Se FZ:s besök hos Dice

Medlem

Nu vill jag faktiskt försvar oss "stackars" vinnare som fått kritik
Till att börja med så är BF1943 ett spel som är väldigt likt 1942 så det är inte så lätt och välja frågor när man vet redan upplägget och vad som kommer att komma (Då vi inte kunde fråga något om BF3 eller BC2 då det är hemlighetsstämplat som dom sa flera gånger) mer än vad dom kommer satsa på i spelet om det ska bli mer clan lir eller flera maps eller expansion vilket vi frågade, tänk er själva som spelat 1942 vad skulle ni fråga? När det släpps? det vet dom inte pga bland annat Microsoft vad jag förståt.
Det är inte så lätt och interljuva när man vet rätt mycket redan
Desutom va tävling mycket att få komma till deras kontor och testa deras halv nya spel.8)

Kan dock säga att det var sjukt kul och spela och helt klart värt att köpa och underbara crews
Tack för mig8)

Medlem
Skrivet av SciiBione:

Nu vill jag faktiskt försvar oss "stackars" vinnare som fått kritik
Till att börja med så är BF1943 ett spel som är väldigt likt 1942 så det är inte så lätt och välja frågor när man vet redan upplägget och vad som kommer att komma (Då vi inte kunde fråga något om BF3 eller BC2 då det är hemlighetsstämplat som dom sa flera gånger) mer än vad dom kommer satsa på i spelet om det ska bli mer clan lir eller flera maps eller expansion vilket vi frågade, tänk er själva som spelat 1942 vad skulle ni fråga? När det släpps? det vet dom inte pga bland annat Microsoft vad jag förståt.
Det är inte så lätt och interljuva när man vet rätt mycket redan
Desutom va tävling mycket att få komma till deras kontor och testa deras halv nya spel.8)

Kan dock säga att det var sjukt kul och spela och helt klart värt att köpa och underbara crews
Tack för mig8)

Det är självklart det inte är det lättaste att komma på frågor (speciellt om man inte jobbar med det), därför jag nämnde att FZ kanske kunde knåpa ihop lite frågor till såna här situationer. Nu var väl det här första gången, men om det uppstår fler tillfällen där en video ska spelas in skulle det vara trevligt om det fanns lite mer som vi tittare kunde ta del av.

Men som sagt, trevligt av FZ (och DICE) att arrangera såna här grejer. Hoppas verkligen vi får se besök hos andra utvecklare så småningom också.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Håkan:

mongi: Är du någon allmän "guide" inne på DICE eller råkar bara bli att det alltid är du i filmerna pga det är FZ/Battlefield?
Om inget annat så kan du ju alltid ha FZ med dig en dag, sen göra en snabbspolning på hela filmen så vi får se att du verkligen arbetar och inte glassar.

Det råkar bli jag oftast just nu för att BF1943 är mest aktuellt som jag är ansvarig för.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Håkan:

mongi: Är du någon allmän "guide" inne på DICE eller råkar bara bli att det alltid är du i filmerna pga det är FZ/Battlefield?
Om inget annat så kan du ju alltid ha FZ med dig en dag, sen göra en snabbspolning på hela filmen så vi får se att du verkligen arbetar och inte glassar.

Det råkar bli jag oftast just nu för att BF1943 är mest aktuellt som jag är ansvarig för.

eller så väljer de dig så att du ska ha något att göra

Medlem

ge mig trailern.
Bäst var ju "det känns skönt"


signatur

hejsanhejsanhejsan

X9
Medlem

Synd att ni inte tog med en riktigt impulsiv vilde till studion

Edit: 09:17! Känns som roundhouse-kicken från dice's representant är väldigt nära för en sekund där

Medlem

Hade inte tänkt köpa 1943 först men efter deras frågor och svar så övertygade dom mig rejält! Speciellt på punkten att dom tagit bort "spring 5 minuter, dö direkt och spring om 5 minuter" vilket jag alltid hatat med BF serien.

