Inför recensionen – 12 minuter Control-gameplay

Robot
Inför recensionen – 12 minuter Control-gameplay

Blandade secener från Remedys senaste.

#control, #gameplay, #remedy


Medlem

Denna trenden med att varje spel har en hälsomätare och pilar över fienden får gärna sluta.

Medlem

Mja,mje. Vet inte riktigt. Kanske blir bra. Tyckte gameplay såg lite, meh ut? Om storyn är riktigt bra kanske det kan vara något. Är inte så förtjust i blandning av riktiga skådisar i mellansekvenserna,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Varje film jag ser av detta spel får mig att bli mer och mer ointresserad. Är där någon substans alls i spelet? Känns som ett tech-demo som blev för dyrt så de fick släppa det som ett spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte särskilt intresserad, men har köpt ny dator och då ingick bl.a. Control, så det blir till att testa det ändå.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mja,mje. Vet inte riktigt. Kanske blir bra. Tyckte gameplay såg lite, meh ut? Om storyn är riktigt bra kanske det kan vara något. Är inte så förtjust i blandning av riktiga skådisar i mellansekvenserna,

Exakt så känner jag. Finns bara en enorm "meh." känsla över det hela. För min del, om min backlog på något magiskt sätt försvinner, så är detta intressant i reabingen om 2-3 år.


signatur

I drank what?

MEG
Medlem

Tycker att det ser intressant ut, för mig är det viktigast en bra story och karaktärer. Ser fram emot recension.
Kan dock någon förklara för mig vad secener är för något, kan det vara en typ av monster i spelet?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

håller med, börjar se tråkigare ut, lr så har man väl vant sig. men förr lr senare måste det testas oavsett, allt finnarna gör måste testas!


signatur

//monster

Medlem

Håller med de flesta här som tycker att det ser "meh" ut, men om de får till metroidvania-receptet ordentligt kan det bli riktigt bra!

Gen
Medlem

Jag sticker väl ut när jag säger att jag verkligen är taggad. Ser fram emot något lite annorlunda, lite thriller, något man inte riktigt kan räkna ut på förhand.

Medlem

Jag tror det kan vara coolt. Ser ut att vara väldigt kallt och ödsligt. Gråa miljöer som inte förändras så mycket under spelets gång. Minimalistiskt. Lite som en musikvideo av Autechre. Kan fungera. Men då måste historien och spelmekaniken fånga intresset.

Medlem

Såg tyvärr ut som skräp

Tråddemonen
Testpilot

Stay tuned när @Joakim Bennet återgår till tvrutan för ett program med kontroll.

Medlem

Hur har vi gått från Max Payne till det här?

Är inte detta exakt som Quantum Break fast med en kvinnlig huvudkaraktär?

Varför väljer man att göra ett till spel med liknande koncept när det första inte sållde något vidare?

So many questions...

Medlem

@Sillgam: Skulle precis skirva samma kommentar. Bort med skiten!

Medlem

Oj va snyggt det ser ut. Otroligt vad man lyckas klämma ur gammal hårdvara som ps4an ändå även om det är en pro antar jag men iaf..


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Videon kändes rätt långsam och tråkig, inte den bästa videon för att sälja ett spel. Men jag ser fortfarande fram emot att spela det! Det finns inte speciellt många metroidvaniaspel som är i 3D, så det uppskattas starkt.

Medlem
Skrivet av Korken:

Hur har vi gått från Max Payne till det här?

Är inte detta exakt som Quantum Break fast med en kvinnlig huvudkaraktär?

Varför väljer man att göra ett till spel med liknande koncept när det första inte sållde något vidare?

So many questions...

Ja verkligen. Att frivilligt välja att utveckla ett sånt här sömnpiller, det är som att studion vill gå i konka med flit. Oförklarligt.


signatur

Memento Mori

Medlem

2 och 45 in i videon bestämde jag mig för att inte lägga en sekund till av mitt liv på just det här spelet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Haha såg precis att "reload" animationen av pistolen är att hon står och stirrar på pistolen i 3 sekunder medans den laddar om sig själv. För övrigt spelhistorions sämsta pistolljud.

