Todd Howard om skälet till varför Starfield släpps före The Elder Scrolls VI

Robot
Todd Howard om skälet till varför Starfield släpps före The Elder Scrolls VI
Medlem

Bah! Snick snack..hit med Elder Scrolls!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mina barnbarnsbarn kommer ju åtminstone få uppleva Elder Scrolls 6, så det är ju alltid något!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Mina barnbarnsbarn kommer ju åtminstone få uppleva Elder Scrolls 6, så det är ju alltid något!

Två år efter release när de bra moddarna har kommit!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Jag tror inte längre på deras ord om någonting som har med spel att göra. De gick från att vara relativt respekterade till att bli en sorts spelutvecklare som har siktet inställt på stora pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan nog garantera att TES är rätt långt gånget i produktionen. Inte direkt så dom släpper smStsrfield och sen sätter sig vid ritbordet - jaha då var det dax för TES6. Vi satsar på en release om 5 år...

Jag är glad att han tar upp ESO, köpte precis ett konto till min sambo så vi började spela ihop igår. Älskar ESO och ska bli riktigt kul att spela något ihop vilket vi inte gjort på det sättet innan. Hon är gammal skyrim nörd så nu ska jag konvertera henne till MMO för hon vill att vi ska hitta något vi kan spela ihop. ESO var det självklara valet då ingen är intresserad av wow, och alla andra mmo är mest meh.

Medlem

Jag gissar 2025 för ES6. Inför e3 är förväntningarna låga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tror inte längre på deras ord om någonting som har med spel att göra. De gick från att vara relativt respekterade till att bli en sorts spelutvecklare som har siktet inställt på stora pengar.

Om de ville ha stora pengar skulle de väl prioritera ES6 framför ett nytt IP? Min känsla är att de kanske har lite dåligt omdöme (se Fallout 76), men vad de påbörjar fullföljer i varje fall (se Fallout 76, igen, det kan inte vara någon pengamaskin men ändå jobbar oförtröttligt vidare med det).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Den verkliga anledningen (som de även nämnde i intervjun) är att ES:Online har gått så bra. Vilket översätts som "Det drar in en massa pengar, så vi väntar med ES 6 tills det att spelet börjar dra in mindre pengar till oss".

ES6 kommer förmodligen om två eller tre år, lagom tills ES: Online har börjat slappa.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Den verkliga anledningen (som de även nämnde i intervjun) är att ES:Online har gått så bra. Vilket översätts som "Det drar in en massa pengar, så vi väntar med ES 6 tills det att spelet börjar dra in mindre pengar till oss".

ES6 kommer förmodligen om två eller tre år, lagom tills ES: Online har börjat slappa.

Vad får dig att tro att Elder Scrolls Online skulle börja tappa spelare om två-tre år? Om man tittar på spelets utveckling har det klättrat stadigt i både kvalité och spelarantal under ~fem års tid.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

KoP
Medlem

Använder det samma motor som deras övriga spel? Lär ju kännas som Elder Scrolls/Fallout in space isåfall. :'D

eld
Medlem
Skrivet av Nomman:

Om de ville ha stora pengar skulle de väl prioritera ES6 framför ett nytt IP? Min känsla är att de kanske har lite dåligt omdöme (se Fallout 76), men vad de påbörjar fullföljer i varje fall (se Fallout 76, igen, det kan inte vara någon pengamaskin men ändå jobbar oförtröttligt vidare med det).

Fast de har ju historiskt sett tjänat pengar på att växla mellan ip'n, och att ha ett tredje stort IP kommer vara otroligt värdefullt.

Medlem

Starfield och TES6 känns lite ointressant.
Den stora frågan alla går och väntar att få svar på är väl ehuru Skyrim kommer till den nya generationens konsoler.

Medlem

Eftersom Howard är en lögnhals av rang, betyder det att man ska tolka detta budskap tvärtom?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Njae snarare att dom inte ens har börjat utvecklat Elder Scrolls 6, för dom visade upp det förra E3 som en backup för att chilla publiken.
Dom har ju redan sagt att spelet är i pre-prod, som i stort sätt betyder, idén finns bara på papper.

Starfield har varit deras fokus de senaste åren nu för dom har tänkt att folk spelar fortfarande Skyrim och Zenimax (Deras ägare) har Elder Scrolls Online som drar in pengar på Elder Scrolls IPn så det har liksom inte varit någon panik att släppa ett nytt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av KoP:

Använder det samma motor som deras övriga spel? Lär ju kännas som Elder Scrolls/Fallout in space isåfall. :'D

ja. Både i starfield och ES6


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jösses, det där var nog två av de mest intetsägande videotesasers jag sett

Medlem
Skrivet av robbis:

Kan nog garantera att TES är rätt långt gånget i produktionen. Inte direkt så dom släpper smStsrfield och sen sätter sig vid ritbordet - jaha då var det dax för TES6. Vi satsar på en release om 5 år...

Jag är glad att han tar upp ESO, köpte precis ett konto till min sambo så vi började spela ihop igår. Älskar ESO och ska bli riktigt kul att spela något ihop vilket vi inte gjort på det sättet innan. Hon är gammal skyrim nörd så nu ska jag konvertera henne till MMO för hon vill att vi ska hitta något vi kan spela ihop. ESO var det självklara valet då ingen är intresserad av wow, och alla andra mmo är mest meh.

Ni är varmt välkomna att gå med i fz:s elder scrolls online guild, om ni inte redan är medlemmar såklart:)

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Ni är varmt välkomna att gå med i fz:s elder scrolls online guild, om ni inte redan är medlemmar såklart:)

Tack för tipset.

Medlem

@robbis: skicka ett pm till mig eller @kristallkrona så löser vi det

Medlem

Han vill väl ha ute så många IPn som möjligt för att kunna ge ett så brett MTX utbud som möjligt.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tror inte längre på deras ord om någonting som har med spel att göra. De gick från att vara relativt respekterade till att bli en sorts spelutvecklare som har siktet inställt på stora pengar.

Ja Todds uppenbara lögner har blivit till Memes, går inte att lita på ett ord han säger!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar