The Last of Us II försenas på obestämd tid

Medlem

Jag spekulerar kring att saker och ting inte går som det ska med utvecklingen, och att Coronakrisen var bästa möjliga tillfälle att annaunsa en försening.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tar det med ro. Final Fantasy VII Remake är mitt stora spel i år, och far har jag fått. Men jag förstår besvikelsen hos de som längtat.

Medlem

Två "läckta" korta gameplay-snuttar från spelet. Inga megaspoilers, bara korta klipp som sagt -

https://gofile.io/?c=4A75NZ backup linkar


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Måste säga det är lite sorligt specielt för dom som såg fram I mot spelet. För min del så vill ja så klart veta slutet av storyn men inget jag har brotomt med då jag har en del andra spel att ta mig igen.

Men det är tråkigt när sånt här händer specielt för dom som värkligen sätt fram i mot o spela.

Medlem

Det är klart det är trist men vad ska man göra? Inte mycket man kan göra. Det kommer väl en dag iaf antar jag.
Och just nu går det def inte nöd på mig då jag suttit o lirat FF 7 remaken hela helgen och jösses anamma säger jag bara vilket spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

personligen så tänker jag vem fan bryr sig =D

Medlem

Gissar att spelet inte är klart annars vore det väl bra att släppa spelet nu när alla verkar vara hemma och ha tid att spela. Eller är det kontroversiellt att det handlar om virus?

Medlem

"Ro ro Motherfucker ro ro!"

Medlem

Gör inte så mycket då jag bara avnjuter singleplayer spel genom att kolla på när andra spelar. Hoppas spelet är ungefär lika bra som första spelet när det släpps och att det går bra för utvecklarna. Jag kan kolla på konstiga djurvideos och knasiga människor på youtube i väntan på att spelet släpps.

Medlem

Dom försenar av en enda anledning, next gen konsollerna, dom vill säkert eller Sony, att ha det som en fet spel som ska täcka Sony´s lite svagare maskin, så dom kommer köra hårt med "its all about the games" eller "ido you want halo remastered, or do you want real games, last of us 2" Only on PS5, ps4 release tba in 2021?

Skrivet av Duke_Gamer:

Måste säga det är lite sorligt specielt för dom som såg fram I mot spelet. För min del så vill ja så klart veta slutet av storyn men inget jag har brotomt med då jag har en del andra spel att ta mig igen.

Men det är tråkigt när sånt här händer specielt för dom som värkligen sätt fram i mot o spela.

Tack det var snällt sagt, jag håller med, jag är en av dom som typ grät när jag hörde nyheten, typ det enda spelet jag sett fram emot hela året, förra året... älskar första spelet, lär göra det med 2an med..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dom försenar av en enda anledning, next gen konsollerna, dom vill säkert eller Sony, att ha det som en fet spel som ska täcka Sony´s lite svagare maskin, så dom kommer köra hårt med "its all about the games" eller "ido you want halo remastered, or do you want real games, last of us 2" Only on PS5, ps4 release tba in 2021?

Tack det var snällt sagt, jag håller med, jag är en av dom som typ grät när jag hörde nyheten, typ det enda spelet jag sett fram emot hela året, förra året... älskar första spelet, lär göra det med 2an med..

Oja jag förstår dig ser man fram i mot något väldigt mycket så gör det ont när dom sedan skjuter på det eller till och med lägger ner spelet. Jag vart rätt ledsen när Atlus stängde ner mitt favorit mmo. Men då har jag fått spela det i allafall men detta suger ju verkligen. Jag hoppas det blir värt det att släppa det på ps5 som inte skulle förvåna mig vara anledningen och ja dessa mörka tider också.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dom försenar av en enda anledning, next gen konsollerna, dom vill säkert eller Sony, att ha det som en fet spel som ska täcka Sony´s lite svagare maskin, så dom kommer köra hårt med "its all about the games" eller "ido you want halo remastered, or do you want real games, last of us 2" Only on PS5, ps4 release tba in 2021?

Tack det var snällt sagt, jag håller med, jag är en av dom som typ grät när jag hörde nyheten, typ det enda spelet jag sett fram emot hela året, förra året... älskar första spelet, lär göra det med 2an med..

Dom skulle nog tjäna mest pengar på dubbeldippa, så som rockstar gjorde med GTA5.
Jag tror att problemet just nu är att det är svårt att försena spelet eftersom att PS5 släpps snart.
Ifall spelet släpps i T.Ex. juni eller juli så finns det nog en rätt så stor risk att dom som tänkt köpa PS5 väntar tills konsolen släpps innan dom skaffar spelet, ifall dom inte får en bekräftelse på att det inte kommer släppas i flera versioner(alltså om du köper PS4 versionen så ingår PS5 versionen).
Första tiden för försäljningen är också väldigt viktig i marknadsföringen, det är nog en del som köper spel ifall dom ser att spelet har sålt väldigt bra.

Så om Sony behöver försena det lite, så tror jag att det är smartast att släppa det till PS4 och PS5 samtidigt, eller att i värsta fall gå ut med att PS5 försenas(ifall dom gör det minst en månad innan TLOU2 släpps).