Jag är också riktigt taggad inför CONTROL! Har följt utvecklingen sen E3 2018 trailern! Äntligen något som är lite annorlunda, i alla fall sett på story och värld. Vad jag vet så är det första spelet som försöker sig på The New Weird-stilen. Får också en del SCP-vibbar, vilket jag gillar! Själv tycker jag minimalismen av deras banorna passar spelet, och jag tror Sam Lake har tagit inspiration av filmen Beyond The Black Rainbow när det kommer till huset. Allt från gamla TV-apparater, datorer och de välpolerade ytor (raytracing LOL).

Jag är ganska säker på att Sam Lake kommer leverera en intressant story och värld, frågan är om det blir ett bra spel också? Jag är nog en av de få som gillade Quantum Break, men inte för dess gameplay, för dess story och karaktärer. Det verkar som att Remedy tänkt om nu när det kommer till CONTROL och försöker få tillbaka fokus på gameplay efter kritik från QB. T.ex. så verkar de ha tagit bort "regenerating health" för att få lite mer fart på spelet (uppenbarlingen så verkar de inte lyckas, iaf i början av spelet, se FZ-klippet) och göra så att man kan bara få tillbaka liv genom att döda fiender. Ja, vi får se vad recensionerna säger.

Medlem

@caffeineviking:
Du är inte ensam om att gilla QB, för en som gillar storyn i spel, framför endlöst grindas av monster med halvdana kontroller och noll story... så är QB kanon... slut bossen var lite halvdan... hade egentligen inget emot tv episoderna heller... det var ett intressant koncept, som man får anta att Microsoft ville ha med i spelet inte Remedy.

Många av de som klankar på Remedys spel, ser enbart action spelet inte storyn som bygger upp spelet, samma gäller Alan wake..

Med Max Payne hade Remedy en kanon story och en ny aktion mekanik med bullet time, som råkade komma passligt med The Matrix filmen. Men för mig är det storyn och dialogerna som står ut, inte pangandet.

Lika med förra artikeln att inte Control skulle ha något New game plus, perfekt enligt mig... Troligtvis skulle det förstöra själva story delen i spelet..

Kan någon nämna ett story drivet spel med New game plus, där inte dina vapen, färdigheter eller dylikt, förstör upplevelsen? Jag kommer inte på något på rak arm..

Medlem

När lyfter embargot?

Skrivet av Daven:

När lyfter embargot?

Jag skulle nog gissa på att den lyfter den 27:e Augusti, dagen spelet släpps. 505 Games brukar inte lyfta embargon innan spelen har släppts (enligt tidigare fall, där 505 har varit en publicerare). Har inte hört datum av andra nyhetssidor, så det här är ren (informerad?) spekulation från min sida självklart...

Frilansare
Skrivet av Sillgam:

Denna trenden med att varje spel har en hälsomätare och pilar över fienden får gärna sluta.

Du kan stänga av allt i huden!

Frilansare
Skrivet av massej:

Varje film jag ser av detta spel får mig att bli mer och mer ointresserad. Är där någon substans alls i spelet? Känns som ett tech-demo som blev för dyrt så de fick släppa det som ett spel.

Remedy trycker otroligt mycket på storyn, så den blir intressant at undersöka.

Frilansare
Skrivet av Daven:

När lyfter embargot?

15:00, måndag 26 augusti. Alltså dagen innan release.

Frilansare
Skrivet av Kazutoyo:

Videon kändes rätt långsam och tråkig, inte den bästa videon för att sälja ett spel. Men jag ser fortfarande fram emot att spela det! Det finns inte speciellt många metroidvaniaspel som är i 3D, så det uppskattas starkt.

Videon är gjord av mig, och jag försöker ju inte sälja spel. Den är ett ganska snabbt hopklipp av olika sekvenser från de tvåtimmar jag hade med spelet, och försökte att inte spoila något.

Medlem

Jag vill veta hur det går med skuggorna i hörnen Ska bli väldigt intressant att läsa recensionen då jag kört igenom dom flesta av Remedys titlar

1
Skriv svar