Nu är den officiell: Xbox One S All-Digital Edition släpps snart

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det har mer med bokföringstekniska och skattetekniska skäl att göra än själva varans funktion.

Tror vi diskuterar två skilda ting. Jag talar enbart utifrån konsumentens synvinkel. Finns ju ingen anledning att köpa denna nya konsolen om den äldre modellen som har fler funktioner är billigare.

Medlem

Sea of thieves... ʕ ͡° ͜ʖ ͡°ʔ

Slänger dom in Metal Gear: Survive och Alien: CM blir det köp direkt!

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skrivet av Sillgam:

Tror vi diskuterar två skilda ting. Jag talar enbart utifrån konsumentens synvinkel. Finns ju ingen anledning att köpa denna nya konsolen om den äldre modellen som har fler funktioner är billigare.

Det blir ju lite paradoxalt i det här fallet med en "sämre" efterträdare som får ett dyrare pris eftersom det är en "nyare" vara. Dock är det ett guldläge för konsumenter för butiken vill troligen i så fall få undan de gamla varorna snabbt innan de nya dyker upp.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Dead on arrival för det priset.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Star Lord:

När boxen utan läsare blir billigare, köp ett par begagnade spel, så är du plus igen.

MS har verkligen stått för alla dåliga beslut denna generation.

Detta är väl knappast ett dåligt beslut? Kan de sälja fler konsoler på detta sättet så är det bara positivt sen om det är bra för kunderna eller inte är ju upp till varje person att avgöra. Jag skulle inte köpa denna eftersom jag säljer vissa spel när jag är färdig men passar ju de som bara köper digitalt.

Microsoft har gjort många konstiga beslut som att göra det svårt att byta interna hårddisken och ha extern nätdel på första one, eller kinect. Men de har även gjort riktigt bra grejer som ex bakåtkompatibilitet, gamepass, De behöll AA batterier till handkontrollen och nu crossplay eller vad de kallas.

Sony är ju inte oskyldiga till dåliga beslut heller, många av PS4 konsolerna har ju riktigt hög ljudnivå. De tidiga handkontrollerna hade kass batteritid kanske sitter ett större batteri i de nyare? . De har dock lyckats bättre med exklusiva spel som recensenter gillar.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Så butiker säljer ut äldre xbox one s med skivläsare billigare än vad de kommer sälja den nya som inte har läsare? Även om den nya inte har något nytt att erbjuda? Va?

Denna ersätter inte Xbox One S, det är ett alternativ. Och jo, den är billigare. Riktpriset på XBOS 1TB i USA är 299 dollar, riktpriset på denna inkl 3 spel är 229 dollar. MS säljer sina konsoler ovanligt billigt i Sverige, trots vår genomruttna krona som står på ruinens brant. Priset på den skivlösa versionen kommer vara avsevärt billigare i Sverige också.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Denna ersätter inte Xbox One S, det är ett alternativ. Och jo, den är billigare. Riktpriset på XBOS 1TB i USA är 299 dollar, riktpriset på denna inkl 3 spel är 229 dollar. MS säljer sina konsoler ovanligt billigt i Sverige, trots vår genomruttna krona som står på ruinens brant. Priset på den skivlösa versionen kommer vara avsevärt billigare i Sverige också.

Du låter aggressiv. Jag sa inte att det är en ersättare. Det jag framförde var att det vore väldigt konstigt att gå in i en butik och köpa en xbox utan läsare om denna kostar mer än den med läsare(alltså spendera mer pengar för att få färre funktioner). Och om du inte förstår varför jag skrev det så var det för att fz nämnde att butiker har börjat rea ut "gamla" xbox one s. För övrigt kostar denna konsolen 2500kr på Microsofts hemsida vilket jag inte anser vara ett attraktivt pris.

Ambassadör
Xbox

Många som inte förstår riktpriser. Xbox One SADE kommer alltid ligga 500kr under Xbox One S när båda finns tillgängliga på marknaden. Vad enskilda butiker väljer att lägga sina priser på, beroende på lagerstatus, reor och liknande har inte med saken att göra.

Är man helt digital så är det väl trevligt att ha valfriheten att slippa betala för en skivspelare som man ändå inte använder?
Jag är ganska säker på att det här mest är en testballong inför kommande digitala streamingfokuserade produkter.


signatur

Jump in.

Medlem

Köper nästan allt digitalt på reorna och spar en massa pengar även om jag fråntas möjligheten att sälja vidare produkten. Skulle aldrig någonsin köpa ett digitalt spel till fullpris såvida det inte gäller små indies eller spel med Play Anywhere.

Medlem

Hade det ingått ett års Xbox Live Ultimate, eller vad det heter, så hade jag kanske varit lite intresserad.

Edit: tror dock att detta är en försmak på framtiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det känns som att det är lite väl sent att lansera en budget-variant så här sent in i generationen. Hur många kan det vara som väntat ända till nu med att köpa en Xbox som plötsligt lockas av denna?

Xbox SAD HA HA HA


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Du låter aggressiv. Jag sa inte att det är en ersättare. Det jag framförde var att det vore väldigt konstigt att gå in i en butik och köpa en xbox utan läsare om denna kostar mer än den med läsare(alltså spendera mer pengar för att få färre funktioner). Och om du inte förstår varför jag skrev det så var det för att fz nämnde att butiker har börjat rea ut "gamla" xbox one s. För övrigt kostar denna konsolen 2500kr på Microsofts hemsida vilket jag inte anser vara ett attraktivt pris.

Ingenting i mitt inlägg var aggressivt. Riktpriset på XBOS 1TB på Microsofts sida med ett spel är 3 989kr. Då förstår du att ett riktpris på 2 499kr kommer resultera i en billigare konsol. Att riktpriset är satt så lågt i Sverige förvånar mig. I USA är riktpriset 250 dollar, det betyder att vi egentligen skulle ha ett riktpris i Sverige på 2300+kemikalieskatt 400kr+moms. Alltså lite drygt 3400kr.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Ingenting i mitt inlägg var aggressivt. Riktpriset på XBOS 1TB på Microsofts sida med ett spel är 3 989kr. Då förstår du att ett riktpris på 2 499kr kommer resultera i en billigare konsol. Att riktpriset är satt så lågt i Sverige förvånar mig. I USA är riktpriset 250 dollar, det betyder att vi egentligen skulle ha ett riktpris i Sverige på 2300+kemikalieskatt 400kr+moms. Alltså lite drygt 3400kr.

Skönt. Köp 2.

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

Xbox SAD HA HA HA

Det borde väl bli Xbox OSADE. Om man nu måste förkorta allt.

Medlem

Är nog ett riktigt dåligt köp. Vad jag minns (spelar nästa bara PC nu) så var digitala spel ofta dyrare än vad man kunde få fysiska på butiker runt på nätet, speciellt om de var några äldre spel så sjunker de ofta i pris i butik men stannar på samma på onlineshoppen.

Medlem
Upplever det billigare på ps store

@trickeh2k:

Tanke på att Sony har ju reor hela tiden och även på helt nya spel redan månaden efter spelet har släppts och har
sett allt från 25 upp till 60% rea vilket på fysisk skiva aldrig skulle hände

12
Skriv svar