Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Spelade lite för länge igår kväll (23:30) och blev väckt av dottern vid kl 04 imorse och ingen av oss kunde somna om. Det kommer bli en låååång dag idag...

Så med andra ord knarkar jag kaffe just nu.

Fy! Jag antar att jag ska va glad min vakna 04:50 idag! Klarvaken med runda ögon. Hon brukar vakna 06 annars!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Tagit mig iväg till jobbet och börjar dagen med en kopp kaffe och senaste nummret av Teknisk Und informerar (FMV:s tekniska underrättelsetjänsts publikation). Mycket ubåtar den här gången.

Och den här komiska dängan:
"Det kommer en del märkliga medieuppgifter från Ryssland om personalförsörjning i försvarsindustrin. En är att de höga löner som har utlovats personer som tar anställning inte betalas ut annat än om de arbetar i dubbla skift. Inte ens då får de behålla den "ökningen" utan tvingas lämna tillbaka den som ett "frivilligt" bidrag till krigsansträngningarna. Lägg sedan till inflationen och högre kostnader för att bo nära vapensmedjorna så blir det en förlustaffär att arbeta åt försvarsindustrin. Flera av de arbetare som har tillkommit efter krigsutbrottet har redan slutat."

Fniss!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Prokrastinerar på jobbet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Funderar på en ny dator...

Medlem

Har börjat att kolla på Euphoria.

Och oj.

Fan vad bra det är.

Det är naket, ärligt och pang på och det hela lyfts upp av bra skådespeleri och skönt tempo. Sällan en tråkig stund och mentalt är det en ständig dans mellan mörka och ljusa känslor.

Ser redan framemot att släcka lampan, bädda ner mig i sängen och smacka igång AC:n och bara känna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det denna storyn som gav inspiration till sängscenen i Seven?

https://allthatsinteresting.com/blanche-monnier


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Precis kommit hem, och startat upp Phantasy Star Online

Medlem

Loggar ut från jobbet denna sommar. Nu väntar sex veckors semester.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Precis satt igång en vinylplatta och försöker bestämma mig för om jag ska köpa ett par nya hörlurar eller ej, haha.

Moderator | Testpilot

Jobbar sista timmen innan semester! Sjukt taggad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Käkar ostbågar kryddade med Carolina reaper. Det går åt mycket öl till en sådan påse.

Medlem

FEM VECKOR TILL SEMESTER! YAAAAAAGH!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Precis kommit hem, och startat upp Phantasy Star Online

Ah… Nostalgi i hög grad.
Vad kör du med för gubbe?

Själv småspelar jag lite FFX.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ah… Nostalgi i hög grad.
Vad kör du med för gubbe?

Själv småspelar jag lite FFX.

FFX är så jäkla bra. Bästa atb-systemet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Käkar ostbågar kryddade med Carolina reaper. Det går åt mycket öl till en sådan påse.

Har du kryddat själv eller köpt en färdig påse?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du kryddat själv eller köpt en färdig påse?

Nä en färdig. Krydda själv med den chilin är nog lite vanskligt. Det är väldigt lätt att förstöra snacksen.

Medlem

Nyss hemkommen från midsommarfirande. Ska utfodra hundarna och vattna tomatplantorna sedan blir det Battlefield V resten av kvällen tror jag.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nä en färdig. Krydda själv med den chilin är nog lite vanskligt. Det är väldigt lätt att förstöra snacksen.

Vad heter påsen och var köpte du den?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Vad heter påsen och var köpte du den?

Förmodligen Herrs från https://www.cooperscandy.com/herrs-jalapeno-Reaper-crunchy-ch...
Det tar några dagar att äta hela påsen då de är ruskigt starka!

Medlem
Skrivet av Devan:

Förmodligen Herrs från https://www.cooperscandy.com/herrs-jalapeno-Reaper-crunchy-ch...
Det tar några dagar att äta hela påsen då de är ruskigt starka!

Passar mig bra!

Tack för tips.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Passar mig bra!

Tack för tips.

Japp. Herrs var det. Finns på ”Normal” så har du en sådan butik i närheten så behöver du inte beställa.

Medlem

Väntar på en kompis så vi kan lira gamla metroid, ja jo visstifan tar jag en öling också 🍺🍺💪


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Redigerar bilder. Provar olika appar för ändamålet, finns en uppsjö. Svårt att välja och alla kräver en prenumeration. Saknar möjligheten att köpa en app för ett fast pris.

Någon som har en rekommendation?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Redigerar bilder. Provar olika appar för ändamålet, finns en uppsjö. Svårt att välja och alla kräver en prenumeration. Saknar möjligheten att köpa en app för ett fast pris.

Någon som har en rekommendation?

Finns diverse Online "photoshop" liknande program som är gratis att använda. Kan vara ett alternativ om du inte bryr dig så mycket om att företaget kanske nosar på vad du gör för bilder, typ "om det är gratis att använda så är det du som är produkten".

Annars kan du ladda ner Gimp för Windows, Linux och MacOS.

Medlem

Mår uselt och försöker få tillbaka motivationen att arbeta med mitt projekt. Har inte spelat alls idag (Och då är det allvarligt), har bara slappat framför youtube och sett på carcrash compilations. Inte ens det verkar kul eller intressant.

Späds på att ett dåligt köp på Steam som var bortkastade pengar som jag istället kunde ha lagt på StarField eller Phantom Liberty i höst

Medlem

Har just lyckats slita mig efter 11 timmar av Big Ambitions som jag fastnade hårt i!

Ett Capitalism liknande spel, fast med The Sims gameplay. Du flyttar till New York som 18 åring och med hjälp av en släkting som mentor bygger du upp ett företag, sen nästa, sen nästa tills pengarna rullar in. Har fått till en bra inkomst och ska börja betala av lånen snart, var nyss på IKEA... sorry "IKA" och handlade lite prylar till min lägenhet - musikspelare, dator och flatscreen är ett måste till lyan. IKA logotype såg annorlunda ut än IKEA gör irl då, vet att skaparen av spelet The Store is Closed hamnade i blåsväder med Ikeas jurister efter som logotypen såg för identisk ut. Men även om den inte gör det i Big Ambitions så vet nog alla vilken möbelbutik det handlar om.

Shopping, shopping, shopping!

Medlem

Experimenterar lite i Cyberpunk. Spelar normalt 99% laglig citizen, men insåg idag att MaxTac droppar ingen utrustning. :/

... och det går att vinna en fight om du har 4 x stjärnor och MaxTac efter dig.

Medlem

Sitter och pluggar för att ta certifiering för Thales Luna HSM 7... spännande värre.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Hoppar mellan saker. Kodar på en app, designar ett förslag till en potentiellt ny kund, uppdaterar en befintlig kunds hemsida, tar fram en logga åt en annan, mailar fram och tillbaka med supporten åt en tredje, tar fram ett bildspel åt en fjärde, osv.

Allt är riktigt kul men fy fan vad jag är dålig på att strukturera mig. Skriver aldrig ner något utan håller allt i huvudet. Inte bra, skapar onödig stress om inget annat.

Märkligt att det är så svårt att bara skriva ner saker och göra listor. Det är överlägset min sämsta sida som har följt mig hela livet. Men nu jäklar ska jag ta tag i det och lära mig. Samt skaffa en kollega så att man inte behöver att göra allt själv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Chillar i Amsterdam, i morgon Paris

Skriv svar