Massor av fakta om Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
Massor av fakta om Star Wars Jedi: Fallen Order

En sammanfattning om alla små detaljer som annars är lätta att missa.

#star-wars, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Dom kan väl ha dismemberment som i Jedi Academy? Inget blod så det såg inte alls särskilt våldsamt ut. Och huvuden kunde inte kapas, bara händer och underarmar om jag minns rätt och det är ratat Teen.

Medlem

"That wouldnt be true star wars...also we want all kids on earth to buy the game so we can make even more money, just like all the superhero movies".


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

"That wouldnt be true star wars...also we want all kids on earth to buy the game so we can make even more money, just like all the superhero movies".

”Or make new games”.

Jag köper resonemanget, dock skulle det kunna SoF:ieras lite! Tycker det är lite av en immersionbreaker när man slashar någon med en ljussabel och inget direkt händer.

Få nog spela lite Liero så länge!


signatur

Niet.

Medlem

Stör mig lite på det här med dismemberment. Det skulle gå att låsa upp under inställningar någonstans. Det förekommer gott och väl med kapade kroppsdelar, allt ifrån armar till huvuden i filmerna så att det inte är SW är lite av en osanning. Dock kan jag förstå att mängden av förklarliga skäl blir större i spelet.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Stör mig lite på det här med dismemberment. Det skulle gå att låsa upp under inställningar någonstans. Det förekommer gott och väl med kapade kroppsdelar, allt ifrån armar till huvuden i filmerna så att det inte är SW är lite av en osanning. Dock kan jag förstå att mängden av förklarliga skäl blir större i spelet.

Gott och väl är väl att ta i, jag hade gärna haft det också men det är ju inte direkt synonymt med star wars.

Medlem
Skrivet av heady89:

Gott och väl är väl att ta i, jag hade gärna haft det också men det är ju inte direkt synonymt med star wars.

Men det är synonymt med logik.

Medlem
Skrivet av heady89:

Gott och väl är väl att ta i, jag hade gärna haft det också men det är ju inte direkt synonymt med star wars.

Ja det kanske är ett starkt uttryck i sammanhanget men poängen kvarstår. Det förekommer ju, tx halshuggning i klonerna anfaller. Det måste inte spruta blod heller. Vad jag vet om kanon så kauteriseras sår av ljussvärden så det kanske vore fel att göra det för blodigt?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Knights of the Old Republic hade inte lemlästning och det är ett av det bästa, om inte det bästa, Star Wars-spelet någonsin. Knappast ett stort problem att man inte kan hugga av kroppsdelar.

Medlem

“That wouldn’t be true to Star Wars,”

Darth Maul, Count Dooku, Jango Fett, Anakin Skywalker, mannen i Cantina-baren och Luke Skywlker håller nog inte riktigt med där...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Så glad att jag inte är ett star wars fan, så jag kan med lätthet avstå från att köpa en EA produkt.

Medlem
Skrivet av heady89:

Gott och väl är väl att ta i, jag hade gärna haft det också men det är ju inte direkt synonymt med star wars.

erm... Luke förlorar handen, sedan Vader. Lukes är en av de mest berömda scenerna så jo, synonymt.


signatur

I drank what?

Medlem

Ändå rätt soft att bristen på avhuggna lemmar verkar vara i princip det enda folk kan hitta att klaga på? Tycker att det ser ut att bli ett riktigt trevligt Star Wars-äventyr med skön känsla i striderna. (Svårt att veta innan att ha testat dock), visst vore det kul att få hugga av händer och huvuden kors och tvärs men att de väljer bort det för att kunna sälja till en bredare målgrupp är inte direkt något konstigt, visst rök en del lemmar i originaltrilogin etc. också men i allmänhet har de ju en väldigt väldigt bred målgrupp. Inte heller är det konstigt att ett vinstdrivande företag vill nå en så bred målgrupp som möjligt när de lägger ut en jäkla massa pengar på att ta fram produkten, det är liksom så systemet vi lever i fungerar.

Skulle inte bli förvånad om det ryker nån hand i en dramatisk custcene heller, satsar 10kr på att Mr. Kestis tappar nån lem i en cutscene första gången han möter antagonisten etc. Så länge stormtroopers stryker med snabbt som attan av ljussableln kan jag leva med att inga lemmar flyger, som Fiddi skrev, KOTOR hade inte heller lemmar som flög och är ändå ett av de bästa Star Wars-spelen som gjorts så vafan. Så stor grej är det inte.

I Kotor kunde man också stå och banka på folk med ljussabel aslänge utan att de dog samt möta folk med svärd som kunde blockera ljussablar (förklarades ju med att det var vibroblades etc..) men det är som sagt fortfarande ett av det bästa om inte det bästa Star Wars-spelet som gjorts.

(märks att jag har semester, för mycket tid att ranta..)

Avstängd
Skrivet av Mirage:

erm... Luke förlorar handen, sedan Vader. Lukes är en av de mest berömda scenerna så jo, synonymt.

samt..
Jango Fett får huvudet avhugget (av Mace Windu).
Ponda baba (barscenen) får ena armen avhuggen (av Luke)

Medlem

"sheathe and unsheathe". Första gången jag ser dessa ord... coolt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Harmond:

samt..
Jango Fett får huvudet avhugget (av Mace Windu).
Ponda baba (barscenen) får ena armen avhuggen (av Luke Obi-Wan)

Fixat


signatur

I drank what?

Avstängd

@Mirage: hehe stämmer det.

1
Skriv svar