Photo Mode tråden

Medlem
Photo Mode tråden

Fins så många spel nu med fantastiska foto möjligheter som låter en välja bländare, fokuspunkt m.m. annars funkar ju PRTSC lika bra! Har blivit en egen genre. Låt oss se era mästerverk!
Efterbearbetning, filter, allt är tillåtet!
(hittade ingen liknande tråd vid sökning, ber om ursäkt om jag missat den, ta bort denna i så fall)

Startar med några Division 2 bilder


signatur

7900XTX
7800X3D

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Snygga bilder!
Jag har lekt lite med photo mode I några spel. Se om jag hittar de jag sparat undan någonstans!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kul tråd! Jag älskar Photo Mode och har tagit flera i diverse spel. Jag loggade in på Playstation hemsidan och kan se feeden, men går det på något enkelt sätt att söka fram bilderna jag laddat upp? Så redigerar jag inlägget sen...

EDIT: Äsch, använder en USB-sticka. Återkommer

(inget efterarbete i bilderna, endast med spelens egna funktioner)
Wrappar bilderna för att det inte ska bli ett långt inlägg. Inga major spoilers i bilderna.

God of War
https://imgur.com/a/je5t8Sp

Marvel's Spider-Man
https://imgur.com/a/oYiyWEz

Red Dead Redemption 2 Tyvärr blir bilderna suddiga i spelets Photo Mode.
VARNING! Man kan uppfatta någonting som är av en större spoiler här. Kolla helst inte om du inte klarat ut storyn.
https://imgur.com/a/Su91wei

Uncharted 4
https://imgur.com/a/DPvNW9V

EDIT 2019-12-29: Då ftp:en jag använde tydligen pajade (använd aldrig imageshare.io, riktig skit) så har jag laddat upp bilderna på nytt, denna gång orkar jag inte göra enskilda bildlänkar utan länkar till bildspel per spel. Enjoy.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Kul tråd! Jag älskar Photo Mode och har tagit flera i diverse spel. Jag loggade in på Playstation hemsidan och kan se feeden, men går det på något enkelt sätt att söka fram bilderna jag laddat upp? Så redigerar jag inlägget sen...

EDIT: Äsch, använder en USB-sticka. Återkommer

(inget efterarbete i bilderna, endast med spelens egna funktioner)
Wrappar bilderna för att det inte ska bli ett långt inlägg. Inga major spoilers i bilderna.

Wow, bra jobbat, snygga bilder!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

En till från division 2:


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Grukk:

Snygga bilder!
Jag har lekt lite med photo mode I några spel. Se om jag hittar de jag sparat undan någonstans!

Tack! Ja kom igen, posta dina bilder!


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk

Kul tråd, ska se om jag har något kvar sparat hemma Här är en från Division 2 för ett tag sedan, enda gången jag testat fotoläget faktiskt, glömt bort det lite


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Snyggt! Om du undersöker photo mode i div 2 så kommer du upptäcka att du kan kontrollera bländare, exposure, manuell fokus m.m.


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk

@alias: yes, jag använde den för denna, dock var det marginellt fipplande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Hittade dessa gamla bilder som låg och skräpade också, översta från GRID 2 och de andra från Need for Speed: Rivals


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hittade dessa gamla bilder som låg och skräpade också, översta från GRID 2 och de andra från Need for Speed: Rivals

https://i.imgur.com/2CvfFTn.png

https://i.imgur.com/HlUc5cc.png

https://i.imgur.com/5puoUhZ.png

Snyggt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

När jag inte behövs för att rädda världen längre ska jag skaffa ett akvarium..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Känner mig lite blå..


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd

Horizon: Zero Dawn

Arkham Knight


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Detta har varit min hobby under en lång period, men nu börjar det bli mindre och mindre av den varan.
Det är otroligt tidskrävande att försöka hitta den perfekta bilden.
Om ni är intresserade så länkar jag även till min Flickr där det finns massor av bilder.
https://www.flickr.com/photos/87659627@N07/

Witcher 3 bilderna är tagna med Ansel

BFV

Medlem

Wow, snyggt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

@Zilverborn: Fantastiska bilder! Vad mer kan man säga?
Tack för att du delar med dig. Blir inspirerad minst sagt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
:)
Medlem

Härlig bild!


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Medlem

Har nog haft mest roligt med fotoläget i Mad Max:

Medlem

Ett urval av mina favoriter:

Horizon: Zero Dawn

Infamous: Second Son

Batman: Arkham Knight

Until Dawn

Spider-Man

Tomb Raider 3

Shadow of War

Detroit: Become Human

Red Dead Redemption 2

The Last of Us Remastered

Assassin's Creed Origins


signatur

I drank what?

Medlem

Tackar, fantastiska bilder! Föredömligt att skriva vilka spel det är dessutom, vore bra om alla försöker göra det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Dark Souls III, sparade bilder från när jag körde 21:9:

Life is Strange 2 (vissa med custom camera-mod) maxade inställningar med res mod på 133%:

A Plague Tale:


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Härligt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk

Otroligt läckra!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

En blandning godbitar från lite olika titlar

Spiderman

Mad Max

RDR2

Horizon: Zero Dawn

God Of War

Horizon: Zero Dawn

The last of us

Edit: verkar som att upload tjänsten jag använt komprimerar bilderna lite fööör mycket

Edit 2: fixat med imgur


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd

Och i brist på annat fortsätter jag med några till

Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

God of war

The last of us

Tror nästan alla som spelat the last of us har en screenshot från detta ställe


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nu blir jag galet sugen på att spela Horizon.

Medlem

Alltid älskat photomode när det implementeras in i spel och det har ju blivit ett par genom åren så här är en liten del av det.
Dessa är tagna på ps4'an. (Det blev lite fler än vad jag tänkte mig från början )

Horizon zero dawn :

God of War:

Gran turismo :

Spiderman :

Uncharted 4 & lost legacy:

Metro exodus:


signatur

God is dead

Skriv svar