Så det är nog lite lite besvärligt för dom nu, för hur dom ska lägga upp det.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dom försenar av en enda anledning, next gen konsollerna, dom vill säkert eller Sony, att ha det som en fet spel som ska täcka Sony´s lite svagare maskin, så dom kommer köra hårt med "its all about the games" eller "ido you want halo remastered, or do you want real games, last of us 2" Only on PS5, ps4 release tba in 2021?

Tack det var snällt sagt, jag håller med, jag är en av dom som typ grät när jag hörde nyheten, typ det enda spelet jag sett fram emot hela året, förra året... älskar första spelet, lär göra det med 2an med..

Skrivet av Duke_Gamer:

Oja jag förstår dig ser man fram i mot något väldigt mycket så gör det ont när dom sedan skjuter på det eller till och med lägger ner spelet. Jag vart rätt ledsen när Atlus stängde ner mitt favorit mmo. Men då har jag fått spela det i allafall men detta suger ju verkligen. Jag hoppas det blir värt det att släppa det på ps5 som inte skulle förvåna mig vara anledningen och ja dessa mörka tider också.

Ja, detta var ett av väldigt få spel jag sett fram emot under denna vår. Har bara köpt Resident Evil 3 denna vår som nytt spel. Så det har varit bristvara på nya intressanta spel för egen del. Får se hur det blir med SONYs andra releas Ghost of Tsushima som ska släppas i slutet av juni. Fan, hösten kommer bli extremt trångbodd med nya spel. Vilka kommer göra succe och vilka kommer floppa pga av att det var för många täta spelsläpp...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jehuty:

Lutar mig mot att köpa det till PS5 istället.

Jag älskade ettan och dubbeldippade t.o.m men kommer faktiskt vänta till släppet till PS5 denna gången hur pepp jag än är.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Äh, på med en blöja och håll snattran. Har förstås inget emot gaming som tidsfördriv men vissa människor beter sig som att livet står och faller med ett spelsläpp.

För vissa människor, kanske det gör det? Alla har inte samma förutsättningar som dig.

Skrivet av Troll1:

Det har ju diskuterats friskt i amerikanska forum om det än är möjligt att publicera TLOU2 nu pga virus-temat. Land of the triggers, home of the safe spaces ni vet. Känns rätt fånigt en svensk dock.

Wut? lät ju som du beskrev Sverige.


signatur

I drank what?

Skrivet av BooliBoo:

Gissar att spelet inte är klart annars vore det väl bra att släppa spelet nu när alla verkar vara hemma och ha tid att spela. Eller är det kontroversiellt att det handlar om virus?

Självklart blir det problematiskt när det handlar om en pandemi USA inte lyckats hantera samtidigt som de i samma stund, i verkligheten, brottas med ett virus de uppenbarligen har problem att hantera. Kanske har människorna i USA annat att prioritera i dessa dagar än att köpa ett nytt spel?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

För vissa människor, kanske det gör det? Alla har inte samma förutsättningar som dig.

Wut? lät ju som du beskrev Sverige.

Gud vilket otrevligt inlägg jag skrev 😂 Döma av tidpunkten jag skrev det var jag på jobbet så humöret kanske inte var i topp. Hur som helst har jag väl inte fel i sak men förstår att många blir väldigt besvikna när deras favoritspel blir försenade.

Medlem

@anon_119148: Jag håller med dig i sak, och ja du (liksom jag många ggr) kunde uttryckt dig bättre Jag vet bara min grabb som har speciella behov hade inte reagerat så bra på en sådan nyhet, om det berört honom. Mest så jag tänkte


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Självklart blir det problematiskt när det handlar om en pandemi USA inte lyckats hantera samtidigt som de i samma stund, i verkligheten, brottas med ett virus de uppenbarligen har problem att hantera. Kanske har människorna i USA annat att prioritera i dessa dagar än att köpa ett nytt spel?

Absolut har de 100.000 (eller hur många de nu är) som har kompetens att göra något åt det jobb så det räcker i USA. Tror inte de är målgruppen för spelet? Gissar att du jobbar inom vård eller forskning och har fullt upp men finns nån miljard människor som inte har den kompetens att göra något åt saken och sitter hemma så för deras skull kan ju ett nytt spel göra dagen lättare.

För min egen del behöver inte spelet släppas på ett år eller två då jag har spel att spela men finns ju vissa som är ena snabba rackare och spelar ut spel i parti och minut.

Skrivet av BooliBoo:

Absolut har de 100.000 (eller hur många de nu är) som har kompetens att göra något åt det jobb så det räcker i USA. Tror inte de är målgruppen för spelet? Gissar att du jobbar inom vård eller forskning och har fullt upp men finns nån miljard människor som inte har den kompetens att göra något åt saken och sitter hemma så för deras skull kan ju ett nytt spel göra dagen lättare.

För min egen del behöver inte spelet släppas på ett år eller två då jag har spel att spela men finns ju vissa som är ena snabba rackare och spelar ut spel i parti och minut.

Nog för att jag arbetar inom en samhällskritisk bransch, men jag gör ingen forskning eller vård.

Jag menade snarare de miljontals hushåll i USA som inom månaden kommer att få svårt att skaffa mat på bordet till följd av att de måste sitta hemma och inte får arbeta. Hushåll som bara någon månad tidigare haft stabila inkomster och pengar över för att köpa spel för.


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar