ett fritt spelforum. SJälv har jag både en hygglig PC (i7 och gtx 1080) samt ett PS4 Pro, men undviker såklart spela first person shooters på konsolen i 30FPS. Just denna typ av spel, samt racingspel gör sig naturligtvis bäst med högre bilduppdatering (PC), eftersom den typ av spel bygger på ett bra flyt och snabba rörelser. Föredrar dessutom keyboard och mus framför handkontroll i shooters, för precisionens skull. Däremot långsammare, typ plattformsspel eller liknande är helt ok i lägre bilduppdatering, som ofta då också blir stabil. Lite så tänker jag.

Inaktiv
Skrivet av devilrat:

@grollo_92: Han spelar på en hög bilduppdatering och är glad, ser inget fel i det. Det är faktiskt tillåtet att uttrycka sina känslor och åsikter på ett fritt spelforum. SJälv har jag både en hygglig PC (i7 och gtx 1080) samt ett PS4 Pro, men undviker såklart spela first person shooters på konsolen i 30FPS. Just denna typ av spel, samt racingspel gör sig naturligtvis bäst med högre bilduppdatering (PC), eftersom den typ av spel bygger på ett bra flyt och snabba rörelser. Föredrar dessutom keyboard och mus framför handkontroll i shooters, för precisionens skull. Däremot långsammare, typ plattformsspel eller liknande är helt ok i lägre bilduppdatering, som ofta då också blir stabil. Lite så tänker jag.

Det ska man få göra men jag har också rätt att utrycka mig kring en mest sannolikt spydig kommentar som inte tillförde någonting alls till trådens ämne.

Tycker själv att framerate är att föredra framför bildkvalite om man måste välja men jag skulle inte få för mig att skriva som nils45. Kan vara jag som läser in spydighet i hans inlägg men svårt att inte tolka det så som en kommentar mot konsolspelare.

1
Skriv svar