Utah Beach kommer till den taktiska WW2-pangaren Hell Let Loose

Robot
Utah Beach kommer till den taktiska WW2-pangaren Hell Let Loose

Det blir i alla fall nåt strandhugg den här "sommaren".

#hell-let-losse, #strandhugg, #ww2


Medlem

Ascoolt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Den där bilden är dock misstänkt lik Omaha Beach. På Utah fanns väl inga klippor?

Medlem
Skrivet av Popski:

Den där bilden är dock misstänkt lik Omaja Beach. På Utah fanns väl inga klippor?

De hade ju Pointe du Hoc

Medlem

Kanske korrigera tag, loose istället för losse

Medlem
Skrivet av notice:

De hade ju Pointe du Hoc

Pointe du Hoc låg inte vid Utah utan strax väster om Omaha Beach. Dess tjeckiska kanoner kunde dock beskjuta Utah... om de hade varit monterade åå plats vill säga.

Medlem
Skrivet av Popski:

Den där bilden är dock misstänkt lik Omaha Beach. På Utah fanns väl inga klippor?

Om du menar det grå i höger på bilden så är det en bunker i betong, men du har rätt det var inte höga klippor på Utah mer sanddyner.

Medlem
Skrivet av Lundy:

Om du menar det grå i höger på bilden så är det en bunker i betong, men du har rätt det var inte höga klippor på Utah mer sanddyner.

Är det där till höger verkligen betong? Backjobb i så fall. Ser snarare ut som en klippa som man byggt en bunker i.

Medlem

Ska bli kul å få testa den nya kartan, gillar för övrigt spelet skarpt!

Medlem

Ni som spelat spelet, vad tycker ni om spelet? Värt införskaffat?

Medlem
Skrivet av Popski:

Är det där till höger verkligen betong? Backjobb i så fall. Ser snarare ut som en klippa som man byggt en bunker i.

Man ser armering sticka fram om man zoomar, ser skadad ut. Men jag håller med. Nog för att tyskarna strösslade i allt möjligt i betongen, cyklar och metall bråte, men dom höll ändå rätt hög standard utseendemässigt, inte sett någon bild på en lika risig bunker.

Medlem
Skrivet av noyart:

Ni som spelat spelet, vad tycker ni om spelet? Värt införskaffat?

Blandade känslor, det är snyggt, låter bra, och tanksen är nog bland det bästa jag sätt när de rör sig åtminstone. Gillar man PS eller Squad kommer man gilla detta. Backade det själv på kickstarter när det begav sig

Det jag ogillar och det gäller även PS (post scriptum) & Squad är hur dessa ambitiösa indie sim spel sällan lyckas med kontrasterna, framförallt i grönområden. Jag tycker bara allt flyter samman och det blir förjävla jobbigt för ögonen, har aldrig det problemet i trippel A spelen som lyckas bättre med sånt.

Squad gör sig exempelvis så mycket bättre i ökenområdena än i grönområdena, både prestanda och utseendemässigt, och både PS och HLL har ju naturligtvis nästan bara grönområden. Detta kan vara ett icke-problem för många andra så låt inte mig stoppa dig

1
Skriv svar