Spel ni avvaktar med inför nya konsolerna

Medlem
Spel ni avvaktar med inför nya konsolerna

Då många spel kommer att förädlas, många gånger gratis, på de nya konsolerna så har jag valt att avvakta med flertalet spel. Exempelvis Days Gone, Ghost of Tsushima, Last of Us 2, Doom Eternal, med flera.

Dels kommer jag att kunna köpa dem för någon hundring, samt att jag kommer att få en mer kvalitativ upplevelse.

Vilka spel håller ni på inför hösten/vinterns konsolsläpp?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade aldrig klart Red Dead Redemption 2, ser framemot en fläskig utgåva till PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ghost of Tsushima, orkar inte med fläktljudet i min PS4pro


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Skribent

God of War, Last of us 1+2 är de jag kommer på just nu.

Har ett specialdesignat PS4 (Batman) som låter som en gammal dammsugare när det är igång så drar mig för att spela på det för tillfället, men när en PS5a står i hemmet så blire åka av!

Cyberpunk 2077!

It's not a lake, it's an ocean

Nej, inte direkt. Jag vill spela spelen så fort som möjligt. När jag kan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har tre stycken, varav en är garanterad. Cyberpunk 2077 kommer jag garanterat vänta med tills ps5, har vanlig ps4 idag så vill ju få ut så mycket som möjligt av spelet! Sen är det Ghost of Tsushima och The last of us 2. Tror dock jag inte kommer hålla mig i vart fall the last of us 2!

jbx
Medlem

Last of us 2, Days Gone och Ghost of Tsushima var de spelen jag tänkte vänta med tills ps5 kom. Men nu förra veckan kunde jag inte hålla mig. Åkte tvångsmässigt iväg till Elgiganten och spenderade hela covid-OB-ersättningen på ett härligt spelpaket. Sitter nu och avnjuter Last of Us 2 och kan inte förstå att jag drog ut på det i nästan två månader...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Som under nuvarande generation så kommer konsolköp endast att ske för de eventuella konsolexklusiva spelen man är nyfiken på, annars är det PC all the way vilket inte riktigt har generationer på samma sätt.

Det enda jag sett hittills som lockar är Demon's Souls-remaken, men jag hoppas innerligt att denna utannonseras till PC med!

Medlem

The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima får vänta. Jag är så otroligt less på "typ 30 FPS" på min bas-PS4. Den stora frågan är väl om man kan köpa PS4-versionerna av dessa spel och förvänta sig att kunna köra dem i 4K60 på PS5 eller om man bör köpa de tveklöst kommande PS5-versionerna av spelen istället.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv

Nej jag kör spelen jag är peppade på så fort som möjligt. Ibland väntar jag på grund av för stor backlog men har aldrig tänkt tanken att jag längtar efter högre fps. Jag ser verkligen ingen skillnad. Har lirat massa spel på min vanliga Ps4 och Ps4 pro, PC och allt däremellan. Jag har ingen aning om vad som var 30 fps och vad som var högre. Jag tycker det mesta flyter på hur fint som helst.

Däremot ska det bli skönt att se vad Ps5 klarar av i form av laddningstider och dylikt

Medlem
Skrivet av Arzei:

The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima får vänta. Jag är så otroligt less på "typ 30 FPS" på min bas-PS4. Den stora frågan är väl om man kan köpa PS4-versionerna av dessa spel och förvänta sig att kunna köra dem i 4K60 på PS5 eller om man bör köpa de tveklöst kommande PS5-versionerna av spelen istället.

Jag kanske har fel men tror inte att det funkar så. Att FPS:en är cappad på något sätt. PS5-remastern däremot bör köras i minst 60 FPS.


signatur

I'm like you, I have no name.

Inaktiv
Skrivet av Kruxarn:

Ghost of Tsushima, orkar inte med fläktljudet i min PS4pro

Just det spelet fick inte fläktarna att varva lös. Trodde det skulle vara så när det är ett Sony exklusivt men det var lungt.

