Vad gör ni nu?

Medlem

En barnbok om ninjalek

Jag letar efter japanska barnböcker. Dels tänker jag att bildböcker kan va bra väg för att lära sig läsa japanska. Sen har åtminstone jag alltid varit fascinerad av ninjor och ninjalek. Tyvärr har inget av mina barn eller brorsöner förstått tjusningen med ninjor!

Tänk om denna bok kan väcka liknande fascination hos någon i min släkt? Man kan ju alltid hoppas. Just den här boken verkar inte va jättesvår att läsa eller översätta heller.

わんぱくだんの
にんじゃごっこ


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Går det att bädda in videoklipp från twitter?

Jag har kollat på nedanstående klipp skrämmande många gånger nu. Det är så knäppt och absurt men samtidigt så talande för tiden vi lever i.

Det är en tjej som leker robot och äter digital mat som folk köper åt henne. Ja, ni hör ju själva.

https://twitter.com/goth600/status/1679379211545645056?t=1U4y...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter och testar att porta ett projekt från .NET 6 till .NET 8 (preview 5), jag tror det går bra, det lilla testprojekt jag använde verkar funka bra, inga kritiska compile errors, bara lite warnings. Ska pröva senare med ett större projekt med multipla dependencies/nuget packages och se hur det går.

Medlem

Sitter och väntar på att Rockstarar skall släppa teaser trailer till GTA VI...

Medlem

Startade min semester på 7 veckor för 2 timmar sen. Life is good!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Sitter ute… dricker rödvin.. lyssnar på musik så jag stör grannarna… väntar på att mitt sidfläsk ska gå klart i röken…


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Tittar på när folk spelar Dave the diver så klart(youtube). Har bara en väldigt väldigt väldigt dålig pc så jag vågar kanske inte köpa spelet på den. Väntar tålmodigt på en switch version.....

Medlem

Hittade min maxade karaktär i Cyberpunk 2077 som jag gjorde specifikt utan att använda några attribut eller perk points på + har en stor plånbok för testning. Här ska lekas!!

Håller även på med en karaktär för sommar utmaningen som ska nå level 50, men det tar jag i den tråden.

Avstängd

Spelar en massa Xcloud

Medlem

Chattar med folk på Blocket och fiser, hatar att ha annonser ute men ibland måste man

Medlem
Skrivet av delli:

Chattar med folk på Blocket och fiser, hatar att ha annonser ute men ibland måste man

Själv slänger jag hellre grejorna på tippen än att lägga ut dem på blocket. Peace of mind är värt mycket.

On Topic: Slösurfar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Spelar en massa Xcloud

Du som är expert på Microsoft kan du inte bara sluta säga xcloud? Det heter inte så längre.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Själv slänger jag hellre grejorna på tippen än att lägga ut dem på blocket. Peace of mind är värt mycket.

On Topic: Slösurfar.

Gör jag också men nu är det en cykel av värde så

Inaktiv

Just nu gör jag inget speciellt.
Under de senaste dagarna har jag försökt klara av Metal Gear Solid Peace Walker igen. Sist klarade jag av det eftersom jag spelade det online men sen fick min Playstation Yellow Light of Death.
Nu har jag tagit mig till uppdraget Peace Walker battle 2 men det är så extremt svårt.
Det tråkiga är att det nästan inte finns någon som spelar det online längre på Playstation 3

Medlem

Dags att göra ”pit beans” inför morgondagens festligheter


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Ska precis börja pilla ihop min middag. Varma mackor med kebab. Sedan käka medans jag ser ett avsnitt av Emergency Couple

Medlem

Äter gott och dricker cola. Snart hem och spela på min nystartade druid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Ska äta Karins Lasagne snart och forsätta spela GTA V i Xcloud är på 60% nu story mode.

Medlem

Spelar forspoken

Medlem

Spelar D4, kör druid denna gången. Har riktigt kul.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Ska äta icas Hawaii pizza snart och kolla på Youtube. Vad gör ni andra idag?

Medlem

Slökollar Youtube och inväntar att torktumlaren ska bli klaaaaar!

brrap brrap pew pew

Jag har varit med barnen på Landvetter flygplats och tittat på flygplan och nu sitter jag i soffan och kollar på Formel 1.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Gjorde pit beans i fredags som blev en riktig hit!
Så idag gör jag om det men ändrar receptet något för att få det att passa mer som huvudrätt istället för en side.
Mindre socker, mer chili.
I med bourbon, ersätter sidfläsk med 1kg högrev som blir till pulled beef som jag röker själv.
Tanken är att äta detta i tortillabröd med massa cheddar å lite sallad


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Kungen snodde saccosäcken när jag hämtade en öl!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Spelar D4, kör druid denna gången. Har riktigt kul.

Kör rouge och har inte lika kul, funderar på att byta till druid faktiskt.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Kör rouge och har inte lika kul, funderar på att byta till druid faktiskt.

Gör det, jag är förvånad över hur kul den är att spela. Stor variation i skills vilket öppnar upp för massor av kul builds. Roligt att förvandlas till olika djur också. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter och planerar vår höstresa till Japan med min kille. Det är fem år sedan vi var där sist. Helt fantastiskt land!

Och så blir det lite mer Baldur's Gate 3 i early access ikväll. Har fortfarande inte bestämt mig vilken klass jag ska spela när det släpps trots att det bara är en och halv vecka kvar 😱

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Gör det, jag är förvånad över hur kul den är att spela. Stor variation i skills vilket öppnar upp för massor av kul builds. Roligt att förvandlas till olika djur också. 😀

Drar igång en ny season druid ikväll då 😀 tack !

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Drar igång en ny season druid ikväll då 😀 tack !

Önskar dig mycket nöje. 🙃


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar