FZ-läsarna: Steam bästa onlinebutiken

Medlem
Skrivet av Fargo:

Tyvärr är utbudet rätt dåligt på GOG. Annars hade jag nog köpt mer spel där.

Är fullt nöjd med steam annars. Det är de jag använder mest, till stor del för att jag helst vill ha alla spel samlade om dom nu måste vara låsta till en tjänst... Synd inte fler speltillverkare släpper på GOG.

Mm, precis, många utgivare och utvecklare är fortfarande rädda för DRM-fritt, GOG blir utelämnat där lite trots att det är det mest konsumentvänliga alternativet. Trots det köper jag det jag kan via GOG (är inte så störd över att ha spelen utspritt). Det jobbiga är när GOG-versionen kommer senare, efter man köpt på annat håll.

Stödjer SEK också, Steam är nu den enda som inte gör det, nu när Epic också lagt till det, Uplay, Origin, GOG och Epic har alla stöd för det.

Medlem

Vad är skillnaden mellan att betala i EUR och SEK?
Någonstans appliceras en växlingskurs, spelar det någon roll om det är direkt i affären eller i din bank när pengarna överförs?

När jag tänker efter är det i de flesta fall bättre om banken din sköter växlingen.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Vad är skillnaden mellan att betala i EUR och SEK?
Någonstans appliceras en växlingskurs, spelar det någon roll om det är direkt i affären eller i din bank när pengarna överförs?

När jag tänker efter är det i de flesta fall bättre om banken din sköter växlingen.

Beror på hur/när (hur ofta) de gör omväxlingen. Första skillnaden är ju att det är mer fast om butiken gör det, dvs. det skiftar inte med valutan. Sen kan ju priset bli avrundat till ett behagligare nummer, tex. 1€ = 10 SEK (vilket såklart inte alltid ger "vinst"), som det oftast blir med Dollar = Euro (vilket sällan gynnar oss).

Tex. SnowRunner på Epic, 40€ ordinariepris men kostar bara 279 SEK nu när de börjat stödja SEK. Överlag verkar det gett oss lägre priser, just nu (vilket såklart kan ändras med valutakursen).
Annat exempel, Cyberpunk 2077 på GOG, 630 kr från 60€, dryga 20-lappen billigare än nuvarande valutakurs.

Medlem

Hade inte provat gog sedan release, eller kanske beta. Men måste säga att med "stäng klienten när man stänger spelet" funktionen på så är den ju fanimej riktigt fin. Man lär så länge man lever!


signatur

- pixelfantast

12
Skriv svar