Medlem

Tanken var från början att invänta PS5 och inleda med Cyberpunk 2077 som jungfruspel. Det känns som att det kan komma att bli en upplevelse värd att maximera så mycket som möjligt inför premiären, för att verkligen bli blown away hela vägen. Ett förhoppningsvis effektfullt sätt att inleda generationen på.

Men sedan dess har jag frustrerande nog börjat vackla en del i frågan och av en rad olika anledningar även introducerat Xbox Series X och PC i ekvationen. Landar beslutet till fördel för PC så blir väntan något längre. Och då är frågan om man står ut med att vänta några månader extra eller om man till slut ger vika och kniper åt sig en kopia till PS4 ändå. Bortom allt sans och förnuft.

Inaktiv

Sitter inte och väntar på något alls. Börjar tunnas ut med spel både på Sonys och Nintendos så köper det jag vill ha.

Medlem

väntar inte på något spel alls spelar igenom min stora back log. varför köpa nya spel när jag har 200 jag inte spelat.

Medlem

Förbokade Cyberpunk 2077 tidigt till mitt Xbox one X. I med att det har skett två förskjutningar och Series X ryktas om att släppas den 6 november så behöver man kanske inte vänta.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Väntar på nya grafikkort så jag kan spela RDR2 och Horizon.

Medlem

Kommer att prioritera några spel som är exklusiva till ps5an och ha gamla spel som utfyllnad. Kommer garanterat spela GtaV online rdr2 online och Apex på ps5an!

Medlem
Skrivet av Dohman:

Jag kanske har fel men tror inte att det funkar så. Att FPS:en är cappad på något sätt. PS5-remastern däremot bör köras i minst 60 FPS.

Skulle inte förvåna mig. Förmodligen så skulle väl utvecklarna kunna släppa en patch, ungefär som man gjorde när PS4 Pro kom, som låser upp framerate och dynamisk upplösning, men då lär man sälja färre ex av sin remaster så varför skulle de göra det, liksom.

Här får man ju säga att Smart Delivery är "the way to go" för konsumenterna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Cyperpunk samt det viktigast demons souls

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Ghost of Tsushima, orkar inte med fläktljudet i min PS4pro

En kollega hade samma bekymmer. Han om plockade isär sin och gjorde rent allt, samt la ny kylpasta på processorn, blev otrolig skillnad. Tog ca 4 timmar sa han.


signatur

Niet.

Medlem

Det får väl bli så. Ett spel jag INTE kommer att vänta på är Halo Infinite. Men resten får vänta.

Medlem

Har haft den tanken med flera titlar under det senaste året (Ghost of Tsushima, Days Gone samt gamla Bloodborne) men det brukar sluta med att jag köper dem ändå eller kollar på en genomspelning bara för att slippa oroa mig över spoilers.

Medlem

Väntar inte på konsol men väntar på höstens grafikkort. Blir troligtvis Doom Eternal, kanske RDR2 om det reas ut billigt. Om det blir ett Nvidia-kort kanske även testa vissa RTX-titlar som Metro Exodus och Minecraft.

Medlem

Väntar på Skyrim


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Freakon: Fläktljudet på den gamla PS4'an gör att jag väntar med allt.

Medlem

Kommer köpa dag ett, bara att få bort
det enorma fläktljudet är värt det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Väntar på Skyrim

Väntar du på PS5/Series X versionen, eller PS5 Pro/Series X Pro versionen?

Medlem

Som många andra nämner ovan så väntar jag med det mesta p.g.a. fläkten i PS4:an. Spelar knappt på PS4:an alls nuförtiden eftersom den låter så mycket. Så det är inte p.g.a. grafik eller prestanda i första hand som jag väntar in PS5. Sen får jag se hur jag gör med inköpet om det blir direkt vid släpp eller om man ska vänta några månader till.

12
Skriv svar