Blir ett solklart köp till gammla hederliga boxen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Herregud vad stelt och dåligt gjort. Det känns som att ni har slösat bort ett riktigt guld-tillfälle för intryck, information och bekantskap med Dice, på deras huvudkontor. Skicka någon som kan prata och som iaf har vett nog att förbereda sig!
Lite jobb på video-redigeringen hade ju inte varit helt fel heller. "Teh end" liksom, man får ju intrycket av att det ni är ett gäng 13-åringar som driver sidan.

FZ under all kritik!

Skägg.
10 Chambers

Det är skönt att läsa att jag har en framtid som videoreporter Jag har i alla fall utvecklats sedan 2004.

Till nästa gång ska jag lägga mer tid på redigeringen, och i ett program som inte följer med ett visst operativ. Förberedelser är såklart också bra, som ursäkt kände jag inte till att vi skulle köra frågestund efteråt, det hade varit kul att ha med sig frågor från er som inte vann.

Fler "hemma hos"-reportage!

- teh end


signatur
Medlem

Dice - spelsveriges stolthet tbh.

Grattis till vinnarna :).

Medlem

Snälla ta bort "spolningsljudet" nästa gång när ni spolar frammåt, eller ha ljudet hela tiden och inte så att de dyker upp då o då.
Tyckte de va sjukt störande hehe.

Ser fram imot mer videos dock.

Inaktiv

Det verkar som om fps var väldigt låg när de flög flygplanen iallafall.
Känns som när jag spelar med 25fps på datorn :/

Medlem

Spela det på datorn istället då.

Medlem
Skrivet av Puddy:

Mycket awkward silence i videon!

Haha! No shit! Verkligen jättekonstig stämning... hua...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Värsta jag vet är FPS på konsoll med hankontroll!

är man dålig så

Medlem

Tycker det var ett kul initiativ med besöket och inspelningen. Visst var det lite blyga gäster och knackig inspelning men alla reportage kan inte vara "top notch", det tycker jag man får köpa.

Min uppfattning om BF1943 är att det verkar vara kul men inte någon "stor" titel, snarare ett kul nostalgi-paket. Sedan fick man iofs inte se så mycket av spelet eftersom filmaren fokuserade på gästerna ansikten

Medlem
Skrivet av mongi:

Det råkar bli jag oftast just nu för att BF1943 är mest aktuellt som jag är ansvarig för.

Det här är exakt sådant jag menar!

Hade den här meningen dykt upp när jag var där, så hade jag genast frågat "vad är det du är mer ansvarig för som inte är aktuellt just nu?"

Sen hade jag bjudit på drinkar och sakta men säkert börjat glida in på det viktiga samtalsämnet.

Ja du mongi *hick* va sa du om BF3 igen?...

Ja precis.. berätta mer.. här ta en till drink *Hick*

Medlem

Skönt av Dice att bjuda lite folk till kontoret. Sen visar filmen iaf lite sevärt, även om jag inte haft något emot att de visar guiden i normal fart (intresserad av hur allt ser ut där borta). Men ljud och filmning måste förbättras, men det är något att arbeta på till nästa gång.

+ Till ljudkillen som hade kunnat ha en show för sig själv.

Medlem

HAHAHAHA, jag och min kusin har aldrig skrattat så mycket!!
På 19:22 låter det som att han säger: Kan jag ställa en fråga om....bajs?
Fast han säger ju Dice, tror jag iaf:P
När i juni kommer det egentligen ut:O????


signatur

Wai

Medlem

Jag hörde nåt om september till pc? Hoppas att man kan sätta en kula i piloten med snipern, precis som man kan i bf2... Får se om Frostbite levererar, annars blir man ju lite besviken.

Medlem

Synd att det var killar som inte var exalterade när de var en av de få utvalda som vunnit. Jag hade kommit med relevanta frågor och bidragit lite med med spelupplevelse.

Inaktiv

Synd att ingen ställde fler frågor till Ben, ljudteknikern, hade varit intressant att veta vad han använde för utrustning för att spela in de ljud han arbetar med. DICE har ju utmärkelser för att ha så sjukt bra ljud i sina spel och vann ju pris för att Bad Company 1 hade asbra ljud. Utöver det så var det trist att ni valde ut folk som inte direkt verkade speciellt exalterade över att vara där. Såg ju bara ut som ett gäng 15 åriga killar i princip.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

123
Skriv svar