CS:GO FZ Fantasy League s09 + Slutspel!

Skribent

Är det bara jag som börjar bli lite mätt på proffs-CS för tillfället. Vi har haft flera långa turneringar efter varandra med massvis av 3-4 h bo3 matcher. Det blir helt enkelt för mycket.

Vidare är det final idag i Road to Rio och på tisdag drar nästa tre veckors turnering igång igen (Dreamhack masters Sping 2020). Ska nog ta en liten paus och bara se det ihopklippta sammandraget av de svenska lagens gruppspelsmatcher och se slutspelsmatcherna mer i sin helhet. Dels för att få tillbaka suget att kolla på CS igen och dels för att det inte fungerar att lägga 3-7 h om dagen för att kolla på CS.

Medlem

@Shadee: I brist på "riktig" sport så har det blivit väldigt mycket CS-tittande för min del. Jag håller med dig, det börjar bli lite mycket nu! jag tänkte se klart RtR och sedan ta en liten paus.

Medlem

Var ju tvärdött med CS Januari-April (någon enstaka helgturnering) så är inte det minsta trött på mängden CS som går just nu. Efter RtR ser jag främst fram emot de fullpackade Dreamhack-turneringarna som drar igång nästa vecka, sedan blir det väl ett par helgturneringar innan andra uppsättningen RtR drar igång.

Skribent

@kebbe: Precis, det var lite tunt i början på året och nu är det för mycket. Framförallt att alla ska ha sådana långa format och inga samtida matcher. Ska man ha långa bo3 så måste man spela många matcher samtidigt annars blir turneringarna för utdragna. Sedan ännu mer matcher med dubbel eliminering i slutspelet också.

Det hade varit hälsosamt om man fick tid att sakna att se matcher av toppkvalité, Dreamhack Masters Sping 2020 hade kunnat få dra igång om två veckor och inte om två dagar.

Fast då kanske det krockat med en RtR som borde vara i juni. Spelaruppehåll i juli, Cologne i augusti och en till RtR i september/oktober och sedan själva Majoren i november. Kommer väl ytterligare en ESL pro league också där någonstans plus kanske Flashpoint 2, ECS, BLAST o.s.v. och ska varje turnering ta 2-3 veckor kommer man allt gå i ett.

Lite tråkigt som sagt. För mycket av det goda kanske man kan säga.

Medlem

det tråkiga är att det inte är lan, så det blir inte alls samma hype.
online är alldeles för random för min smak

Skribent

Jag tror många tar tillfället i akt och lägga turneringar tight nu när det inte är några restider och inga andra sporter igång.

Dessutom för att blidka bettingbolagen så arrangörer får mer sponsorpengar.

Skribent

Total utklassning i finalen. Nog för att Astralis är bra men inte såhär bra. Tappa åtta rundor på två kartor. Synd att G2 vann igår för tror FaZe hade kunnat ge bättre motstånd, även om Astralis hade vunnit i slutändan ändå.

12
Skriv svar