Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Fix för senaste "patchen" som lade till DLSS stöd och krashade spelet för massor av spelare:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=292879...

TLDR: ta bort följande filer från spelets katalog, sen går det att starta igen:
bin\x64\sl.dlss.dll
bin\x64\sl.dlss_g.dll
bin\x64\sl.nis.dll
bin\x64\sl.reflex.dll

Medlem

Har sjukt jobbigt högfrekvent pip ur högtalarna medans jag lirar. Försvinner emellanåt men kommer tillbaks snabbt igen. Bara i Cyberpunk.

signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Har sjukt jobbigt högfrekvent pip ur högtalarna medans jag lirar. Försvinner emellanåt men kommer tillbaks snabbt igen. Bara i Cyberpunk.

"It sounds like you are getting feedback from somewhere. You must have an active mic that can detect audio coming from your headphones or some other active speaker."

https://www.reddit.com/r/techsupport/comments/t33j0r/high_pit...

Medlem

Om man ska starta upp det för första gången, finns det något tips för vilken bakgrund som är roligast/mest givande att börja med?

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Om man ska starta upp det för första gången, finns det något tips för vilken bakgrund som är roligast/mest givande att börja med?

När jag spelade igenom spelet så var det inte så stor skillnad på Corporate kid, Street thug eller wastelander. Mer flavortext. Spelet i sig är detsamma. Kanske någon dialog här och där är annorlunda.

Så det är väl mest vad du vill rollspela som.

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Skulle nog först och främst vänta på expansionen då de ändrar mycket även i grundspelet. Främst gällande de olika systemen.

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Vilket som. Första gången spelade jag som Nomad, och det är en del coola grejer i början. Men det är det med de andra karriärvalen också.

Medlem

Körde 5h trial-versionen igår. När tiden var slut och jag ombands köpa spelet för att fortsätta gjorde jag det. Meddelandet försvinner dock inte, har avinstallerat och laddat ner igen men det är fortfarande trial mode. 
Någon som varit med om detta och har en lösning?

Medlem

Dag två med phantom liberty och jösses vad bra det är. Även hittat små mysiga nicknigar åt Sister of mercy (Lucretia my reflection) Ghost in the shell och Flykten från New york och fler hintar lär det väl bli. Kommer bli en fin helg detta.

signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skriv svar